Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 maart 2002, 17:28
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
avantgo

Ik durf het bijna niet te vragen....
Ik kan met mijn Palm heel goed overweg. Echter, ik kom er maar niet uit wat nou precies Avantgo inhoudt. Ik heb op jullie site al een en ander gelezen,en via het lezen van het forum kwam ik terecht op de Avantgo handleiding, maar volgens mij zijn mijn vragen veel meer basisch. Toen ik Avantgo ging installeren, moest ik aangeven wat mijn interesses waren. Vervolgens synchroniseerde ik met de handheld, en toen ging hij honderden websites downloaden. Ik heb van de schrik alles meteen afgekapt. Heb ik het misschien niet goed begrepen?
Ik dacht dat Avantgo het volgende inhield: je downloadt b.v. een routebeschrijving. Die zet je op een of andere manier op je Palm, en onderweg heb je hem bij je. Maar moet je nu eerst al die andere, door Avantgo bepaalde websites downloaden?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2002, 19:38
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Als ik jou was zou ik je de site van avantgo https://ami.avantgo.com/login/ alles wat je hebt aangevinkt, in de account settings uitzetten, hierna ga je naar de channel navigator van deze site en kun je klikken op de sites welke je zelf in je menu hebben wil. Verdere info http://www.palmclub.nl/channels/info.shtml

succes,

Palm(bier)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 maart 2002, 13:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het is met Avantgo wel zo dat de linkdiepte bepaald hoeveel er geladen gaat worden. Om bijvoorbeeld de Spits palmeditie samen te stellen zijn al snel tientallen 'paginas' nodig, want eerst wordt de inhoudsopgave samengesteld, daarin zitten hyperlinks naar het binnenlandse nieuws, sport e.d., binnen zo'n rubriek staan de berichtkoppen, daar kun je op klikken waarna je het bericht zelf te lezen krijgt. De meeste sites werken prima met een linkdiepte van 2 en als je ook een maximum aantal Kb's opgeeft (100 Kb per Channel is meestal ruim voldoende) zul je niet snel een overvolle Palm krijgen.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 maart 2002, 13:55
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
Hartelijk bedankt voor beide reacties. Eerlijk gezegd begrijp ik de antwoorden niet eens... Ben ik digibeet? Ik zal de paasdagen benutten om er dieper in te duiken. Als het dan nog niet lukt waag ik me nog een keer op dit forum. Ik denk echter dat ik, bij het aanmelden bij Avantgo, toch weer al die "interesses" moet aanvinken. Maar nogmaals, ik zal het nog eens proberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 maart 2002, 16:53
sandeman
Guest
 
Berichten: n/a
Avantgo is een programma wat internet-sites ophaalt om ze offline op je Palm te kunnen gebruiken. Dit gebeurt door per site een 'startpagina' te gebruiken en daarvan aan te geven hoe veel links diep er gezocht mag worden, hoeveel kB die site totaal mag gebruiken, of er plaatjes mee opgehaald mogen worden, en of er links buiten de hoofdsite gebruikt mogen worden gevolgd.
Bijvoorbeeld als de startpagina voor de volkskrant www.volkskrant.nl is, zullen alleen pagina's die beginnen met www.volkskrant.nl opgehaald worden (als deze optie uit staat).

Meestal worden voor avantgo (en haar concurenten) speciale sites geschreven die aangepast zijn aan een palm-scherm. www.volkskrant.nl is dus geen geschikte pagina. Kijk bij de channel-navigator voor goede pagina's (waaronder een palm-versie van de volkskrant).

Wat jij hebt gedaan is wat interesses opgeven. Hierdoor zijn automatisch wat (Amerikaanse) 'startpaginas' in jouw profiel gezet. Die kan je er zelf weer uithalen in https://ami.avantgo.com/mydevice/index.html.
Hier kan je ook nieuwe pagina's toevoegen en pagina's wijzigen.

Ben maar niet bang als er honderden pagina's opgehaald worden, dit kan geen kwaad. Ik heb er meer dan 1000 op het moment.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 maart 2002, 16:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als je bent aangemeld bij Avantgo kun je daarna je eigen profiel helemaal zelf instellen. Je kan dus beginnen met alle zaken die je niet wil hebben weer te verwijderen. Een nieuw profiel aanmaken is
Daarna kun je via Avantgo zelf of via de channelpagina van de Palmclub een keuze maken voor 1 of meerdere channels. Begin gewoon met 1 channel en kijk wat dit opleverd, extra channels toevoegen kan altijd, channels weer verwijderen kan ook altijd en de instellingen per channel wijzigen kan ook. Ik zou dus gewoon wat gaan stoeien. Je kan er niets mee vernielen.

Succes, groeten, Roel.

PS, terwijl ik dit antwoord in elkaar draaide was er al door iemand anders gereageerd. Ik stuur dit ook op, zie maar wat je er aan hebt!
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 maart 2002, 17:53
Suzanne
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Sandeman en Roel,
Ik geloof dat ik het door jullie reactie al beter begrijp. Ik zal mijn paaseieren in de tuin laten liggen, en een echt PalmPasen gaan doorbrengen... Ik ga doen wat jullie schrijven, en als het niet lukt dan meld ik me weer. Bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 april 2002, 23:52
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Even ter aanvulling: avantgo wordt meestal gebruikt om off-line
webpages te bekijken maar je kunt er ook online mee browsen.
Opa heeft het voor de aardigheid wel eens gedaan via z'n mobiel maar
het is duur.
Voor on-line zijn ook betere browsers beschikbaar zoals blazer.
Maar voor off-line is avantgo de kampioen.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023