Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 juni 2002, 11:11
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Question 16 mb in M500? Kosten?

Is het mogelijk om 16 mb in een M500 te laten zetten ipv de huidige 8 mb? en wat zijn hier dan de kosten voor?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2002, 12:20
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Jazeker, kijk maar bij Palmrepair

Zie de tips: http://palmclub.nl/tips/ en dan kiezen voor 'Palmrepair/Palm Tech Center; een interview '...
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2002, 15:16
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
in het totaal zou dat dus op 104 euro neerkomen.
best nog wel prijzig.

Maar in hoeverre heeft dit nog invloed op de snelheid?


gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2002, 18:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij heeft het geen invloed op de snelheid, maar wel een beetje op de batterijlevensduur want er is dan wat meer geheugen te voeden. Misschien dat de mensen die hun V hebben laten omtoveren in een Vx daar meer van weten. Dit is wat ik ervan heb gelezen op het forum of waar dan ook.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juni 2002, 18:42
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
zouden mensen met ervaringen over het uitbreiden van het geheugen, iets kunnen vertellen over die ervaringen?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juni 2002, 20:48
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Ik heb sinds een week m'n m505 van 16 Mb laten voorzien. Als er al verschil in levensduur vam de accu is, dan in positieve zin.
Ik weet in ieder geval zeker dat je geen last hebt van aanmerkelijk verlies aan gebruikstijd. Hoe ik dat weet? Ik deel mijn Palm met een verslaafde huisgenoot. Bejeweled! In 'timed level'! (top 97690) En ze houdt pas op als de display aangeeft dat de Palm half leeg is. En daar doet ze nog even lang over. Dus...
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2002, 23:31
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ikzelf heb al enige tijd geleden mijn andere Palm (een V) naar 8 mb laten upgraden, en heb eigenlijk weinig tot geen verschil bemerkt met een hoger batterijverbruik.

Was er juist blij mee, er werd bij de V upgrade ook een andere processor ingezet, waardoor hij weer een tikje sneller werd.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juni 2002, 10:45
CocktailPro's schermafbeelding
CocktailPro CocktailPro is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Ede
Berichten: 102
Een half jaar geleden heb ik mijn m500 ook laten uitbreiden tot 16 MB bij PalmRepair. Heb toen een afspraak gemaakt en ben langsgeweest. Bij de upgrade heb ik toen ook de update naar OS 4.1 gehad.

Tot nu toe heb ik veel plezier van mijn 16 MB, 8 MB was voor mij toch al snel te krap vanwege avantgo en grote mail database. Je kan wel alles op een SD kaartje zetten, maar niet alle programma's ondersteunen dit en het gaat langzamer.

Op het gebied van snelheid en batterijduur heb ik geen merkbaar verschil gezien. De upgrade naar 16 MB gaat proffesioneel, Richard heeft de goede spullen in huis en heeft er veel verstand van.

Het is wel een forse investering, maar ik zou niet meer terug willen naar 8 MB. Als je drie of meer palm tegelijk aanbied voor upgrade, krijg je een korting van 10%.

MVG

Marco
__________________
Life is Sweet, Life is Bitter

Laatst gewijzigd door CocktailPro; 12 juni 2002 om 11:56.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 juni 2002, 11:26
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Het kostenplaatje houd mij ook nog even tegen.

Ik heb de grote fout begaan om toen ik mijn m500 kocht, er direct een 16 mb kaartje bij te kopen. en later nog 1. en dus doe ik nu niets anders dan kaartjes wisselen. Maar het bijkopen van een grotere SD is geen oplossing. Dan zit ik ineens met twee kaartjes waar ik niets mee doe. en ik kan er toch geen drie kwijt in mijn hardcase. 1 gaat nog net op de plek waar ik anders mijn visitekaartjes doe.

Dat vind ik trouwens ook het grote nadeel van de nieuwe hardcase van Palm. er is geen fatsoenlijke opbergmogelijkheid voor sd/mmccards. best minder

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 juni 2002, 13:31
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
SD of 16 mb

Hi,

Ik moet je zeggen dat ik dezelfde fout heb begaan. Ik het bij mijn 505 ook een kaartje gekocht van 16 mb, daarna nog een van 32 mb en uiteindelijk toch mijn palm laten upgraden naar 16mb. Beste keus die ik ooit heb gemaakt (voor wat betreft de palm).
Ik weet dat het een hoop geld is maar je hebt er dan ook heel veel plezier van. Ik gebruik alleen nog mijn 32 mb kaartje, die ik er gewoon altijd in heb zitten en verder kan alles op mijn palm zelf.

Als je mijn advies vraagt, doen!!!!!!!!!!!

Groeten Sonja
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 juni 2002, 16:10
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
Question Upgrade Clie 770 tot 16Mb, ERVARING?

Sinds kort kan PalmtechRepair ook de Sony's Clie 770 tot 16 Mb upgraden. Heeft iemand dat al gedaan en hoe bevalt het?

GZK
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 juni 2002, 16:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
er werd bij de V upgrade ook een andere processor ingezet, waardoor hij weer een tikje sneller werd.
Volgens mij wordt enkel de clockselector verwisseld, de processor blijft gelijk, maar draait bij de V dan ineens op 20 ipv 16 MHz. Het is natuurlijk maar een detail
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 juni 2002, 16:35
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo


Volgens mij wordt enkel de clockselector verwisseld, de processor blijft gelijk, maar draait bij de V dan ineens op 20 ipv 16 MHz. Het is natuurlijk maar een detail
Miereneuker...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 juni 2002, 21:26
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
Waarom geen Palm-upgrade!

Ik heb mijn hele Palm laten upgraden en wel naar een 515. Ik heb eerst een "oude kapotte" Palm Pilot opgestuurd naar Palm Customer Service en voor € 349,-- een gloednieuwe 515 retour gekregen. Mijn "oude" 515 heb ik voor € 300,-- verkocht! Kosten voor een beter beeldscherm en 16 MB geheugen € 50,-- en het inleveren van een kapotte Pilot!

Succes!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 juni 2002, 11:24
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
trouwens, wat zijn de voorwaarden die PalmRepair stelt voor het upgraiden van 8 naar 16? en dan bedoel ik het aanwezig hebben van software enzo. Moet je eerst een hard reset uitvoeren voordat je je palm aan palmrepair geeft?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 juni 2002, 11:41
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orbit67
trouwens, wat zijn de voorwaarden die PalmRepair stelt voor het upgraiden van 8 naar 16? en dan bedoel ik het aanwezig hebben van software enzo. Moet je eerst een hard reset uitvoeren voordat je je palm aan palmrepair geeft?

gr

rw
En als aanvulling hierop, hoelang duurt zo'n upgrade? Met andere woorden hoelang moet je het zonder je palmpje doen?

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 juni 2002, 12:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
PDA Tech Center (Palmrepair) heeft een prima site met o.a. een FAQ-pagina .
En op deze pagina wordt de procedure beschreven voor de m50x upgrade naar 16MB.
Doe er jullie voordeel mee.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 13 juni 2002 om 12:53.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023