Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 november 2002, 12:50
Menace's schermafbeelding
Menace Menace is offline
Senior lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 27 augustus 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 50
Stuur een bericht via ICQ naar Menace
Ik kan me heel goed voorstellen waarom je voor de Tungsten gaat en niet voor de Clié. Je gebruikt hem puur zakelijk en zit niet te wachten op allerlei toeters en bellen.

Ik denk ook dat de Tungsten daar voornamelijk op gericht is, op de serieuze zakelijke gebruiker.

Maar in het tijdperk dat de PDA de laptop aan het verdringen is, is het toch heel interessant om de aspecten van wireless, bluetooth en telefoon beter te integreren.

minpuntje voor Clié en pluspuntje voor Tungsten, bluetooth... is iets wat toch wel standaard er op moet zitten.

Communicatie en multimedia zijn de sleutelwoorden, en daar heeft de Sony toch duidelijk een voorsprong op de Palm
__________________
We are NDS, prepare to be authenticated
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 november 2002, 13:20
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menace
Ik kan me heel goed voorstellen waarom je voor de Tungsten gaat en niet voor de Clié. Je gebruikt hem puur zakelijk en zit niet te wachten op allerlei toeters en bellen.

Mijn eerste voorkeur zou ook uitgaan naar de Tungsten. Ik ben een puur zakelijk gebruiker en allerlei fratsen als MP3 en video en andere multimediastuf is niet aan mij besteed. Ik zie de Sony's dan ook als wezenlijk andere toestellen gemaakt voor een wezenlijk andere doelgroep. Ik houd van gadgets, maar ik moet er na de eerste week spelen ook nog wat aan hebben, en dan vallen er toch veel af in mijn beleving.

Ik was tijdens de demo erg onder de indruk van de Tungsten, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat toen ik twee dagen later afgekoeld was ik voor dit moment nog weinig voordelen zie in mijn huidige gebruik ten opzichte van mijn M500 (om een discussie te voorkomen: let op de woorden huidige gebruik).

Ik ben wel benieuwd wat de Tungsten W gaat brengen. Voorlopig blijf ik braaf bezig met mijn M500.

Sjon
Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 november 2002, 21:09
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Datzelfde geldt ook wel min of meer voor mij. Ik heb al 2 jaar een PalmV, voornamelijk voor zakelijk gebruik (adressen, agenda, database, etc). Toeters en bellen zijn heel leuk - voor even -, maar vervelen denk ik snel of zijn er om mee te pronken. Dus maar geen MP3 (ik word alleen al doodziek van die dingen aan de oren van mijn kinderen) en camera....? Nou, liever apart dan en wat meer pixeltjes.
Ik houd graag pda en telefoon gescheiden.

Eigenlijk moet ik dus heel tevreden zijn met mijn V, maar ben er gewoon wat op uitgekeken (kan toch?). Ook heb ik nu liever een kleurenscherm en erg graag (OK, is zakelijk wel niet zo van belang) in hogere resolutie.
Dan komen we dus uit bij de Tungsten of de huidige Clie's.
Een SJ30 zou dan prima zijn, maar heeft volgens de reviews een zeer zacht alarmgeluid, en dat gebruik ik juist vaak.
Ik weet het niet meer, en zoek dagelijks op de sites van de diverse webwinkels.

Samengevat: nog maar eens goed nadenken welke ik zal nemen. Voorlopig ben ik er nog niet uit.
Elders op dit forum heeft Opa ook al moeite met het nemen van een beslissing. Komt dat meer voor bij langdurige pda-gebruikers.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 05 november 2002, 21:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik denk dus dat het nu een heel dom moment is om een vervanging van je huidige PDA te kopen. Ik weet, je kunt altijd wel blijven wachten, maar:
- OS5 is absoluut niet wat men er van verwacht
- Het is niet zeker dat OS6 draait op de Tungsten-T en NX70/NX60
- Sony en Handspring komen ook nog met concurrente voor de Tungsten-T (de NX serie is dus heel duidelijk niet bedoeld als concurrent voor de Tungsten-T)

Ik vermoed dat Sony met een beter OS5 alternatief komt in het M515/Tungsten-T/Clie T675C. Er is misschien nog geen gerucht over geweest, maar Sony heeft al veel langer ervaring met hoge resolutie schermen. Ik denk dat Sony niet zo'n loei van een kast als de Tungsten-T nodig zal hebben voor dezelfde functies.

Ik denk dat omdat Sony nu ook in staat is gebleken om dezelfde functies als van de NR70 + ARM processor + videocamera in dezelfde behuizing als de oude NR70 hebben weten te proppen. (OK dat CF slot zit er nog extra op en dat heeft ze nog wat extra ruimte gekost)

Dus als je die lijn door trekt dan komt Sony met een apparaat in het model van de Clie T of SJ met een ARM processor. Dus niet anderhalf keer zo dik zoals de Tungsten-t.

En inderdaad er zijn zat accessoires voor de Sony connector te vinden. Je moet ze misschien via internet bestellen, maar dat moet voor de Palm spullen ook als je er niet teveel voor wilt betalen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 05 november 2002, 21:58
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik hoop voor Sony dat dat dan op basis van de T-serie gaat worden, de SJ is toch wel aan de dikke kant, en dan zou Sony meteen weer een pluspunt hebben ten opzichte van de Tungsten. Al hoewel ik de totale afmetingen daarvan ook best mee vind vallen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 05 november 2002, 22:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
zo'n loei van een kast als de Tungsten-T
kom nou toch!
Eerst de Zire groot en zwaar noemen (dan heb je nog nooit een Zire in je handen gehad, dat ding is klein en licht) en nu de Tungsten-T zo'n omschrijving meegeven. Hoe moeten we de gemiddelde Pocket-PC dan omschrijven?

Dit is toch een PalmOS forum? Of gaan we hier nu een 'gezellige' Sony-Palm flamewar houden, zoals nu ook vaak op PalmInfoCenter te zien is? Zo ja, dan kun je vanaf nu bij ieder pro-Sony bericht een Troll bericht verwachten en ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.

Oftewel (en dit is bij deze een oproep aan iedereen op dit forum):
laten we het alsjeblieft gezellig houden hier. Daarom vind ik dit forum persoonlijk zo leuk.

Laat vooral blijken waarom je blij bent met jouw PDA, hemel dat ding op. Maar ga niet ongenuanceerd andere modellen naar beneden zitten halen. Dat is nergens voor nodig en daar is niemand mee geholpen.

En nu met zijn allen weer gewoon on-topic graag. Voor wat betreft deze thread: geef die voordelen van een Tungsten aan, danwel geef de voordelen van een Clié aan. En wil je beide vergelijken: doet dan op een normale manier, waar iedereen wat mee kan.

Bedankt allemaal!
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #27  
Oud 05 november 2002, 22:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ha ha. De Zire is inderdaad licht. Dat was een tikfoutje. Maar serieus de Zire is de grootste PDA op de NR70 na.

Ik zeg 1 negatief dingetje over de Tungsten en dan krijg je meteen dit! Droevig.

Het enige negative dat ik over die tungsten heb gezegd is dat ie dik is. Ik vind hem zelfs belachelijk dik! Mag ik dat vinden ja? Ik vind het prima dat je dat een tungsten wilt kopen en je mag er best blij mee zijn, maar hij is ruim 2 keer zo dik als een Palm M500. Zelfs ingeklapt is het al een fors ding. Ik denk zelf te fors voor een borstzak, maar zeker voor een broekzak. Dat is dus te groot. Mijn rekenmachine bevestigt mijn stelling.

Ik heb overigens zowel de Zire en de Tungsten-T in mijn handen gehad. De tungsten is inderdaad aardig, maar eigenlijk alleen als je Bluetooth moet hebben en/of als je al palm accessoires hebt. Die Zire is gewoon echt heel erg. Dat apparaat moet je gewoon zien als je het overweegt te kopen en dan vooral van de zijkant (nog afgezien van het ontbreken van allerlei standaard functies).

Ik zie hier ook geen flamewar in. Ik vind het ook helemaal niet erg dat mensen steeds die Clie proberen af te zeiken. Ik geef gewoon eenvoudigeweg aan waar ze ongelijk hebben en begin niet meteen te jammeren dat mensen een flame war proberen te starten tegen de Clie. Oh die posts had je even gemist ... nou ja geeft niet.

Waarom hebben mensen het hier toch altijd zo moeilijk als iemand het niet met ze eens is? Ik geef altijd feiten en nooit flauwe meningen. Ik zou graag zien dat de Palm "fanatici" dat ook wat meer deden inderdaad.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 05 november 2002, 22:46
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Talking kepum

Ik heb mijn TT. De eerste indruk, na drie uur spelen: precies wat ik wilde. Snel, heel snel! Spreadsheets lopen als een gek en zelfs foto's gaan erg snel (was op mijn 505 duidelijk niet bruikbaar).

Wel een paar puntjes waar nieuwe software wat aan zal moeten doen:

de driver voor het toetsenbord werkt niet
Alle programma's die de seriële poort gebruiken werken niet, dus ook niet TomTom en Getus

Verder is dat dekseltje niet praktisch.

Het metalen pennetje is echter weer heel fijn en het scherm is echt te gek. Zeker met Word of Excel bestanden. Er kan veel meer op het scherm, de achtergrond is fraai wit en de tekst mooi zwart (of een andere kleur, natuurlijk).

Als ik nog wat meer ervaring heb, meld ik me wel weer
__________________
hans
Met citaat reageren
  #29  
Oud 05 november 2002, 22:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Kun je eigenlijk een standaard benchmark programma draaien op die TT? Ik ben wel benieuwd wat die aangeven.

Dat van die seriele communicatie is wel lullig inderdaad. Kun je netjes al je accessoires aan sluiten en dan werken ze niet!

Misschien moet je dat nog even melden bij Kjeld van Cetus?

ps Wel even je profile aanpassen
Met citaat reageren
  #30  
Oud 05 november 2002, 23:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Die Zire is gewoon echt heel erg. Dat apparaat moet je gewoon
Ik heb ´m nog niet gezien, maar ik ben het wel met je eens dat het geen apparaat is voor mij om aan te schaffen. Als m´n Vx de geest geeft (wat natuurlijk niet de bedoeling is), zou ik echter voor de Tungsten|T gaan, mits
  • het ding te upgraden is naar OS6
  • de batterij het lang genoeg volhoudt (minstens vijf à zes dagen)
  • het nog in m´n zakken past (vanwege de dikte)
  • de tungsten MP3´s kan afspelen (moet nog komen, geloof ik)

Wat betreft de software ben ik niet zo bang. De meeste software die ik gebruik is standaard of werkt onder OS5 (docs-to-go). Tevens lijkt zo´n D-pad me heel handig in gebruik, in mijn ogen is dat een voordeel boven de Sony JogDial, die hetzelfde doel beoogt.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 05 november 2002, 23:24
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo

Tevens lijkt zo´n D-pad me heel handig in gebruik, in mijn ogen is dat een voordeel boven de Sony JogDial, die hetzelfde doel beoogt.
We hebben een paar Sony telefoons met jog-dial en ik zou niet meer zonder willen. Met je duim te bedienen in een 'natuurlijke' houding van je hand, simpel, ideaal. De Clie's zullen idem dito te bedienen zijn. Als ik dan de wat geforceerde houding van de duim bij de bediening van zo'n D-pad zie (zie afbeelding hieronder) ...
Dus geen kwaad woord over de jog-dial
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tungst.jpg‎ (34,8 KB, 48x gelezen)
Met citaat reageren
  #32  
Oud 05 november 2002, 23:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik ben ook wel tevreden over de Jog Dial. Het voordeel van de PocketPC cursor is dan wel dat je er ook links en rechts mee kunt bewegen. Dat lukt met een Jog Dial niet. Het voordeel van JogDial is weer dat je een ruk aan je wieltje kun geven en dat het dan ook sneller scrollt (als het programma een beetje goed gerpogrammeerd is) en inderdaad dat het op een wat natuurlijker plek zit.

Ik ben benieuwd of Sony en HandSpring ook zo'n cursor gaan toepassen. Het lijkt wel een onderdeel van OS5 te zijn.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 06 november 2002, 08:19
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
...Ook heb ik nu liever een kleurenscherm en erg graag (OK, is zakelijk wel niet zo van belang) in hogere resolutie.
Nou, ik ben van mening dat de hoge resolutie zakelijk nu juist zeer belangrijk is. Mn spreadsheets op de M500 zijn niet echt bruikbaar want je ziet weinig. Ik heb een spreadsheet op de Tungsten gezien en daar werd ik nu enorm hebberig van.....

Ik moet zegen dat er erg gezeurd wordt over de dikte en wat dies meer zij. Ik vond het persoonlijk meevallen toen ik 'm in de hand had. En die 5-way button lijkt me een uitkomst, zeker als je in de auto een telefoonnummer op zit te zoeken.

Ik lees ook bij Patrickl dat OS5 niet is wat men had verwacht. Ik weet niet wat ik had verwacht, maar ik zag de functies van OS5 als zee interessant en ben nogmaals niet zo erg geinteresseerd in mutimediale toys, dus als dat ontbreekt ben ik niet erg onder de indruk. Verder om nu te wachten op OS6 gaat me ook wat ver want OS7 zal ook wel een keer komen.

De discussie lijkt wel een beetje op computerbladen die PDA's gaan testen en tot de conclusie komen dat die Pokke(t) PC's het beste zijn omdat je er zo leuk video's mee kan afspelen. Onzin natuurlijk.

De belangrijkste boodschap is dat je de nieuwe modellen moet beoordelen vanuit de beoogde doelgroep. Zo lijkt me de Zire fatastisch voor mijn vrouw en dochter, de Tungsten voor zakelijk gebruik en als je wat meer wil spelen een Sony met cameraatje en MP3 player. De gebruikers op dit forum kiezen toch een andere benadering van de modellen als de beoogde doelgroep. viel mij ook al op op de Palmclub dag (niet negatief bedoeld, maar er zitten nu eenmal fanatieke gebruikers tussen die een andere kijk op e.e.a. hebben).

Mijn mening is dat de Tungsten een fantastisch apparaat is dat perfect geschikt is voor zakelijk gebruik en toch wat multimediale fratsen heeft.

Sjon
Met citaat reageren
  #34  
Oud 06 november 2002, 08:40
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Blijven wachten

Als je wilt upgraden kun je inderdaad blijven wachten. Op een gegeven moment moet je gewoon kopen wat dan het beste is, want zoals je al zegt, OS7 en 8 zullen over 4 jaar inderdaad heel goed zijn

Ik weet niet wat je op dit moment nog meer wilt dan wat er al in OS5 zit. Ok, multitasking misschien. Dat is dan ook het enige.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 06 november 2002, 08:54
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik heb dus op de Gebruikersdag ook met D-pad gespeeld, maar ik vind het toch niet zo makkelijk als de JogDial die standaard op mijn Sony zit. Dat werkt veel natuurlijker, vooral ook omdat hij meteen op de juiste hoogte voor je duim zit, en je je vingers er niet echt op hoeft te leggen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 06 november 2002, 10:11
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zeg helemaal niet dat de Tungsten een puur slecht apparaat is. Ik zeg alleen dat ik verwacht dat als Sony en/of handspring met een vergelijkbaar model uitkomen dat dat dan wellicht beter zal zijn.

Nogmaals, dit is de eerste high res Palm ooit. Sony heeft daarvan al een stuk 3 generaties van achter zich. De eerste high res Clie vond ik toen ook veel te groot. Vervolgens kwamen ze met de T serie met het eerste handzame model met high res. Het zou mij dus niets verbazen als Sony in de T serie een ARM processor weet te lepelen. En dan heb ik liever een Clie.

Misschien is het ook een persoonlijke voorkeur, maar ik vind persoonlijk de Clie T eigenlijk al te dik. De grap van een PDA is juist dat je hem constant bij je moet hebben. En daar zijn afmeting en gewicht nou juist het belangrijkste aspect in. Daarom zou ik dus zelf nooit voor een Clie NR/NX of voor een Tungsten-T kiezen. Ik wacht wel op wat er verder nog komt. De afmeting is voor mij eigenlijk het belangrijkste punt. Als ie te zwaar/groot is laat ik hem liggen en dan had ik hem net zo goed niet kunnen kopen.

Ik vind het ds persoonlijk jammer om te zien dat Palm dat basis principe van het Palm platform nu weer een stapje verder oprekt in de verkeerde richting. Je kunt een Tungsten-T nu inderdaad ook direct gaan vergelijken met een Pocket PC. Ik weet nog zo net niet of de balans dan naar een Palm uit zal slaan.

Het grootste nadeel van OS5 is dat het wellicht niet compatible is met OS6 en dan kun je dus na een jaar ofzo al niet meer upgraden als je nu een PDA koopt. Dat is ook een gok die ik niet graag zou nemen. Als je toch niet kunt upgraden is een Clie T675C nog altijd een betere PDA dan een Tungsten-T.

Ik zie het probleem met even wachten ook niet. Het zit er toch dik in dat er het komende jaar een stroom aan nieuwe modellen uit gaat komen. Dan ga je toch niet kiezen als er pas eentje uit is? Dat is alleen maar handig als je toch al zeker weet dat je een Palm gaat kopen, want die komen inderdaad niet al te rap weer met wat nieuws. Dan heb je toch al geen keus.

Voor de mensen die een onafhankelijke keus kunnen maken moet je met al die onzekerheden wel heel sterk in je schoenen staan om nu zeker te weten dat de Tungsten-t het model gaat worden.

Verder blijf ik erbij dat het nutteloos is om de Clie NX70 als "de clie" te vergelijken met een Tungsten-T alleen maar omdat dat de enige Clie met OS5 is. Die apparaaten zijn ieder voor een totaal ander publiek bedoeld. Je kunt pas vergelijken als Sony met een "executive midlevel" PDA komt (zeg maar in de T serie).
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 november 2002, 10:51
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Thumbs up als zakengereedschap

Ik krijg steeds meer lol in de TT. Even een paar opmerkingen over twee stellingen in deze thread:

dikte:
Mijn 505 met leren flap is 16 mm dun
Mijn TT met plastic cover is 16,6 mm dik
Einde discussie, lijkt me, of gaan we 0,6 mm (met schuifmaat gemeten) in onze zak merken.....

Scherm:
Het hi-res scherm is inderdaad een zegen voor toepassingen als tekstverwerking en spreadsheets. op http://www.contekst.nl/tungsten/ heb ik een digitale foto gezet van een Excel sheet op het scherm van de TT. Het lukte me niet de foto te verkleinen zonder de kwaliteit van het scherm geweld aan te doen (digitale foto van een digitaal scherm is tricky), dus de foto is 1,8 MB groot. Als je geïnteresserd bent in werken onderweg en je hebt voldoende bandbreedte (en geld, want je wordt er echt hebberig van).......
__________________
hans
Met citaat reageren
  #38  
Oud 06 november 2002, 11:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja als je het gaat vergelijken met en zonder case Vergelijk het dan ook met een M505 waar alleen een screen protector op zit. Dat geeft dezelfde bescherming.

Die Tungsten heeft toch ook nog een echte case nodig? Anders gaat de kast naar de vernieling. Dat plastic plaatje voor het scherm is meer voor als je het op kantoor mee sleept. Daarmee kun je hem toch niet in een broekzak stoppen.

Maar dat high res is inderdaad handig he? Vind je het nou achteraf niet vreemd dat mensen niet al veel eerder een Clie met high res gekocht hebben?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 06 november 2002, 11:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Tsja als je het gaat vergelijken met en zonder case Vergelijk het dan ook met een M505 waar alleen een screen protector op zit. Dat geeft dezelfde bescherming.

Die Tungsten heeft toch ook nog een echte case nodig? Anders gaat de kast naar de vernieling. Dat plastic plaatje voor het scherm is meer voor als je het op kantoor mee sleept. Daarmee kun je hem toch niet in een broekzak stoppen.

Maar dat high res is inderdaad handig he? Vind je het nou achteraf niet vreemd dat mensen niet al veel eerder een Clie met high res gekocht hebben?
Volgens mij lees je het even niet goed, hij vergelijkt hem met de standaard leren flap van de m505, dus niet met een extra hoesje.. dus gewoon zoals je hem geleverd krijgt vanuit de fabriek...

Nou ja, maakt niet uit, hoe erg de dikte je stoort is toch persoonlijk. Maar op het gebied van Highres ben ik het helemaal met je eens. Da's gewoon super!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 06 november 2002, 11:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja ik dacht dat ik het wel goed las. Hij heeft dat plastic plaatje op de tungsten (in essentie een soort screenprotector) en een leren flap op de M505 (die de hele voorkant beschermt).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023