Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2009, 20:02
bartje bartje is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Berichten: 3
besturing Z22 naar nederlands???

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bart en ben nieuw hier. Ik weet dus ook niet zo goed of mijn vraag hier wel zo op z'n plaats is.
Ik heb sinds kort een Z22 van mijn schoonvader in bruikleen. Hij had het ding gekocht volgens mij om de software van zijn zender (modelvliegen) aan te passen, maar dat weet ik niet helemaal zeker...
Maar in ieder geval toen hij dit ding wilde kopen kon dat alleen nog maar via een duitse site... En idd, het besturingsprogramma is dus in het duits...
Nu lukt het op zich wel om er een beetje mee om te gaan maar het zou toch wel echt veel fijnder zijn als het allemaal in het nederlands zou zijn.

Dus: Weet iemand of het besturingsprogramma (volgens mij Palm OS 5.4) ergens (het liefst gratis) in het nederlands te downloaden is?

Alvast bedankt!!!

Groeten, Bart
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2009, 22:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als je een hard reset doet kan je de taal instellen. Misschien helpt Engels je al iets verder, Nederland is namelijk standaard niet mogelijk. Je kan even zoeken naar Dutch PiLoc, wat voor een vertaling kan zorgen naar het Nederlands. Dat programma is echter niet gratis, voor zover het nog verkrijgbaar is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2009, 09:14
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Je kan even zoeken naar Dutch PiLoc, wat voor een vertaling kan zorgen naar het Nederlands. Dat programma is echter niet gratis, voor zover het nog verkrijgbaar is.
Dutch PiLoc
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juli 2009, 19:35
bartje bartje is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Berichten: 3
Bedankt voor de reacties, maar ik kom er nog niet helemaal uit... Ik heb de Piloc nu op mijn pc staan, maar hoe krijg ik het nu op mijn Palm? (ben nog maar een beginner he...)

Bedankt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2009, 08:21
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties, maar ik kom er nog niet helemaal uit... Ik heb de Piloc nu op mijn pc staan, maar hoe krijg ik het nu op mijn Palm? (ben nog maar een beginner he...)

Bedankt
Begin dan moet het gebruiken van de zoekfunctie, bovenaan het forum. En typ in de box "piloc"
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 juli 2009, 20:18
Klijnhout Klijnhout is offline
Junior lid
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Locatie: Dronten
Berichten: 3
Exclamation Geheuegn

Hallo mijn naam is Gerard,
Ik ben ook nieuw en weet zelfs al niet hoe ik op de juste manier de vraag kan stellen, dus bij deze via dit scherm.i
Ik heb een enorm probleem ik gebruik de Palm Tunsten 2e en dez gaf een jaar of 2 geleden steeds mij agenda 4 keer op het scherm dus gestopd met back uppen, alles ging prima tot voor 6 weken, toen ging de Palm langzaam uit en inmiddels doet deze het niet meer.

Mij enige vraag is aan jullie de deskundigen hoe krijg ik toch mij gegevens eraf, maakt men mij erg blij mee. Ja ik weet het altijd een back up maken, DAT ZAL IK ZEKER NOOIT MEER VERGETEN, maar nu zou ik graag hulp willen hebben hetzij, met hoe het toch kan, of een adres die dit doet.

Daarna graag een advies voor welke pda er dan gekocht moet worden.


Groet,
Gerard Klijnhout
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 juli 2009, 23:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Doet de pda echt niets meer? Dus ook niet als je de pda aan de oplader hebt zitten? Heb je overigens al een soft reset geprobeerd? Dan herstart je de pda zonder verlies van data.

Mocht de pda echt op geen enkele manier meer aangaan of reageren op bijvoorbeeld een synchronisatie met de computer (dus de USB-kabel erin, aansluiten op de computer en dan op de knop op de kabel drukken), dan vrees ik dat er weinig aan te redden valt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 juli 2009, 06:33
Klijnhout Klijnhout is offline
Junior lid
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Locatie: Dronten
Berichten: 3
Dat werkt allemaal niet, vandaar de vraag of er door te slopen van de pda het geheugen waar zich dat dan ook bevindt is uit te halen c.q. over te zetten

Gerard
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 juli 2009, 10:15
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
misschien de batterij laten vervangen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2009, 10:21
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klijnhout Bekijk bericht
Hallo mijn naam is Gerard,
Ik ben ook nieuw en weet zelfs al niet hoe ik op de juste manier de vraag kan stellen, dus bij deze via dit scherm.

Groet,
Gerard Klijnhout
Misschien moet je dan eerst eens wat leeswerk gaan doen, in faq's en tutorials en beginners

Jouw vraag is niet uniek en derhalve al vaak gesteld en al even vaak beantwoord. Dus als je de zoekoptie zou gebruiken heb je je antwoord binnen "no time"gevonden.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 juli 2009, 10:22
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klijnhout Bekijk bericht
Dat werkt allemaal niet, vandaar de vraag of er door te slopen van de pda het geheugen waar zich dat dan ook bevindt is uit te halen c.q. over te zetten

Gerard
Als je in het verleden gesynct hebt met PALM Desktop staan daar je gegevens nog, op je PC dus.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 juli 2009, 21:09
Klijnhout Klijnhout is offline
Junior lid
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Locatie: Dronten
Berichten: 3
Een ieder heeft gelijk ik zou als ik lang ga zoeken mogelijk de oplossing ergens vinden, maar omdat er zoveel leden zijn met een hoge kennis van deze pda ligt het voor de hand om dan de vraag direct te stellen, ik weet nl erg weinig tot niets van een pda, wel wat ik mee kan doen, maar als die niks meer doet zelfs niet na een nieuwe accu, hij schijnt zeer snel stroom te verliezen, zodat een "flashback"wat dat ook moge zijn zelfs niet kan. Is de vraag om iemand die nog wel een olossing heeft ik zou erg graag alle data er af willen hebben dat is wat ik wil en dan een nieuwe aanschaffen, wie wil mij daarbij helpne, of heeft de tip waar de pda toch nog gemaakt zou kunnen worden, alleen om de gegevens eraf te halen.

Alvast bedankt

Gerard
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 juli 2009, 21:18
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
nieuw zijn ze ( officieel ) niet meer te koop. je zou eens bij het mobile techcenter kunnen informeren wat dde mogelijkheden zijn om je data er af te halen en evt repareren

Mobile Tech Center
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 augustus 2009, 18:01
bartje bartje is offline
Junior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Berichten: 3
Om maar weer even on-topic te gaan... ik heb de piloc op m'n palm staan, maar als ik het wil instaleren dan loopt de palm steeds vast... Weet iemand zo wat er mis is.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 augustus 2009, 18:23
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klijnhout Bekijk bericht
Een ieder heeft gelijk ik zou als ik lang ga zoeken mogelijk de oplossing ergens vinden, maar omdat er zoveel leden zijn met een hoge kennis van deze pda ligt het voor de hand om dan de vraag direct te stellen
Ik moet ook weleens zoeken om direct een antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag!

Citaat:
Is de vraag om iemand die nog wel een olossing heeft
Er zijn al antwoorden gegeven. Maar die schijnt je niet te (willen) lezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Om maar weer even on-topic te gaan... ik heb de piloc op m'n palm staan, maar als ik het wil instaleren dan loopt de palm steeds vast... Weet iemand zo wat er mis is.

Rest mij dit
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023