Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2002, 21:05
Goijers
Guest
 
Berichten: n/a
M500 hard case en synchroniseren

Heb vandaag een M500 gekocht met hard case. Vraag me af wat jullie ervaringen zijn m.b.t. het synchroniseren / opladen in de craddle. Verwijderen jullie de hard case of plaatsen jullie de craddle op een verhoging zodat de hard case ernaast kan hangen.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Jeffrey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2002, 12:25
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Op een verhoging werkt ie keurig... Waar heb je jouw hardcase gekocht?
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2002, 12:46
Goijers
Guest
 
Berichten: n/a
Hard case

Ja met een verhoginkje lukt. Hoopte alleen dat iemand een mooiere oplossing zou weten. Thnx anyway.

Heb de hard case bij mobileware (www.mobileware.nl) gekocht. Normale prijs € 50,37 maar i.c.m. een nieuwe palm M een stuk geodkoper.

Jeffrey
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2002, 12:53
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb nu een Innopocket Hard Case. Een Palm m500 series Hard Case heb ik inmiddels besteld. Omdat de Palm Hard Case 360 graden om de bevestiging/scharnier kan draaien neem ik aan dat synchroniseren/opladen ook zonder verhoging kan door hem half open te vouwen, net als bij de Innopocket Hard Case. Voor de Innopocket case is dit door Susan beschreven in deze review (onder het kopje "Gebruik"): http://palmclub.nl/reviews/accessoir...t_metaldeluxe/

Om te synchroniseren/opladen haal ik de Palm meestal uit de (Innopocket) case. Dit is helemaal geen moeite en ik vind het plaatsen van de cradle op een verhoging niet handig. Ook synchroniseren met de case half open gevouwen vind ik niet handig omdat het scherm bedekt wordt door het deksel van de case. Ik zie graag wat er gebeurt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 februari 2002, 14:08
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Review Palm hard case

Zie ook het review: http://palmclub.nl/reviews/accessoires/cases/hardcase/

Zojuist online geplaatst. Enige verdere discussie over de Palm hardcase in deze thread.
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 februari 2002, 23:29
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Susan, bedankt voor de review. Ik weet weer meer over wat ik één dezer dagen in huis krijg. De foto´s zijn erg goed!

Als ik naar de "synchronisatie-foto" ( http://palmclub.nl/reviews/accessoir...hroniseren.jpg ) kijk vraag ik me af of de "opgevouwen" case niet naar de (linker-)zijkant gedraaid kan worden, zodat het plaatsen van de cradle op een verhoging niet nodig is. Of wringt het dan weer egens anders?

Als dat niet lukt, is het dan niet mogelijk om de case zo te draaien als bij de Innopocket, met het deksel op het scherm? Met de Innopocket heb ik geen verhoging nodig met weer als nadeel dat het scherm bedekt is.

Je begrijpt: het plaatsen op een verhoging komt mij niet zo goed uit. Anders haal ik de Palm gewoon uit de case om te synchroniseren. Gaat dat met deze case makkelijk?

En nog een vraag: wat is eigenlijk het probleem met "made in Taiwan"?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 februari 2002, 15:31
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Hi Arent!

Als antwoord op je vragen (ben weer aan het testen geslagen voor jou):
Citaat:
vraag ik me af of de "opgevouwen" case niet naar de (linker-)zijkant gedraaid kan worden, zodat het plaatsen van de cradle op een verhoging niet nodig is. Of wringt het dan weer egens anders?
Ja, dan wringt het 'm ergens anders. Het is niet mogelijk de Palm-computer een grotere hoek dan 90 graden te laten maken met de achterkant. Dit betekent dat de hoek die op de foto te zien is, de maximaal haalbare is. Het goede nieuws is dat het vrij makkelijk is om de Palm uit de hardcase te halen. Dus voor synchroniseren is dit geen probleem.

Citaat:
En nog een vraag: wat is eigenlijk het probleem met "made in Taiwan"?
Natuurlijk is er geen probleem. Alleen de case doet heel erg chic aan. als een design-object als het ware. En dan voelt het anders dan als er bijvoorbeeld 'Made in Italy' (of Parijs) had gestaan. Ik denk dat ze het made in taiwan weg hadden kunnen laten. That's all.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 februari 2002, 16:43
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Thumbs up damm it's nice!!

jeetje zeg, wat een mooie case.

volgende maand koop ik een m5oo en een dag later is deze case besteld.

maar er valt me nog iets op.
als je dus de case open klapt, heb je dus de mogelijkheid om de deksel linksom tegen de achterkant aan te klappen. als is het goed gezien heb.
dus dan heeft de deksel een volledige draaie gemaakt. maar als je de case no een halve slag laten maken, dan kan hij dus zonder verhoging de cradle in. of zie ik nu iets helemaal over het hoofd?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 februari 2002, 17:34
Goijers
Guest
 
Berichten: n/a
Case

Gaat echt niet. Blijf behelpen om te synchroniseren op een verhoging, maar voor de rest issie schitterend.

Als je de M500 gaat kopen, kijk ff bij www.mobileware.nl dan krijg je de case met korting.

Susan trouwens een heldere en goede recentie.

JG
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 februari 2002, 00:23
real_jd
Guest
 
Berichten: n/a
Wat ik eigenlijk mis in de review en in de replies (wellicht niet goed gelezen), maar hoe stevig is de case? Dat is toch wel eigenlijk een van de belangrijke kenmerken van zo'n case.

Ik heb momenteel zo'n all.case van Innopocket, die ik wel mooi vind, maar toch alleen beschermd tegen kleine schokjes.

Is de Palm case stevig? Of iig steviger dan de Innopocket?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 februari 2002, 07:47
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Het is redelijk stevig, steviger dan de Innopocket (maar de Rhinoskin Titanium blijft de beste bescherming bieden). Probeer de hardcase zelf 'ns uit in een winkel.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 februari 2002, 11:49
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
of ik heb niet goed gelezen of het staat niet in de review maar van wat voor materiaal is de case gemaakt? en is de gehele case van hetzelfde materiaal met uitzonderin van de bekleding?

en dan bedoel ik eigenlijk het scharnier. is deze van het zelfde materiaal of van plastic en dus onderheving aan slijttage?

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 februari 2002, 14:11
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
, lastig te zeggen: het scharnier is van een metaal denk ik, anders van een stevig soort plastic.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 maart 2002, 12:06
Gerlof
Guest
 
Berichten: n/a
Infrarood mogelijkheden

Hoe makkelijk is het om met de Palm in de case de infrarood poort te gebruiken? Bijvoorbeeld met de Palm plat op tafel tegenover een mobiele telefoon? Met de Innopocket gaat dat prima, mede omdat er een uitsparing voor de SD kaart in zit.

Gerlof
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 maart 2002, 13:32
Goijers
Guest
 
Berichten: n/a
IR

Geen enkel probleem. Ik gebruk met met een 8210 en leg de case gewoon opengeslagen op tafel.

Jeffrey
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 maart 2002, 18:21
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
is er na al dat gebruik van deze geprezen case nou al een prijs/kwaliteit verhouding bekent???
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 maart 2002, 15:59
Slippie
Guest
 
Berichten: n/a
resetpin

Las in het forum iets over een resetpin in je stylus. Begrijp ik niet helemaal.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 maart 2002, 23:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Bij bijna ieder model Palm zit een ander model stylus. Ik ben begonnen met een plastic stylus uit 1 stuk, maar heb nu een stylus met een metalan middenstuk. De bovenkant van deze stylus kan ik losdraaien en daar zit een resetpin aan (dat scheelt weer een paperclip meenemen). Iedere Palm heeft op de achterkant een klein gaatje zitten voor het kunnen resetten van je PDA na een crash (schijnt alleen bij anderen voor te komen ) Zie deze pagina voor meer informatie over de verschillende reset -mogelijkheden.

Groeten, Roel.

PS. Voor diegenen die meer berichtjes van mij hebben gelezen: de stylus met resetpin zat standaard bij mijn IIIc, maar ondertussen gebruik in een Cross Micropen (jammer genoeg zonder resetpin, maar op te lossen door de 'Crash'-hack).
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 april 2002, 14:44
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de Palm hardcase ook besteld (en vandaag binnen) en dat ziet er prima uit. Het open en dichtmaken van de case is inderdaad even wennen, maar het sluit perfect. Ik denk zelf dat ie nog wel wat dunner had gekunt (hij is 2cm dik), als ze de plastic binnenvoering weg hadden gelaten of anders hadden aangepakt. Dit zal echter wel bijdragen tot een betere bescherming, dus echt veel problemen heb ik er niet mee. Het Palm logootje op de case is heel subtiel gedaan, evenals de stylus waarvan het bovenste stuk 'bloot ligt' in de Palm case. De aluminium behuizing met de ronde hoeken doet me veel denken aan de producten van het bekende Porsche Design (vooral de thermoskannen en overige keukenartikelen hebben eenzelfde 'look'). De visitekaartjes houder is wat beperkt in capaciteit (6 kaartjes gingen nog wel, daarna werd het 'proppen'), maar dat vind ik ook niet echt van belang. Al met al een prima koop.

RJ
Met citaat reageren
  #20  
Oud 13 april 2002, 11:31
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Toen ik laatst de zalig mooie hardcase zag staan in FNAC Brussel was mijn hart direct verkocht, maar m'n eerste reflex was "eventjes Palmclub checken voor een review" en ja hoor, hij stond er al tussen. Zalige service!

Dan heb ik de 49.90 Euro de dag erop met een gerust geweten uitbesteed, en I just love the case! zalig ding, alles "zoals het moet"!

Voor zij die de resetpin missen in de extra stylus: je kan het topje erafhalen, en dan zie je dat daaronder nog een klein ruimte'tje is waar je misschien nog een stukje ijzer van een paperclip kan instoppen, voor in de echte noodgevallen... Mijn idee is dat die extra uitsparing voor de resetpin wel voorzien was, maar de resetpin op het afgewerkte stylushoofdje niet werd doorgevoerd (weer zo'n dommerd die dacht "hey, een onvolkomenheid aan het stylushoofd, effe afvijlen"...

Anywayz, zalig mooie case, die perfect in m'n bovenzakje van m'n hemd past en toch ietsje minder dan 2 cm is hoor...

Steven.
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023