Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 maart 2005, 14:17
harkanlangbaard
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuw programma:Forest

Hoi iedereen,

ik heb net een programma geschreven, en nu ik er zelf 2 weken mee rondloop zonder crashen, durf ik het al eens aan de rest van de wereld tonen.

Het programma, forest, dient op notas te organiseren met subnotas enz... . Het is volledig gratis, maar wel nog alpha of beta. Details en screenshot vind je op http://users.skynet.be/yperman/hans/forest/

Een handleiding is er nog niet, omdat 1) ik die nog niet geschreven heb, en 2) ik hoop dat iedereen alle functies uit zichzelf ontdekt. (Notas maken, openen & sluiten, verplaatsen in de boom, en de editor vergroten/verkleinen )

Laat uw opmerkingen tot mij komen, en zalig pasen, iedereen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2005, 18:13
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Ook als er nog fouten in je software zitten ben je volgens de Gnu licensie verplicht je software met source te vergezellen. Dus laat dat van GNU maar even achterwege...

Oh ja, en waar zit de gnu-licensie precies? Zit die in de prc verstopt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 maart 2005, 23:49
harkanlangbaard
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Jeroen,

Eerst en vooral, de broncode staat er. Het enige dat er veranderd is, is dat het programma nu onder info ook zegt dat het gelicenceerd is onder de GPL. Dat kon je op de webpagina trouwens al lezen. Oh ja, de licentieclausule is aan elk bronbestand toegevoegd, maar ook dat is zuiver een legaal detail. Enfin, alles is nu dus bij mijn weten 100% in orde.

Ten tweede. Technisch gezien is je opmerking onjuist: a) Ik heb het volledige programma geschreven, en kan het dus licenseren onder wat ik wil, zelfs als de licentie niet gevolgd kan worden. Dit zou enkel betekenen dat niemand het programma kan gebruiken. b) Zelfs het voorgaande is niet belangrijk, want de GPL zegt enkel dat jullie het programma niet mogen doorgeven aan anderen zonder er de broncode er desgevraagds bij te zetten. Als de code er niet bijzit mag je het dus wel zelf gebruiken, alleen niet doorgeven. Aangezien het mijn programma is, moest ik me in principe niet aan die beperking houden. De GPL was dus wel degelijk geldig, en boodd me de verzekering dat ik niet aansprakelijk ben voor enige schade (d.i. het gedeelte van de licentie dat me interesseert).

Dit alles is nu dus volstrekt theoretisch, aangezien de broncode er nu staat (en het was inderdaad een beetje cynisch om iets open source te maken zonder source). Het probleem was eigenlijk enkel dat ik dit programma alleen voor mezelf geschreven had. Een vriend van me heeft dan gezegd van 'zet dat op het net, dan kan ik er ook aan'. De broncode was dan natuurlijk niet op licenties voorzien, en ik ontzag het een beetje om in elk bestand een blokje tekst te pasten. Vandaar de vertraging.

In ieder geval: alles is nu dus in orde.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2005, 22:05
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Door iets onder GPL te zetten ben je wel degelijk dingen verplicht, dat is een overeenkomst tussen gebruiker en distibuteur dus jij moet je er ook aan houden.

Maar 't ziet er puik uit dat programma, verbaast me dat de Palm dat nog niet had.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 maart 2005, 22:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ow god, de GPL/GNU-politie

EDIT
Ziet er leuk uit met die mappen Hans! Ik zal het later eens even proberen.

Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 maart 2005, 22:14
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Citaat:
Ow god, de GPL/GNU-politie
Als ik van de GNU-politie was had ik beslag laten leggen op de server
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 maart 2005, 22:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
want?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 april 2005, 00:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Grappig, dit programma lijkt op Meteor:

http://www.pdatopsoft.com/PalmOS/Meteor
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 april 2005, 00:50
harkanlangbaard
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi iedereen,

Een kleine update: Binnenkort komt er een nieuwe versie uit, die 1) global search implementeert, 2) Nederlands kan spreken, en 3) een klein bizar maar gelukkig ongevaarlijk bugje aan de muur nagelt. Ik heb deze juist op mijn eigen PDA geinstalleerd, en als hij dat een paar dagen overleeft, dan gooi ik hem voor de leeuwen (hartelijk bedankt trouwens, leeuwen, voor jullie posts, ook die in mijn mailbox). Mensen die andere talen, gepersonaliseerde boodschappen of eigen graphics willen maken, zullen dit overigens kunnen.

GazPacho: Meteor ziet er inderdaad ook zoiets uit, maar het mijne is wel gratis. Belangrijk voor een arm studentje als ik. Ik heb hier onder de populaire programmas nog iets gezien dat op het eerste gezicht hetzelfde is, n.l. shadowplan. Ook dat is helaas betalend.

Jeroen: Ik ben nog steeds niet akkoord. Ik heb de GPL nog eens doorlezen, en er mn cursus recht naast gelegd. Ik vrees dat je ongelijk hebt, omdat de GPL hier gewoon niet op voorzien is. Nu heeft het weinig belang, dus ik ben van plan dit onderwerp te laten rusten (als je echt verder wilt, mail me privé, want het forum is de GPL denk ik snel beu aan het worden.). En pak die server gerust mee, hij is toch niet van mij
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 april 2005, 10:09
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
was een grapje...

Maar ik ben geen juridisch expert oid, dus je zal wel gelijk hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023