Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 augustus 2005, 17:00
a.combe
Guest
 
Berichten: n/a
nieuw lid met palm m100

hallo ,ik ben ton combe en heb een palm m 100,ik wil groter maar laat ik eerst deze maar eens onder de knie te krijgen.Ik hoop dat als ik wat wil weten over de software ik hier terecht kan.De palm m100 is een oud gediende dus er zal genoeg info te verzamelen zijn denk ik vriendelijk groet ton
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 augustus 2005, 08:03
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Welkom hier. Leuk dat oude palmpjes nog nieuwe eigenaren weten te vinden. Gelukkig voor je is er nog heel veel software te vinden voor de m100.

Wel even een kleine waarschuwing. Misschien heb je het al eens gehoord, maar bij een groot aantal m100's is er een probleem met backup condensator. Normaal gesproken, zou de condensator het geheugen moeten vasthouden bij het wisselen van de batterijen. Als hij weigert wordt het geheugen dus gewist bij het wisselen. Als jouw m100 hier ook last van heeft is er heel goed mee te leven. Je moet alleen voordat je er andere batterijen in doet even een hotsync doen.
Recent heeft Palm in Amerika een rechtzaak verloren waardoor ze eigenaar van de m100 een vergoeding moeten geven. Deze uitspraak geldt echter niet voor Europa.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 augustus 2005, 14:42
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ginkgo
Recent heeft Palm in Amerika een rechtzaak verloren waardoor ze eigenaar van de m100 een vergoeding moeten geven. Deze uitspraak geldt echter niet voor Europa.
Hét moet toch niet gekker worden in deze wereld............pffffff.......
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2005, 14:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Meestal vind ik de schadevergoedingen in de VS ook overdreven, zowel qua hoogte als onderwerp, maar deze uitspraak van de rechter vind ik niet eens zo gek. Je bewaart belangrijke dingen op je pda en Palm speelt hier ook op in haar advertenties door bijvoorbeeld te stellen dat je gegevens veilig zijn op een Palmpda. Zodra nu door een aantoonbare productiefout van Palm,want daar gaat het hier om, je gegevens niet veilig zijn (ze zijn namelijk gewist door de condensatorfout) dan is het handelen van Palm toch echt laakbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2005, 15:12
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar om daarvoor nou een rechtszaak te beginnen. Dat vind ik toch behoorlijk overdreven. Maar dat is "typical USA".
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 augustus 2005, 15:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nou ja, als je kunt aantonen dat je geld hebt verloren door het dataverlies tgv de kapotte condensator dan is een schadevergoeding wel terecht. Alleen zal die schadevergoeding wel belachelijk (Amerikaans ) hoog zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 augustus 2005, 19:38
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Hm, 't lijkt me wel wat, een simpele storing in m'n Zire, alle gegevens verdwenen, en dan via een rechtszaak er een Treo 650 uitslepen. Denk dat ik maar even m'n advocaat ga bellen.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 augustus 2005, 19:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het is geen simpele storing van de m100, de goldcap condensator was gewoon niet geschikt, of zeer slecht geconstrueerd. Een *productie*fout.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 augustus 2005, 20:09
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paco
Hm, 't lijkt me wel wat, een simpele storing in m'n Zire, alle gegevens verdwenen, en dan via een rechtszaak er een Treo 650 uitslepen. Denk dat ik maar even m'n advocaat ga bellen.
Zo simpel is het ook weer niet.
Lees er alles over in het Forum van BargainPDA
Klager krijgt 10 000$ (8 500 euro) en de gerechtskosten, alsook samen met alle andere mensen die zich met hetzelfde probleem aanmelden een herstelde of ruil Palm van hetzelfde model, of bij gebrek eraan een van het model groter. Je Palm wordt door PalmOne wel onderzocht of ie aan het kondensator probleem lijdt.
De zaak is nog niet helemaal ten einde, wordt dus nog vervolgd...
Op het forum is ook een link voor de Europeanen, om de herstelling al solderend zelf te doen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023