Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #201  
Oud 11 november 2004, 17:59
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Waarom geen TomTom en T3?


2 redenen eigenlijk, TomTom voor de Palm was er nog niet en de slider van de T3 vond ik niet fijn. Niet dat het geen fijne PDA is (mijn vrouw is er tevreden mee), maar het vaste grote scherm is toch fijner voor mij persoonlijk.
Ik begin ook steeds meer de jog-dial en de ESC-toets te gebruiken/waarderen.
Met citaat reageren
  #202  
Oud 11 november 2004, 18:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zou inderdaad wanneer je op zoek bent naar een GPS de Garmin een kans geven boven Tomtom met BT muis of Tomtom wired.

Kaartmateriaal is gratis up te daten (kun je dat van Tomtom zeggen?) en GPS is inderdaad net iets handiger geimplementeerd. Zo kun je een hardwarebutton mappen om te switchen tussen vooraf ingeprogrammeerde GPS informatieschermen, zoals de kaart, opsomming van de afslagen die je moet nemen, reisinformatie etc.

Accessoires zijn niet duurder. Een universele carholder (30 EUR) en een Palm universal connector autolader (10 EUR) erbij en je bent klaar om te gaan.

Enige wat mist is Bluetooth op de Garmin, en dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom ik hem weg ga doen later. Maar mocht je geen Bluetooth willen, kijk dan ook uit naar een tweedehands Garmin iQue.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #203  
Oud 14 november 2004, 19:56
SVpeter
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Kaartmateriaal is gratis up te daten (kun je dat van Tomtom zeggen?)
Ik heb mijn ique nu een half jaar, en ben dus nog niet aan een update toe, maar zover ik weet is een kaarupdate niet gratis.

Wat de iQue wel standaard heeft is detailkaarten voor heel Europa. De basiskaart dekt de hele wereld. Verder kun als je een iQue hebt het PC-programma Mapsource downloaden, zodat je op je PC routes kunt maken. Helaas zijn deze routes dan niet naar de iQue te zenden.

Ik heb m'n iQue tijdens een motorvakantie meegehad, en een vriend had een PPC met Tomtom. Het werd mij toen wel duidelijk dat de iQue als GPS-hulpmiddel meer biedt en prettiger werkt dan Tomtom deed.
Met citaat reageren
  #204  
Oud 14 november 2004, 20:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://shop.garmin.com/cartography/m...utors.asp?L=EN

En dan ff scrollen naar Netherlands:

Citaat:
Netherlands
Sailtron b.v.
PO Box 297
GB HOUTEN,
Netherlands
3990
Phone: 31 (0)30-2840850
Fax: 31 (0)30-2937642
sailtron@sailtron.com
http://www.garmin.nl
Neem contact op met Sailtron voor deze update service. Kostenloze verzending uitsluitend naar postadressen binnen Nederland.
Toch?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #205  
Oud 14 november 2004, 20:46
SVpeter
Guest
 
Berichten: n/a
hmm,

Op een forum van een bekende garmin leverancier kwam ik dit stukje uitleg tegen op de vraag of update echt nodig zijn:
Citaat:
Helaas kun je niet meer gratis updaten
Als je een CD hebt kun je daar niets mee zonder unlockcode.

Omdat blijkt dat het nogal eens niet goed begrepen wordt - ik heb aanvankelijk zelfs het kaartmateriaal in MapSource niet geïnstalleerd omdat ik het verkeerd had begrepen - nog eens uitgebreid hoe het zit:

1. Je hebt recht op de nieuwste versie op het moment van aanschaf.
2. Het kan dan zijn dat bij je GPSr nog een oudere kaartversie zit.
3. Je kunt dan een CD met de nieuwste kaartversie aanvragen. Deze CD's worden kosteloos ter beschikking gesteld, Garmin wil geld zien voor de unlockcode die dan voor 1 specifieke GPSr geldt.
4. In de praktijk wordt bij Garmin het moment van aanmelden als het moment van aanschaf beschouwd.
5. Valt deze aanmelding, en die is vereist voor het verkrijgen van de unlockcode voor de update, als v.7 al uit is dan krijg je de code gratis.
6. Bij de StreetPilots wordt City Navigator meegeleverd, hier is de unlockcode bijverpakt. Je kunt dus ook zonder je aan te melden werken.
7. Als je dat aanmelden uitstelt tot versie 7 uit is kun je dus in de praktijk gratis updaten naar v.7, hoewel je er eigenlijk geen recht op hebt.
8. Als je je aanmeldt vóór v.7 uit is kun je van dit sluipweggetje geen gebruik maken. Bij GPSsen waarbij je het kaartmateriaal los moet aanschaffen kun je er dus nooit gebruik van maken, want daar moet je je aanmelden om een unlockcode te krijgen.
Wat in dit voorbeel voor een streetpilot geldt, geldt ook voor de iQue, maar dan wordt City Select meegeleverd.

Het is een nogal ingewikkeld verhaal, en let vooral op puntje 7. Maar al met al zou een regulier kaartupdate volgens mij gewoon betaald moeten worden.

Laatst gewijzigd door SVpeter; 14 november 2004 om 20:50.
Met citaat reageren
  #206  
Oud 14 november 2004, 21:08
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Klopt, een reguliere kaartupdate kost ca €75.
Als je wacht met registreren van de huidige versie totdat de volgende uit is, kun je een keer gratis updaten.
Overigens wordt de volgende Cityselect Europe in januari verwacht.

Als ik het goed heb begrepen mag je met 1 kaartlicentie 2 Garmin apparaten gebruiken.
Met citaat reageren
  #207  
Oud 07 december 2004, 19:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als ik m'n iQue in de Palm Travelcharger prik (officieel Palm-accessoire), dan gaat hij niet automatisch uit na de ingestelde tijd. In combinatie met m'n Palm miniCradle gaat hij wel gewoon na de ingestelde tijd uit. Stay on in cradle staat niet aangevinkt.

Heeft iemand enig idee hoe dit zo kan? Ik erger me er niet echt aan, ik vind het slechts raar.
Met citaat reageren
  #208  
Oud 21 december 2004, 10:19
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik zal het eens uitproberen.
Met citaat reageren
  #209  
Oud 21 december 2004, 21:30
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dank.
Met citaat reageren
  #210  
Oud 23 december 2004, 11:37
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
By the way, Cityselect 7 is uit.
Sailtron verwacht half januari met verzenden te kunnen beginnen.
Met citaat reageren
  #211  
Oud 24 december 2004, 11:19
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Hoi Koekiemonster

Ik heb het getest met mijn Ique 3600 en de Palm reislader, maar bij mij gaat hij gewoon uit na de ingestelde tijd, als ik stay on in craddle heb uitgeschakeld.
Als ik dat inschakel, blijft het gewoon aan, het reageert bij mij dus precies als een gewone craddle.
Met citaat reageren
  #212  
Oud 24 december 2004, 23:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Raar,

Ik neem aan dat jouw iQue ook de laatste ROM-update heeft en ook de interim patch?
Gelukkig maar dat het probleem me niet stoort , ik heb in ieder geval geen zin in om er veel tijd aan te besteden.
Trouwens, de reislader die ik heb is zo'n 1,5 à 2 jaar oud en zoals gezegd officieel Palm.

Nu we toch bezig zijn, naast de trage Graffiti , heb ik nog een opmerkelijkheid gevonden. In het adresinvoerscherm staat achter "Addr" een "W". Dit had ik ook op m'n Tungsten|T3, maar daar is het verklaarbaar. Die heeft namelijk ondersteuning voor meerdere adressen voor een contactpersoon; werk (Work, W), thuis (Home, H), enz.
In de handleiding staat die "W" niet op het screenshot van het adresinvulscherm, zoals het bij mijn weten ook hoort.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 25 december 2004 om 23:08.
Met citaat reageren
  #213  
Oud 25 december 2004, 21:54
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik heb ook inderdaad de laatste versie + interum patch.
Ik kan geen W terugvinden achter adress.

Gebruik je BrightIque? Dat schijnt ook nogal wat problemen te veroorzaken.
Met citaat reageren
  #214  
Oud 25 december 2004, 22:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Nee, maar het zou ermee te maken kunnen hebben dat ik m'n adressen van de Tungsten|T3 heb gekopieerd naar de iQue. De Tungsten|T3 maakt zoals gezegd gebruik van de nieuwe databases. Ik heb dan ook twee adresdatabases in m'n palm staan, een Address-database en een Contacts-database. De samenwerking tussen beide geschied op een bijzonder automagische manier. Op m'n Tungsten|T3 had ik namelijk ook al twee databases, omdat ik daarop de adresdatabase van m'n m515 meegenomen heb. En op de T3 heb ik wel eens de oude database geprobeerd te verwijderen, maar dan ben je al je adressen kwijt. Ook die adressen die je in Contacts aangemaakt hebt. Om het nog preciezer te maken; door het verwijderen van die Adress-database wordt ook de Contacts-database verwijderd en opnieuw aangemaakt.

//einde hopeloze uitweiding dan wel mogelijke verklaring .

Wijziging; valt m'n verklaring direct in het water. Ik heb wel twee agendadatabases (Calendar en Datebook), maar niet twee adresboekdatabases. Nou, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Gelukkig maar dat ik me totnogtoe, jaja nog steeds, alleen maar erger aan de trage Graffiti. Iemand suggesties om aan iets snellers te geraken?
Graffiti1 daar wil ik echt niet meer aan. Dat heb ik er wel kort opgehad op aanraden van Gazpacho, maar vind ik toch niet lekker (meer) werken. Vooral de manier waarop je de leestekens op je scherm tovert is stukken eenvoudiger geworden met Graffiti2.
Jot nemen heb ik ook als tip gezien, maar ik ben te beroerd - lees Hollands - om daarvoor geld uit te trekken. Graffiti Anywhere biedt eveneens weinig soelaas.
En ook aan een toetsenbord in DIA weiger ik voorlopig.
Ik ben dus goed bezig om alle mogelijkheden uit te sluiten, hulde voor degene die me nog wat nuttigs weet te presenteren .

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 25 december 2004 om 23:09.
Met citaat reageren
  #215  
Oud 06 januari 2005, 16:19
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Garmin heeft op de CES (Consumer Electronics Show) de Garmin iQue M5 gepresenteerd, draaiend op het PocketPC-besturingssysteem en met een aantal leuke verbeteringen; zie deze thread in het Chat & Off-topic forum.
Met citaat reageren
  #216  
Oud 11 januari 2005, 15:02
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik heb afgelopen zaterdag de nieuwe CitySelect 7 update geïnstalleerd.
Met citaat reageren
  #217  
Oud 11 januari 2005, 17:38
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Kan je de ingebouwde GPS ook gebruiken met een ander programma, zoals bvb Cetus of TomTom?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #218  
Oud 11 januari 2005, 17:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Een groot minpunt is wel dat het gps-systeem voor andere programma's niet voldoet aan de NMEA-standaard, waardoor het niet zomaar mogelijk is om andere navigatiesoftware te gebruiken. Je zult dus moeten wachten tot de ontwikkelaars speciale versies van hun software voor de iQue beschikbaar hebben. Tot op heden zijn bijvoorbeeld Fugawi, PathAway, That!Way en Cetusgps al aangepast voor de iQue 3600. Intern communiceert de Garmin iQue wel volgens het NMEA-protocol, maar Garmin heeft er voor gekozen om voor de output een eigen protocol te gebruiken. Met software als IQBooster is deze omissie overigens wel op te lossen.
Cetus werkte bij mij wel, maar de iQue heeft een imho beter programma meegeleverd dan Cetus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #219  
Oud 11 januari 2005, 17:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Bedankt voor het antwoord!
Citaat:
Op 11-01-2005, om 18:44 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #218 Met software als IQBooster is deze omissie overigens wel op te lossen
In die zin dat je iQue via de seriele kabel dan werkt als een kabelmuis voor een andere PDA of PC.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #220  
Oud 11 januari 2005, 18:53
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Een nieuw en gratis programma dat NMEA signalen via de seriele poort stuurt is Birdwatch.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023