Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 november 2002, 23:06
aaltje
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe gaat ie 't langst mee?

Heb sinds vandaag een m500. Hiervoor een iii-xe die me nooit in de steek heeft gelaten (hoop dat de m dit ook niet gaat doen...), maar twas tijd voor iets nieuws.

Ook de eerste keer dus dat ik met een oplaadbare Li-Ion accu ga werken. Hoe deze te gebruiken?

- gewoon in de lader duwen als je thuiskomt (en dus niet letten op het spanningsnivo, maar altijd voldoende prik willen hebben)

- niet laden als het niet nodig is (om zodoende de kwaliteit van de accu te "sparen")

De meningen zullen vast verdeeld zijn (of helemaal niet, liefst). Ik ben benieuwd...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 november 2002, 23:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Je had hier een poll van kunnen maken, maar goed.

Ik kies voor het laatste, niet continu in de cradle hangen, om de accu te sparen. Vroeger werd altijd gezegd dat Li-Ion accu's zeer lang mee kunnen gaan, doordat ze geen geheugen effect zouden hebben. Naar echter is gebleken, hebben ze wel degelijk een geheugen effect, alleen veel kleiner. Dus het is nog steeds zo dat de accu na verloop van tijd stuk gaat. Zelf heb ik mijn Palm V altijd op bovenstaande manier 'onderhouden', en die doet het, na bijna drie jaar trouwe dienst, nog steeds prima!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2002, 13:59
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dit is weer zo'n gouwe ouwe vraag die steeds terug komt. Nog niet zo langgeleden werd hier weer eens fel over gediscussierd.

Ik zou het op de eerste optie houden, ik geloof ook niet dat dat een slechte optie is (voor de accu). En je komt onderweg zo min mogelijk met een lege accu te zitten.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023