Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 december 2000, 22:36
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Bestaat er al zoiets als een NS-Reisplanner? Dat lijkt me nou echt een nuttig programma. Ik kan me herinneren dat dat programmatje op een diskette werd geleverd. Dan kan het dus niet groter dan 1,4MB zijn. Zonder plaatjes is dat zeker Palm-waardig. Iemand?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2000, 15:15
ralph
Guest
 
Berichten: n/a
Ik meen dat hier eerder een discussie over is geweest, en dat iemand een oproep deed om naar de NS te faxen cq mailen. Een reisplanner voor de Palm lijkt mij een uitstekend idee.

ralph
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 januari 2001, 15:25
barend
Guest
 
Berichten: n/a
Helemaal mee eens.. Dat zou nog een klantenservice zijn voor de klanten van de NS...

Groets,
Barend
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 januari 2001, 15:31
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Voor diegenen onder ons met WAP op z'n palm, meen ik me te herinneren dat de online routeplanner van de NS ook met WAP gebruikt kan worden. Even een tussendoortje
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 januari 2001, 16:44
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Talking

Men zou toch moeten weten dat de NS het woord klantenservice niet uitgevonden heeft. Wil er dus een komen dan zal dat toch een vrijwilliger moeten zijn...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 januari 2001, 00:13
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aristos
Bestaat er al zoiets als een NS-Reisplanner? Dat lijkt me nou echt een nuttig programma. Ik kan me herinneren dat dat programmatje op een diskette werd geleverd. Dan kan het dus niet groter dan 1,4MB zijn. Zonder plaatjes is dat zeker Palm-waardig. Iemand?
Volgens mij bestaat er zoiets al voor conducteuren. Die lopen namelijk allemaal met een PDA uit de prehistorie rond.

Voor de NS zou het dus niet veel moeite en geld hoeven te kosten deze versie ook voor hun klanten beschikbaar te maken.

Peter B
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 februari 2001, 16:06
Goes
Guest
 
Berichten: n/a
Ik dacht dat de conducteurs best wel luxe Psionnetjes hadden.
Of bedoel je dat dat pre-historisch is
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 februari 2001, 22:26
Michiel_T Michiel_T is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: 010
Berichten: 35
Ik meen mij vagelijk te herinneren dat de eerste reisplanner ook het product is van huisvlijt. Destijds gemaakt op een Atari ST. Volgens mij was de maker ook snel in dienst bij de NS. Of dit perspectief nu een stimulans is om als thuisprogrammeur een reisplanner op de Palm te ontwikkelen....
Ik zou het ding overigens direct aanschaffen.
__________________
Michiel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 februari 2001, 23:02
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hmmmm, heb ik ook al aan zitten denken. Maar als je ziet hoe dik het spoorboekje is, dan laat je het wel...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 februari 2001, 23:08
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goes
Ik dacht dat de conducteurs best wel luxe Psionnetjes hadden.
Of bedoel je dat dat pre-historisch is

Dat zijn absoluut geen luxe Psionnetjes. Of ze moeten nu andere modellen hebben gekregen. Het zijn echt fors uitgevallen Psionnen. Het is eerder een Osaris-type.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 februari 2001, 17:38
bjorn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel_T
Ik meen mij vagelijk te herinneren dat de eerste reisplanner ook het product is van huisvlijt. Destijds gemaakt op een Atari ST. Volgens mij was de maker ook snel in dienst bij de NS. Of dit perspectief nu een stimulans is om als thuisprogrammeur een reisplanner op de Palm te ontwikkelen....
Ik zou het ding overigens direct aanschaffen.
Klopt helemaal, het waren twee studenten, ik geloof uit Delft. Ze hadden met hun electronisch spoorboekje iets gemaakt wat de NS toen voor onmogelijk hield. Misschien moet een van de makers eens hierover benadert worden. Het is toch een beetje hun kindje.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 februari 2001, 12:06
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Ik had een half jaar geleden ook het idee om een Reisplanner voor de palm te maken. Dit project is echter aan een vroege dood gestorven, omdat de NS de database met treintijden niet wilde geven.

De redenen waren ten eerste omdat ze geen heil zagen in mijn expertise. Want het was toch oohhhh zo moeilijk om een planner te maken. Ten tweede zeiden ze me dat ze er zelf mee bezig waren, maar een half jaar na dato is er nog niets en ik verwacht daar ook nog weinig van.

Ik hoop dat iemand van julie in het bezit is van de compacte database van alle treintijden (degene die ook op die Psions staat). Deze zou ik dan graag ontvangen, zodat ik er weer verder mee kan.

Marijn Heule
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 februari 2001, 19:15
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Zo even uit mijn hoofd: de NS gebruikt HP Jomanda 600's. Windows CE met kleurenscherm, en een piepklein toetsenbord. Ik heb ze nog twee maanden lang met uitleg uitgedeeld, dus als er vragen zijn .
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 februari 2001, 02:27
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Das nieuw... toen ik nog veel met de trein ging (hoera voor nachtnet en een week OV) liepen ze nog rond met van die archaische koelkasten...
Nu hebben ze duurdere speeltjes dan die van mij. Het leven is oneerlijk
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 februari 2001, 11:57
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heule
Ik had een half jaar geleden ook het idee om een Reisplanner voor de palm te maken. Dit project is echter aan een vroege dood gestorven, omdat de NS de database met treintijden niet wilde geven.

De redenen waren ten eerste omdat ze geen heil zagen in mijn expertise. Want het was toch oohhhh zo moeilijk om een planner te maken. Ten tweede zeiden ze me dat ze er zelf mee bezig waren, maar een half jaar na dato is er nog niets en ik verwacht daar ook nog weinig van.

Ik hoop dat iemand van julie in het bezit is van de compacte database van alle treintijden (degene die ook op die Psions staat). Deze zou ik dan graag ontvangen, zodat ik er weer verder mee kan.

Marijn Heule
Volgens mij hebben we nu een oplossing. We hebben iemand die in staat is om dit te maken alleen hij zoekt nog een databaseje. Dat moet toch niet zo,n probleem zijn. Is er geen conducteur hier die ons kan helpen?
Met de PC reisplanner moet het misschien ook kunnen. Ik heb alleen een oude versie (99/00) en ik weet niet of er ook nieuwere zijn. Volgens mij zijn die alleen op CD-rom uitgekomen ofzo. Die oude versie is in iedergeval zonder de overbodige rommel niet meer dan een kleine Mb. Ik wil em wel mailen als je ernaar wilt kijken.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 februari 2001, 14:46
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik verwacht dat de PC reisplanner niet de oplossing is. Daar zit waarschijnlijk niet een apart databasebestand bij.
Een conducteur kan denk ik wel uitkomst bieden. Palm OS slaat databases op in losse bestanden. Ik weet niet of CE dit ook doet maar mocht dit het geval zijn, dan verneem ik dit graag? Weet er iemand hoe dat zit op HP Jomanda 600's?

Marijn Heule
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 februari 2001, 22:55
rharing's schermafbeelding
rharing rharing is offline
Forumbikkel
Voornaam: René
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Cuijk
Berichten: 123
Question

Zijn er geen aanknopingspunten te vinden in een NS reisplanner versie voor netwerken? Er moet toch een of andere database in zitten als het als stand alone versie kan draaien? Bij mij op mijn werk wordt zoiets gebruikt via het buro netwerk en zeker geen connectie via de NS website.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 februari 2001, 23:37
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
De database wordt dagelijks ververst via een PCMCIA kaart die ze ook als prikklok (gaan) gebruiken. Hierop staan de werkzaamheden, vertragingen, etc. Hij is ook uitleesbaar op een gewone pc, maar geen idee wat voor bestandstype.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 19 februari 2001, 23:56
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Ik ben een paar weken geleden met dit topicje begonnen.... Het ziet er echt goed uit.. Misschien binnen een paar maanden een echt NS Reisplanner... Ik zal hopenlijk een van de eerste kopers worden...!! (Helaas heb ik zelf geen programeer ervaring)
Aristos
PS: Ik heb ondertussen ff een threadje geopend op http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/129915, hopenlijk dat daar iemand zit met een NS database...

[Bewerkt door Aristos op 20-02-2001 om 12:03 AM]
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 februari 2001, 09:43
monkel
Guest
 
Berichten: n/a
das leuk, ze zijn bij tweakers zo aardig geweest om het topic over ns-planner te sluiten

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023