Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 27 mei 2004, 19:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hmm. Hmmm. Klassiek gitaar is nog wel op te nemen (nylon), maar ik denk dat ie bij live muziek zoals een band geweldig overstuurt, waardoor het opgenomen sample onbruikbaar is. Als je een oplossing vindt om de recording levels wat naar beneden te halen (kan niet met software, dus denk aan oplossing met eh... kussens ofzo) dan moet er wel iets mee te doen zijn. De kwaliteit komt niet hoger dan 32 kbps overigens.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #42  
Oud 27 mei 2004, 20:46
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
wat wil je doen met die opnamen? Als basis voor je nieuwe album zal niet lukken, en een demo kan er ook niet van gebrouwen worden. Maar om even iemand wat te laten horen, dat zal wel lukken.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 27 mei 2004, 22:03
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Dat met je band kan je vergeten. Dat trekt die microfoon gewoon niet. Wij hebben het een keer met een MiniDisk opgenomen en zelfs dat klonk voor geen meter. Dus dan zal het met een Z72 wel helemaal bargger zijn. Ook op een festival iets proberen op te nemen op je GSM is werkelijk niet om aan te horen. Ik denk dat je het daar het best mee kan vergelijken.
__________________
Met citaat reageren
  #44  
Oud 19 juni 2004, 14:42
MrSimple
Guest
 
Berichten: n/a
Als kersverse palm gebruiker (sinds 4 dagen Palm Zire 72) zijn alle ervaringen van medegebruikers interessant.
Jaren geleden een Sharp organizer gekocht. Daarop zat een i/o poortje waarop je een modem e.d. kon aansluiten. Weet iemand of er ook zoiets is voor de Palm usb aansluiting? Of moet je zoiets zelf maken?
(misschien iets voor een knutselforum?)
Met citaat reageren
  #45  
Oud 19 juni 2004, 15:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 19-06-2004, om 14:42 heeft MrSimple dit gezegd in bericht #44
i/o poortje waarop je een modem e.d. kon aansluiten. Weet iemand of er ook zoiets is voor de Palm usb aansluiting? Of moet je zoiets zelf maken?
Via de mini-usb aansluiting waarmee je synchroniseert kun je enkele accessoires aansluiten. Als je wilt internetten kun je het beste verbinding maken via een telefoon met bluetooth.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #46  
Oud 19 juni 2004, 19:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
En als je een bluetooth dongle op je computer aansluit kun je gewoon via de pc op je palm internetten.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 21 juni 2004, 16:21
boef
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds 2 weken de Zire 72 en ben er erg tevreden over. Hiervoor had ik een NX70 van Sony, die is gedegradeerd naar auto navigatie systeem.
In vergelijking met de NX70 vind ik dat je veel waar voor je geld krijgt. Vooral bluetooth werkt erg makkelijk (hotsync en internet via pc en internet via mobieltje). Dat er geen Universal Connector op zit vind ik niet zo erg, ik doe alles tegenwoordig via bluetooth.
De camera is inderdaad niet echt goed te noemen, maar vooral de kleuren en instelmogelijkheden zijn een stuk beter dan die van de NX70.
De MP3 speler doet het ook goed. Jammer dat er niet standaard een hoofdtelefoon is meegeleverd.
Verder is 'ie inderdaad voor een aantal spelletjes te snel, zoals GTS Racing. Voor andere apps is dit wel weer heel erg fijn.
Het bijgeleverde hoesje is niet echt praktisch, maar daar stoor ik me niet zo aan. Hij doet wat ie moet doen, m'n palm beschermen.
Voor die 289 euri die ik er voor heb betaald bij pdashop vind ik het een heel leuk apparaat.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 21 juni 2004, 16:22
sjuustah
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Mijn klachten over de Zire 72

Hallo allemaal, ik heb sinds kort een Zire 72..ik vind het een prachtig apparaatje, maar de volgende defecten irriteren me behoorlijk!

1. De blauwe verf rondom bladderd te snel af.
2. Er komt een heel hoog geluid van het beeldscherm wat op den duur gaat irriteren.
3. Met een koptelefoon is er ruis te horen, ook als er niets gebeurt.
4. Bij elke foto is aan de bovenkant een donkere lijn zichtbaar.

..heb ik nu een defect exemplaar of heeft iedereen hier last van????
Met citaat reageren
  #49  
Oud 21 juni 2004, 16:34
boef
Guest
 
Berichten: n/a
Er komt idd een irritant geluid van het schermpje af. Dit hoor ik alleen als ik mn oor er vlak bij hou (wat in de praktijk vrijwel nooit gebeurt).
Ik heb geen last van die zwarte streep bovenaan elke gemaakte foto, wellicht dat de camera sensor niet helemaal recht in de behuizing is gebouwd.
Ook heb ik geen last van de ruis op de koptelefoon. Wel ben ik bang dat de verf er binnenkort bij mij ook af gaat vallen.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 21 juni 2004, 17:00
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Mijn klachten over de Zire 72

Citaat:
Op 21-06-2004, om 16:22 heeft sjuustah dit gezegd in bericht #48
1. De blauwe verf rondom bladderd te snel af.
2. Er komt een heel hoog geluid van het beeldscherm wat op den duur gaat irriteren.
3. Met een koptelefoon is er ruis te horen, ook als er niets gebeurt.
4. Bij elke foto is aan de bovenkant een donkere lijn zichtbaar.
..heb ik nu een defect exemplaar of heeft iedereen hier last van????
Het lijkt wel op een Tungsten|E die in mijn handen is geweest. Het hoge scherm van het geluid heeft elke Palm tegenwoordig. Bij één van mijn Tungsten|E's was het zo erg, dat wanneer ik hem aan had staan in de cradle ik hoofdpijn kreeg. Bij een Tungsten|T2 (die ook hetzelfde scherm heeft) en mijn andere Tungsten|E's hoor(de) ik nauwelijks wat. Het verschilt echt per exemplaar. De koptelefoon duidt op ruis, en hij zal toch ook terug moeten voor de camera. Underdog heeft ook een slechte camera gehad, ook een streep ergens, en mocht hem toen omruilen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #51  
Oud 21 juni 2004, 19:00
SmartDoDo
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Mijn klachten over de Zire 72

Citaat:
Op 21-06-2004, om 16:22 heeft sjuustah dit gezegd in bericht #48
3. Met een koptelefoon is er ruis te horen, ook als er niets gebeurt.

..heb ik nu een defect exemplaar of heeft iedereen hier last van????
Wellicht interessant/leuk om mijn korte review van mijn Zire 72 ook hier even te noemen

Citaat:
Zoals beloofd, een simpel reviewtje over de Zire 72

Woei! Een Palm! Nou ja, een palmOne dan

Bij het openen van de verpakking valt me op dat de Zire geleverd wordt met een adapter waar verschillende stekers op kunnen worden geschoven. Zo kun je dus ook overal terecht als je wilt opladen. Verder zit er een eenvoudig stevig aanvoelend tasje bij waar je de Zire redelijk netjes in kunt bewaren. Persoonlijk zou ik liever een hardcase gebruiken, maar het tasje is op zich niet onaardig en wordt er immers “gratis” bijgeleverd.

De Zire zelf ziet er irl geil uit. Laat ik het maar gewoon zo noemen, want hij mag best gezien worden Hij voelt ook stevig en degelijk aan. Gelukkig is de zijkant van een soort blauw mat spul, want het metaalkleurige gedeelte (o.a. de achterkant) wordt bij aanraking nogal snel smutzig.

De documentatie bestaat uit een klein boekje waarin in een paar wereldtalen wordt uitgelegd hoe de software is te installeren en dat de palm eerst moet worden opgeladen etc.
Mensen die een dergelijke handleiding in het Nederlands willen lezen, waaronder ik, worden verwezen naar een pdf op de bijgeleverde CD waar dezelfde korte handleiding in het Nederlands is te vinden.

De Quick Tour en de Guide (uitleg hoe het een en ander werkt) voor de Zire is enkel in het Engels en persoonlijk vind ik dat erg slecht. Van de tweakers zullen de meesten geen probleem hebben met het Engels, maar we leven in Nederland dus mag er best een Nederlandse handleiding bij. Niet iedereen kan zo geweldig Engels

Gaan met die bana... palmOne

Uiteraard heb ik de Zire eerst netjes op laten laden, ongeveer een uurtje of 8. Daarna de extra aangeschafte screencover eroverheen geplakt. Iets wat met een beetje geduld goed te doen is. Bij het starten valt de snelheid al op. Hoewel ik totaal geen ervaring heb met dit soort dingen weet ik iig wel dat ik me niet hoef te ergeren aan iets als wachttijden De eerste kennismaking is dus positief. Ook het scherm ziet er goed uit, eigenlijk had ik daar ook niets anders van verwacht gezien de vele positieve verhalen over de huidige Palm schermpjes.

De Brightness heb ik meteen maar omlaag gezet, zo ongeveer op een 20%. Ook bij 0% is het nog goed te zien afhankelijk van de lichtomstandigheden. Ik heb het scherm nog niet in de zon bekeken maar waarschijnlijk is 0% dan veel te weinig om nog prettig wat te kunnen zien. Als tweaker zijnde zie ik toch niet veel licht dus kunnen we gelijk wat energie besparen

Leuk zo’n agenda waar je mp3’s mee kunt afspelen Het bijgeleverde RealOne player is eenvoudig van opzet, maar werkt prima en eigenlijk mis ik er niets aan behalve wma en vooral ogg vorbis support. Het geluid uit de luidspreker van de Zire is prut. Gewone eenvoudige geluidjes van een spelletje klinken dan weer prima, maar muziek wil je er niet over afspelen.
De combo Zire en Sennheiser HD-490 klinkt dan weer veel beter en geeft meer volume dan mijn Kenwood stereo en de Sennheiser. Ongelooflijk zo hard als dat ding kan
Vreemd vond ik het toen ik mijn geen-idee-welk-merk oordopjes inplugde en tot mijn verbazing een geluid hoorde waar de zee jaloers op kan zijn. Ik heb gekeken of het volume bovenmatig hoog stond, maar dit was niet het geval. Zodra de Zire aanstaat en de oordopjes ingeplugd zijn ruist de zee je tegemoed Alleen door muziek hard te zetten wordt de ruis voldoende overstemd, maar wanneer je naar rustige passages zou luisteren zou het toch opvallen. Heel snel de Sennheiser weer opgezet en ook daar blijkt ruis aanwezig te zijn maar van een dusdanig laag niveau dat het niet storend is. Zodra er muziek wordt afgespeeld is de ruis dan dus ook niet hoorbaar meer. Omdat ik toch bijna nooit oordopjes gebruik vind ik dat geen probleem, maar als je die wel gebruikt dan hoop ik dat alleen mijn exemplaar hier last van heeft.

Nog wat....

Wat zaken die mij op zijn gevallen de eerste 2 dagen met een Palm in m’n handen.

De Zire heeft de beschikking over Bluetooth. Hoewel ik dat in eerste instantie niet zo interessant vond, heb ik er inmiddels wel mee kunnen internetten via een USB BT dongle. Het opzetten van zoiets is een hoop ellende gebleken en het is jammer dat dat niet makkelijker gemaakt kan worden. Is het eenmaal ingesteld en werkt het, dan werkt het ook verder prima. De bijgeleverde browser, palmOne WebPro doet het op zich prima alleen heb ik soms wat last bij het scrollen. Dan blijft het beeld naar boven en naar beneden springen ook al is alle informatie van de webpage al geladen. Nogal ergerlijk wanneer je gewoon iets wilt lezen.

Ohja, de accu....

Tja, hoe lang gaat de accu van dat ding nou mee? Ik denk dat het voor iedereen anders is omdat iedereen z’n Palmpje anders gebruikt. Ik heb hem een dag lang kunnen gebruiken waarin ik gebruik heb gemaakt van:

# Wat browsen via Bluetooth. Bijelkaar ongeveer een half uur tot 3 kwartier.
# Redelijk wat muziek heb beluisterd via RealOne en andere Shareware players. Ongeveer een uur muziek.
# Een paar opsommingen van deze review heb zitten tikken/schrijven. Ongeveer een half uur.
# Een spelletje , ongeveer een kwartier tot een half uur bijelkaar.
# Niet te vergeten het bijwerken en bekijken van de agenda.
# Het bekijken van film via Kinoma player (freeware). Een minuut of 5.

Ik heb vanmorgen BatteryGraph (freeware) geïnstalleerd om bij te kunnen houden hoe lang ik kon werken met de Zire en hoe snel de accu leeg zou gaan. Op dit moment blijkt mijn Zire ruim 4,5 uur te hebben gewerkt vandaag, met nog 10% accu te gaan. Door een reset is de timer echter ook gereset dus alles bijelkaar heb ik vandaag bijna 5 uur kunnen werken. Niet verkeerd , maar dat komt denk ik o.a. door de lage brightness en het lage volume waarmee ik muziek afspeel. Ook background playback van mp3 en auto powersave werken mee aan een langere werktijd.
Om even op je vraag terug te komen, mijn Zire ruist als de zee bij gebruik van eenvoudige Sharp MD oordopjes dus het ligt niet aan jouw exemplaar

Ik hoor meer mensen over het afbladderen van de blauwe verf maar heb dat zelf iig nog niet ervaren.

Laatst gewijzigd door SmartDoDo; 21 juni 2004 om 21:46.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 21 juni 2004, 19:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En weer een tweakert op de Palmclub.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #53  
Oud 22 juni 2004, 15:05
sjuustah
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Reply van Palm tech support i.v.m. ruis.

Citaat:
The low white noise you described is present on all Zire 72 handhelds with good quality headphones when no sound is being played. This noise is from the units processor and cannot be rectified by any action, such as a repair, by us. I hope it will not spoil your enjoyment of the Palm Handheld.

..OK..iedereen heeft hier dus last van.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 22 juni 2004, 15:43
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Re: Mijn klachten over de Zire 72

Citaat:
Op 21-06-2004, om 19:00 heeft SmartDoDo dit gezegd in bericht #51

Wellicht interessant/leuk om mijn korte review van mijn Zire 72 ook hier even te noemen
Thanks voor je *zeer* uitgebreide review en welkom hier!

- jp
Met citaat reageren
  #55  
Oud 22 juni 2004, 17:00
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Op 27-05-2004, om 19:30 heeft harmberg dit gezegd in bericht #40
wat een snel antwoord!
oe is het met live muziek, is dat redelijk op te nemen? bv ,een repetitie van een bandje
Ik heb eens live opgenomen met de NX73 en dat was in de hoogste kwaliteit goed te doen maar alleen bruikbaar om af te luisteren.
Ik heb nog geen PDA gevonden wat als Sequencer of goede digitale opname te gebruiken is..
Maar daar is het ook niet voor .... denk ik
En zeker niet voor Demo's

Zelf gebruik ik dan de Fostex en/of Roland.. maar dat is oftopic.

Succes en groet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023