Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 01 april 2003, 10:36
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul

Als journalist moet je deze fantastische omkering toch kunnen waarderen, Hans? Overigens hebben jullie beiden gelijk: Sony is inderdaad de uitvinder van de Hires API, die Palmsource bijna één op één (en in samenwerking met de ontwikkelaars van Sony) heeft overgenomen. Sony is daar weer verder op gaan borduren met 320x480. Dus beide partijen houden zich niet aan elkaars standaarden, met de ontwikkelaars en gebruikers als grote gedupeerden!

- jp
zo was 'ie ook bedoeld. Ik meen me overigens wel te herinneren dat Sony meer chips nodig had voor die aanpak en dat Palm een chip heeft gebruikt die alles in één chip heeft (prijs, stroomverbruik). Doet een beetje denken aan de Hercules videokaarten uit de begintijd van MS-DOS. Iedereen wilde die kaart omdat je daarmee monochrome afbeeldingen op die vreselijke groene schermen kon krijgen, maar sommige (minder net geschreven) programma's liepen er heftig op stuk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Ik begrijp ook even niet meer hoe we nu ineens op deze off-topic discussie kwamen
Omdat sommigen van ons problemen hebben met iets dat geen probleem zou moeten zijn

__________________
hans
Met citaat reageren
  #62  
Oud 01 april 2003, 19:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Omdat sommigen van ons problemen hebben met iets dat geen probleem zou moeten zijn
Ah vandaar, maar de grafische problemen doen zich blijkbaar ook voor bij de Tungsten. Die rommelige kaarten zouden dan eerder OS5 gerelateerd zijn.

Het probleem met zoeken heb ik inderdaad wel alleen op de NX gezien. Of dat nou samenhangt met de High Density API zou ik zo niet durven gokken. Alle andere problemen zijn platform onafhankelijk.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 01 april 2003, 20:06
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Patrickl

alle gekheid op een stokje, ik heb geen grafische problemen op mijn TT. Wat zou het probleem moeten zijn?
__________________
hans
Met citaat reageren
  #64  
Oud 01 april 2003, 20:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat grote screenshot wat ik gemaakt had laat wegen zien die niet lekker op elkaar aansluiten. JRK gaf aan dat hij dat ook had.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 01 april 2003, 20:29
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Dat grote screenshot wat ik gemaakt had laat wegen zien die niet lekker op elkaar aansluiten. JRK gaf aan dat hij dat ook had.
Yep, heb ik ook. Is wel mee te leven, maar je hebt gelijk.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #66  
Oud 02 april 2003, 09:23
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Dat grote screenshot wat ik gemaakt had laat wegen zien die niet lekker op elkaar aansluiten. JRK gaf aan dat hij dat ook had. ”

Yep, heb ik ook. Is wel mee te leven, maar je hebt gelijk.
Ik vind dat ook niet zo heel boeiend, voor de routing maakt het niet uit en ik zoom zelden in naar 1:2000. Een gewoon slorigheidje dus, wat ze maar een keertje in een rustig uurtje moeten fixen. Eerst voice !!

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 02 april 2003, 12:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nee inderdaad, het gaat daarbij meer om details, maar het draagt wel bij aan een algeheel gevoel van "dit programma is nog niet af". Als ik uitzoom wordt het eigenlijk alleen maar erger. De A4 ziet er heel wiebelig uit. Inderdaad net of een auto steeds aan het "inhalen" is geweest over beide weghelften heen.

Ik heb trouwens ook nog steeds problemen met plannen. Ik snap zo langzamerhand echt niet meer wat ik nou nog anders/beter zou kunnen doen om het goed te laten werken.

Ik moest naar de kruising Rontgenlaan/Albert Schweizerlaan in Zoetermeer uit de richting van het Prins Claus plein. Dan zou ik zelf afslag 6 nemen (want het ligt naast die afslag) De routeplanning op mijn nieuw gemaakte "ZuidWest regio" kaart met "without 4th level roads" gaat er echter af op afrit 7 en rijdt dan over de parallel aan de snelweg liggende Zuidweg weer helemaal terug. Als ik vlak voor Zoetermeer op de laatste detail kaart herplan dan gaat het ineens wel goed.

Het lijkt net of snelwegafslag 6 kwijt is geraakt op die "without 4th level" kaart. De wegen die de afslag vormen staan echter wel gewoon in de "ZuidWest"regio kaart, maar DM pakt die afslag maar niet.



Ik ben een uitgebreide buglist aan het verzamelen, maar het is wel een beetje lastig om op dat duitse forum te achterhalen welke bugs er nou al gemeld zijn en welke niet.

Dat probleem van die "piepjes histerie" is blijkbaar ook al een bekend probleem. Ik zag mensen op het Digimap forum er ook over klagen. Het is inderdaad niet echt een bug, maar het is wel heel verwarrend. Als je de schipholtunnel uit richting Amstelveen gaat dan zijn er 4 of 5 overgangen in afslag van een kilometer snelweg. Op de snelweg doe je dat in een halve minuut dus dan hoor je door de piepjes het piepje niet meer.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 02 april 2003, 13:48
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Inderdaad, het gaat daarbij meer om details, maar het draagt wel bij aan een algeheel gevoel van "dit programma is nog niet af". Als ik uitzoom wordt het eigenlijk alleen maar erger. De A4 ziet er heel wiebelig uit. Inderdaad net of een auto steeds aan het "inhalen" is geweest over beide weghelften heen.
Dat zie ik weer niet. Ik zie wel hele kleine hapjes uit de weg. (bv vlak voor Leiden/Stompwijk waar de A4 een beetje uit elkaar loopt. Ik zag overigens net ook op de A4 vlak voor Leiden (kaart without 4th level) dat ie met schaal 1:4000 goed is, maar met 1:2000 ineens stukken van de weg gewoon weg zijn. Das ook vreemd.

Citaat:
Ik heb trouwens ook nog steeds problemen met plannen. Ik snap zo langzamerhand echt niet meer wat ik nou nog anders/beter zou kunnen doen om het goed te laten werken.
Ik kan alleen maar zeggen: maak veel en zo gedetaileerd mogelijke kaarten. Hoe minder detail, hoe groter de kans op een omweg.

Citaat:
Ik moest naar de kruising Rontgenlaan/Albert Schweizerlaan in Zoetermeer uit de richting van het Prins Claus plein. Dan zou ik zelf afslag 6 nemen (want het ligt naast die afslag) De routeplanning op mijn nieuw gemaakte "ZuidWest regio" kaart met "without 4th level roads" gaat er echter af op afrit 7 en rijdt dan over de parallel aan de snelweg liggende Zuidweg weer helemaal terug. Als ik vlak voor Zoetermeer op de laatste detail kaart herplan dan gaat het ineens wel goed
Kan ik niet reproduceren, ik heb van alle grote steden met hoogste detailniveau een kaart om mijn SD kaartje staan (die van Den Haag is inclusief zoetermeer en grenst aan de onderkant aan mijn kaart van Rotterdam. Als ik vanaf prins Clausplein naar de Rontgenlaan wil, ga ik gewoon bij de Afrika weg eraf. Ik heb nederland overigens in 7 delen geknipt, met daarnaast detailkaarten van steden. Daarmee krijg ik een hoger detailniveau (en dus minder rare routes) Hoe staat je speedprofile op je palm/Sony?

Citaat:
Ik ben een uitgebreide buglist aan het verzamelen, maar het is wel een beetje lastig om op dat duitse forum te achterhalen welke bugs er nou al gemeld zijn en welke niet.
Je kan ze ook mailen en screendumps en kaartjes meesturen. Dat verduidelijk erg veel. Heb je versie 2.25B14 ook al ?

Citaat:
Dat probleem van die "piepjes histerie" is blijkbaar ook al een bekend probleem. Ik zag mensen op het Digimap forum er ook over klagen. Het is inderdaad niet echt een bug, maar het is wel heel verwarrend. Als je de schipholtunnel uit richting Amstelveen gaat dan zijn er 4 of 5 overgangen in afslag van een kilometer snelweg. Op de snelweg doe je dat in een halve minuut dus dan hoor je door de piepjes het piepje niet meer.
Ik heb nooit aan die piepjes kunnen wennen, want je moet er redelijk geconcentreerd naar luisteren. Dan werp ik liever van tijd tot tijd een blik op de pijl. Leve de spraak sturing !!!

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #69  
Oud 02 april 2003, 13:57
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Bijvoorbeeld dat er kaarten eerst naar het RAM geheugen geheugen gehaald worden is lastig, maar daar valt mee te leven. Dat wist ik inderdaad. Dat Digimap je hele geheugen volplempt en dat bij afsluiten niet automatisch weer opruimt had ik er dan niet bij begrepen. Ik had (ten onrechte blijkbaar) begrepen dat het VFS stuk volautomatisch werkte
Ik merk eigenlijk nu pas, dat tijdens mijn gefrobel met jouw zoetermeer en a4 probleem, mijn Brabant kaart uit het Palmgeheugen was gehaald. Nu ik mijn current pos weer in Eindhoven heb staan, is mijn Den Haag en NNW kaart ook weer uit het geheugen gehaald. Dat gebeurde me met 2.24B2 nooit. Klasse !

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 02 april 2003, 14:02
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JRK



Je kan ze ook mailen en screendumps en kaartjes meesturen. Dat verduidelijk erg veel. Heb je versie 2.25B14 ook al ?
Hé, waar heb je die vandaan?
__________________
hans
Met citaat reageren
  #71  
Oud 02 april 2003, 14:10
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JRK


Je kan ze ook mailen en screendumps en kaartjes meesturen. Dat verduidelijk erg veel. Heb je versie 2.25B14 ook al ?

Hé, waar heb je die vandaan?
Je volgt het Digimap forum dus niet

Stond gisteren er de hele dag op.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 02 april 2003, 14:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die 2.25B14 versie was geen 1 april grap?

Overigens bij dat plan probleem heb ik dus een grote regio kaart gebruikt op het niveau "without 4th level". Anders krijg ik het gewoon niet mee. Op die kaart staan alle benodigde wegen, maar toch werkt het niet.

Misschien moet ik dat ook maar eens als een bug gaan melden ja. Ik was alleen benieuwd of ik er zelf nog iets aan zou kunnen verbeteren. Dat het met een hoger detail wel werkt snap ik, maar daar kun je geen grote kaarten van meenemen.

Blijkbaar is de enige echte oplossing om op de PC te plannen. Alleen kun je daar weer geen huisnummers gebruiken.

Laatst gewijzigd door patrickl; 02 april 2003 om 14:15.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 02 april 2003, 14:22
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Trouwens nog iets anders. Ik zag de E.T.A. functie en dat leek me wel handig. Alleen geeft die wel een hele ruime schatting aan. Over een stuk van 30 kilometer zou ik een uur doen! Uiteindelijk duurde het (door wat files) een half uur. De E.T.A werkt blijkbaar ook per route segment (als je op de PDA planned)
Met citaat reageren
  #74  
Oud 02 april 2003, 14:57
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Die 2.25B14 versie was geen 1 april grap?
Jawel, maar 1 April is kennelijk, gezien de reacties op het forum, geen Duits 'feest'.

Citaat:
Overigens bij dat plan probleem heb ik dus een grote regio kaart gebruikt op het niveau "without 4th level". Anders krijg ik het gewoon niet mee. Op die kaart staan alle benodigde wegen, maar toch werkt het niet.
Ik zal het eens proberen met een level4 kaart en laat het wel weten.

Citaat:
Misschien moet ik dat ook maar eens als een bug gaan melden ja. Ik was alleen benieuwd of ik er zelf nog iets aan zou kunnen verbeteren. Dat het met een hoger detail wel werkt snap ik, maar daar kun je geen grote kaarten van meenemen.
Hoeveel mb's kun/wil jij maximaal meenemen ?

Citaat:
Trouwens nog iets anders. Ik zag de E.T.A. functie en dat leek me wel handig. Alleen geeft die wel een hele ruime schatting aan. Over een stuk van 30 kilometer zou ik een uur doen! Uiteindelijk duurde het (door wat files) een half uur. De E.T.A werkt blijkbaar ook per route segment (als je op de PDA planned)
Zal er eens wat mee spelen, is nl ook al een feature die ik niet gebruik met al die rotondes, woonerven, drempels en files in Nederland.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 02 april 2003, 15:27
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Hoeveel mb's kun/wil jij maximaal meenemen ?
Nou ik heb maximaal iets van 5MB in totaal (met 1MB per kaart dus hooguit plek voor 2,5MB voor de overzichtskaart). Maar daar gaat het denk ik niet eens om. Die tip van de 4 regio's zou toch gewoon moeten werken. De wegen die ik nodig heb staan gewoon in die kaart die ik gemaakt had.

Ik heb dus wel een detail kaart van Zoetermeer. En als ik op de route laat herplannen als ik op de laatste kaart kom dat gaat het wel goed. Er zijn dus wel weer wat workarounds mogelijk, maar ik had gehoopt dat een "without 4th level" streets kaart het wel zou doen.

Ik zal het nog vreemder maken. Als ik de route plan vanaf het begin van de bewuste afrit 6 van de A12 dan gaat de routeplanning wel goed! Als ik het startpunt net voor de afrit zet dan werkt het niet! (dan gaat het dus door naar afrit 7 en weer terug over de paralelweg) Op de detail kaart van Zoetermeer werkt het overigens wel (op beide startpunten).

Heb ik nou gewoon steeds pech ofzo? Ik heb nog geen route zonder problemen kunnen maken
Met citaat reageren
  #76  
Oud 02 april 2003, 16:02
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Ik heb dus wel een detail kaart van Zoetermeer. En als ik op de route laat herplannen als ik op de laatste kaart kom dat gaat het wel goed. Er zijn dus wel weer wat workarounds mogelijk, maar ik had gehoopt dat een "without 4th level" streets kaart het wel zou doen
Ik heb net even een kaartje van den haag en zoetermeer gemaakt met level 4 detailering, maar dat is echt niks. De Afrikaweg heeft dan in de kromming van afslag 6 geen eens zijstraten. Level 5 werkt wel goed en is nauwelijks groter. (ik heb dan even de Florasingle als bestemming genomen, omdat de Rontgenlaan niet bestaat bij level 5. Is jouw Zoetermeer kaart wellicht afgesneden over de afslag heen ? Anders heb ik ook echt geen flauw idee meer...

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 02 april 2003, 16:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja maar je mag met een "without 4th level" kaart toch verwachten dat het plannen werkt. Ik heb nu op basis daarvan de 4 regio kaarten aangemaakt. Voor Amstelveen werkt het prima, maar in dit geval zit er toevallig (?) een fout bij de werking van de kaart rond afslag 6 zoetermeer centrum. Die 4 regio's kan ik niet maken met "without 5th level" kaarten. Dat wordt te groot.

Zoals ik heb beschreven is het probleem niet dat de andere straten missen, maar Digimap de afslag gewoon mist. Zet ik de startlocatie OP het begin de afslag dan werkt het prima. Zet ik hem 100 meter ervoor dan niet meer. Dus de overgang van de A12 naar de afrit wordt blijkbaar niet gezien (of ontbreekt in de data).

Ik gebruik die regio kaarten dus als basis om op te plannen. Uiteindelijk heb ik wel een detailkaart bij me, maar het gaat er om dat je doorrijdt tot vlak voor de laatste afrit van de snelweg en dat je dan kan herplannen om de detailplanning tot het definitieve adres te krijgen. Als de laatste afslag echter al helemaal verkeerd wordt bepaald dan gaat dat mis.

Ik denk niet dat dit probleem te beredeneren/oplossen valt. Dit is net zoiets als dat ik geen huisnummers bij de Overtoom krijg en dat ik snelwegopritten heb midden in Amsterdam. Alle drie die problemen lijken mij een combinatie van een probleem met de kaartdata en een bug in Digimap.

Maar bedankt voor de poging
Met citaat reageren
  #78  
Oud 03 april 2003, 11:03
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Trouwens nog iets anders. Ik zag de E.T.A. functie en dat leek me wel handig. Alleen geeft die wel een hele ruime schatting aan. Over een stuk van 30 kilometer zou ik een uur doen! Uiteindelijk duurde het (door wat files) een half uur. De E.T.A werkt blijkbaar ook per route segment (als je op de PDA planned)
Ik heb vanmorgen een tweetal routes gereden, die wel allebei in brabant liepen (ik heb een kaart van brabant met hoogste detailering op mij sd kaartje staan.) Dan geeft die ETA toch redelijk aan wat de verwachte aankomst tijd is. Den Bosch -> Eindhoven bevoorbeeld zou mij 47 minuten kosten. Tijdens het file rijden op de A2 zie je het wel (heel langzaam, er zit kennelijk een vertraging in de bereking ingebouwd zo te zien) per minuutje oplopen en na een stukje blazen was het weer wat teruggelopen.

Uiteindelijk zat DM er 4 minuten naast

Maar dat was alles op 1 kaart. Volgende week moet ik weer het land door, dus dan zal ik eens kijken of er bij een route met 3 kaarten (inclusief een ruwe snelwegen kaart) wel wat van klopt. Maar nogmaals, de wegeninfrastructuur in NL is te ingewikkeld om een aankosttijd aan te geven, dus zie het meer als een ruwe indicatie.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 03 april 2003, 11:32
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
Citaat:
Op 03-04-2003, om 11:03 heeft JRK dit gezegd in bericht #78


Ik heb vanmorgen een tweetal routes gereden, die wel allebei in brabant liepen (ik heb een kaart van brabant met hoogste detailering op mij sd kaartje staan.) Dan geeft die ETA toch redelijk aan wat de verwachte aankomst tijd is. Den Bosch -> Eindhoven bevoorbeeld zou mij 47 minuten kosten. Tijdens het file rijden op de A2 zie je het wel (heel langzaam, er zit kennelijk een vertraging in de bereking ingebouwd zo te zien) per minuutje oplopen en na een stukje blazen was het weer wat teruggelopen.

Uiteindelijk zat DM er 4 minuten naast



Groeten, Jan R.
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat de ETA niets meer is dan een berekening van de gemiddelde snelheid vanaf het begin van de rit, gedeeld door de afstand. Plan maar eens twee ritten met dezeflde afstand maar over verschillende soorten wegen (snelweg, B-weg, etc.) Je zult zien dat daar geen verschil in zit in het begin. Ook de rit naar mijn werk, die voor 50% uit snelweg bestaat en 50% binnendoor, geeft die indruk. 10 minuten onderweg naar mijn werk is de ETA optimistischer dan 10 minuten onderweg naar huis. Doordat in het eerste geval ik begin op de snelweg, is de gemiddelde snelheid hoger dan in het tweede geval, waarbij ik eerst over kleine wegen rijd.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #80  
Oud 03 april 2003, 12:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik ben net even van Amstelveen naar het Dorint hotel in Badhoevedorp geweest (die route staat bij mij op 1 kaart). De E.T.A gaf aan dat ik daar 1:30 over zou gaan doen ! Op de PC versie van Digimap was de geplande duur 7 minuten. Uiteindelijk deed ik er 10 minuten over. Helaas was mijn GPS kabel stuk, dus ik heb niet kunnen volgen hoe de E.T.A werd bijgesteld.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023