Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 december 2001, 16:03
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Palm M105 styli

M'n oude Palm III, die ik geschonken had aan m'n zusje, had enkele weken geleden de geest gegeven... Gelukkig had ik een verlengde Dixons garantie afgesloten. De Palm was niet repareerbaar en werd door Dixons omgewisseld voor de palm met een vergelijkbare aankoopwaarde: de Palm M105.
Dus nu heeft m'n zusje een M105 (en ze is erg blij, zit al op internet frontjes uit te zoeken en een Palmglove te kiezen die de oude Palmglove van de III gaat vervangen) maar het pennetje dat erbij zit is zo'n goedkoop plastic geval. Das natuurlijk niet zo heel fijn dus ik dacht, dan kopen we zo'n setje extra styli van Palm. Die zijn namelijk (meestal) van metaal.

Maar op de Palm site staat dat ze van plastic zijn. Kan iemand dat bevestigen, zijn de styli die je per 3 van Palm koopt helemaal van plastic of hebben ze zo'n metalen tussenstukje?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 december 2001, 21:54
Oakley
Guest
 
Berichten: n/a
Ze zijn helaas gewoon van plastic. Sterker nog, het zijn dezelfde pennen als de standaard die bij de M105 wordt meegeleverd.
Ik zoek zelf ook een vervanger voor m'n standaard stylus. Het liefst één waar ook een resetpin in zit.
Iemand anders een idee???
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 december 2001, 13:04
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oakley
Het liefst één waar ook een resetpin in zit.
Dat is toch wel het grootste nadeel dat er geen resetpin in de m1xx styli zit.....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 december 2001, 13:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Resetpin

Ik verbaas me al tijden over het blijkbaar dagelijks moeten gebruiken van een resetpin: als je tenminste ziet hoe vaak hierover geschreven wordt.

Ik 'Palm' nu bijna 2 jaar (eerst een IIIe SE en nu een IIIc) en ik heb de resetpin alleen nodig gehad om mijn 2e hands IIIc een harde reset te geven, zodat ik mijn eigen usernaam kon ingeven en om mijn IIIe een harde reset te geven zodat ik hem schoon kon verkopen.

Mijn Palm crasht wel eens, maar na een paar seconden heb je dan weer een gewoon scherm. Ik moet dan alleen Silverscreen opnieuw starten en kan weer verder werken. Gegevens ben ik nog nooit kwijtgeraakt op deze manier. Sinds kort gebruik ik ook de Crash-hack, maar ik merk geen verschil na een crash.

Dus: waarom is een resetpin noodzakelijk?

Bij mijn IIIc zit wel een stylus met metalen middenstuk. Ziet er iets beter uit en is lekker in balans. Ik heb ze inderdaad nog nergens 'los' gezien.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 december 2001, 14:08
Corsa's schermafbeelding
Corsa Corsa is offline
From the Darkside:-)
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 november 2001
Locatie: Emmen
Berichten: 35
Ook ik ben al een tijdje opzoek naar een stylus van een zwaarder materiaal. Helaas nog niet gevonden. Als iemand een adres weet graag!
Ben dan ook van plan zelf een te maken. Dat setje met 3 pennetjes zijn inderdaad van kunsstof en hetzelfde als wat bij de M1xx geleverd wordt.
Als resetpin kun je ook een paperclip in je case doen!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 december 2001, 14:10
Oakley
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, waarom moet ik zo vaak resetten ?
Ik zeg niet dat ik een resetpin dagelijks nodig zal hebben, maar twee/drie keer per week zeker. Ik heb het idee dat dit vooral komt door combinaties van verschillende programma's (zo blijkt in ieder geval uit veel thread's, voornamelijk hack's krijgen nogal eens de schuld). Zelf heb ik vaak een foutmelding tijdens het indelen in categorieën van een nieuw geïnstalleerd programma. En dan zou het makkelijk zijn om alleen je pennetje open hoeven te schroeven om te kunnen resetten . Ik los het nu op door in het extra vakje van m'n Palmglove een paperclip te doen...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 december 2001, 14:46
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Voor die 3 styli voor de palm M1xx serie betaal je al gauw 35,-. Het zou me verbazen als de productieprijs hoger dan een gulden ligt...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 december 2001, 20:15
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
er zijn wat reviews:
http://www.palmclub.nl/reviews/styli/
http://www.palmclub.nl/reviews/throttle/
http://www.palmclub.nl/reviews/acces...styluscentral/
je vindt hier ook een link naar een zelfbouw site
En de thread:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1703
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 december 2001, 21:39
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
De oplossing voor resets

Ik liep ook 1x per week te pielen met m'n omgebogen paperclip. Palm weer van het klittenband af en metaal in dat gaatje. Eng gedoe.

Nu geen last meer van, met de volgende hack (stond ergens op dit forum) ben je van al je gezeur af:

Crash 1.2
http://www.freewarepalm.net/utilities/crash.shtml

Grote aanrader, probeer hem eens. M'n M105 komt nu alleen nog maar van z'n klittenband voor verse batterijen.

Oh ja en Datebk vervangen door Action Names hielp ook een boel
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 december 2001, 23:03
Oakley
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik dit zo lees is dit programma de moeite van het proberen waard...
Best vreemd: nu maar hopen op een foutmelding. Ben benieuwd...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 december 2001, 21:22
Hofjes
Guest
 
Berichten: n/a
Stylus

Grote verbazing over de reset pin.

Schroef een stylus van een palm 500 eens uit elkaar.

Sukses

Amazing !!!!!!!!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 december 2001, 21:33
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Stylus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hofjes
Grote verbazing over de reset pin.

Schroef een stylus van een palm 500 eens uit elkaar.

Sukses

Amazing !!!!!!!!

Wat is daar Amazing !!!!!!!! aan?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 december 2001, 23:03
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik zelf vaak een degelijke balpen (punt ERIN natuurlijk) om te 'palmen'. Ik krijg zelf vaak het idee dat je graffiti snelheid oploopt als je met een fatsoenlijke pen werkt. Ik heb in mijn slim leather case een veiligheidsspeld met stompe punt(veilen/schuren OID) zitten om te resetten . Ik snap niet waarom mensen hiervan een punt maken. Ik heb maar 1 keer zonder gestaan. Toen heb ik die veiligheidsspeld verzonnen maar die heb ik ook 1 keer nodig gehad. (Ik heb m'n m100 nu bijna een jaar.) Hoe krijgen jullie het voorelkaar om die dingen zo te laten crashen?? Komt dit door die spelletjes of door hackmaster ofzo? Het PalmOS zelf is heel stabiel.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 december 2001, 00:47
m500's schermafbeelding
m500 m500 is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 september 2001
Locatie: rotterdam
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zanthrax
(Ik heb m'n m100 nu bijna een jaar.) Hoe krijgen jullie het voorelkaar om die dingen zo te laten crashen?? Komt dit door die spelletjes of door hackmaster ofzo? Het PalmOS zelf is heel stabiel.
nou, als je zo als ik zo'n 300 progie's en 20 hacks op je palm hebt dan is het erg moeilijk om je palm niet te laten crashen. vooral de hacks zijn vaak erg vervelend. maar ook niet alle progie's zijn even stabiel. ook met het uit testen van nieuwe progie's crashen mijn palm nog al eens en ik had het idee dat heel veel mensen heer last van hebben?


michael
__________________
Info over wiet, blowen en verslaafing zie mijn site
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 december 2001, 07:55
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Een stylus met verlichting! En dat voor 10 dollares..
http://store.yahoo.com/saitekusa/lightstylus.html
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 december 2001, 13:55
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
En hoe laad je die Stylus op als de batterij leeg is?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 december 2001, 16:07
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is niet alleen het ontbreken van een reset pin (echter, als je midden in de nacht in de trein zit en je Palm crasht en je hebt NIKS om mee te resetten , dan kun je je daar ZEER aan ergeren. Sindsdien doe ik niet meer aan plastic pennetjes), maar ook dat ik een metalen veel lekkerder in de hand vind liggen. En die kleine styli zijn op zich al niet zo heel erg comfortabel ofzo, dus hoe lekkerder ze schrijven hoe beter imho
Met citaat reageren
  #18  
Oud 07 december 2001, 17:55
Corsa's schermafbeelding
Corsa Corsa is offline
From the Darkside:-)
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 november 2001
Locatie: Emmen
Berichten: 35
Het is dus gelukt om een styli voor de M1xx te maken van kunstof en staal. Dus zwaarder en prettiger in de hand. Binnenkort een foto verslag van het maken op http://members.home.nl/palm3com

Laatst gewijzigd door Corsa; 11 december 2001 om 22:02.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 december 2001, 19:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review?

Waarom niet gelijk een review maken voor de Palmclub? Zo help je ook andere geinteresseerder wat directer!

http://www.palmclub.nl/nieuwsbrief/instructies.shtml

jp.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 december 2001, 21:32
Oakley
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Review?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Waarom niet gelijk een review maken voor de Palmclub? Zo help je ook andere geinteresseerder wat directer!

http://www.palmclub.nl/nieuwsbrief/instructies.shtml

jp.
Inderdaad! Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ga ik zeker ook proberen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023