Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 november 2007, 16:05
Sher
Guest
 
Berichten: n/a
synchronisatie OE adresboek d.m.v. palm

Beste allen,

Ik ben systeembeheerder bij een non-profit organisatie en heb naar alternatieven gezocht voor de implementatie van een centrale adresboek. Het adresboek van Outlook Express (OE) blijkt nogal beperkte mogelijkheden te hebben. Hierdoor zijn er geen alternatieven behalve een centrale LDAP adresboek. In de huidige situatie worden de adresboeken op alle pc’s handmatig bijgewerkt. Dit is een tijdrovende klus. Het (.wab) adresboek bevat ca. 7000 contactpersonen incl. groepen.

In verband hiermee overweeg ik om een palm device aan te schaffen om het OE adresboek op alle werkplekken synchroon te kunnen houden. Het is de bedoeling dat er vanuit het palm device richting OE adresboek moet worden gesynchroniseerd. Ik weet dat er d.m.v. Palm Desktop en synchronisatie software (ExpressMirror) dit realiseerbaar is. Aangezien ik nog een beginner ben heb ik een aantal vragen:
  • Is palm geschikt voor 7000+ contactpersonen (welke type, geheugen beperkingen etc.)?
  • Is palm geschikt voor grote hoeveelheden data entry van contactpersonen? Kunnen nieuwe contacten vanuit excel worden geïmporteerd/geëxporteerd voor het gemak?
  • Ondersteunt palm het aanmaken van onbeperkte groepen/distributielijsten zoals het OE adresboek?
  • Is het mogelijk om alleen de gewijzigde contactpersonen/groepen te synchroniseren (incremental synch, differential synch, mirror synch etc.)?
Ik hoop dat mijn vragen kunnen worden beantwoord. Alvast bedankt.


Greetz,

Sher

Laatst gewijzigd door Sher; 20 november 2007 om 16:57.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2007, 16:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welkom bij de Palmclub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sher Bekijk bericht
[*]Is palm geschikt voor 7000+ contactpersonen (welke type, geheugen beperkingen etc.)?[/list]
  • Ja. Bij mijn weten kan elk recent type palm dit aan.
    Citaat:
  • Is palm geschikt voor grote hoeveelheden data entry van contactpersonen?
  • De pda zelf niet, tenzij het om een enkele wijziging gaat. Bij de Palm wordt verder wel Palm Desktop geleverd waarmee data entry makkelijker wordt.
    Citaat:
  • Ondersteunt palm het aanmaken van onbeperkte groepen/distributielijsten zoals het OE adresboek?
  • Neen, ik meen me te herinneren dat er maximaal 36 groepen / categorieen aangemaakt kunnen worden.
    Citaat:
  • Is het mogelijk om alleen de gewijzigde contactpersonen/groepen te synchroniseren (incremental synch, differential synch, mirror synch etc.)?
  • Mogelijkheden zijn Palm overschrijft Desktop (en andersom) en incremental sync (als je daarmee tenminste bedoelt dat alleen gewijzigde records worden gesynct).
    Citaat:
  • Kunnen contactpersonen uit excel geïmporteerd/geëxporteerd worden?
Ja.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2007, 16:38
Sher
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Welkom bij de Palmclub
Ja. Bij mijn weten kan elk recent type palm dit aan.
De pda zelf niet, tenzij het om een enkele wijziging gaat. Bij de Palm wordt verder wel Palm Desktop geleverd waarmee data entry makkelijker wordt.
Neen, ik meen me te herinneren dat er maximaal 36 groepen / categorieen aangemaakt kunnen worden.
Mogelijkheden zijn Palm overschrijft Desktop (en andersom) en incremental sync (als je daarmee tenminste bedoelt dat alleen gewijzigde records worden gesynct).
Ja.
Erg dank voor je supersnelle reactie! Zover klinkt het goed. Uit jouw antwoord kan ik dus leiden dat nieuwe groepen/categorieën vanuit palm in het OE adresboek wel kunnen worden gesynchroniseerd. Zou je dit voor de goede orde nogmaals kunnen bevestigen? Alleen jammer dat er maximaal 36 groepen worden ondersteunt. Bestaat er een manier om dit te omzeilen? In ieder geval valt daar wel mee te leven.

Laatst gewijzigd door Sher; 20 november 2007 om 16:56.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023