Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 mei 2001, 03:26
Amon-Ra
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik vreet echt batterijen op mijn Palm IIIe (transparante versie). Is er een truuk om dan ding als het ware met een beetje ombouwen desnoods op een adapter of iets te gooien?
Want zoals ik ze nu vreet is het niet leuk meer gewoon. Of om stroom via de hotcradle te krijgen of iets dergelijks....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 mei 2001, 05:23
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Even een search doen, is al vaker informatie gepost over het ombouwen van de cradle en je Palm III zodat deze automatisch een accu oplaad.

Of je dat ook daadwerkelijk wilt doen is een andere vraag, ik had er toentertijd in ieder geval de guts niet voor
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 mei 2001, 10:07
Leon Wubbe's schermafbeelding
Leon Wubbe Leon Wubbe is offline
Haarlems Lid
Model: Visor Deluxe
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Haarlem
Berichten: 41
Lightbulb

Drie antwoorden/opmerkingen:
1) Hoe lang doe je eigenlijk met batterijen? Met gewone alkaline batterijtjes zou je toch wel een week of drie moeten doen. Misschien is je Palm niet helemaal jofel en zou je hem moeten laten repareren. Heb je nog garantie?
2) Bewaar je je Palm lange tijd in de Cradle? Dan moet je je Cradle ombouwen zodat ie geen stroom meer trekt. (ik heb de url nog wel ergens, kan hem nu effe niet vinden. Het gaat om de "Battery drain fix page" van ConclinSystems.com of zoiets)
- Ik gebruik nu NiMh baterijen. Twee setjes die ik om de twee weken omwissel: Een setje in de lader en een setje in de palm. Werkt prima!
__________________
Groeten,

Leon Wubbe

Leon.Wubbe@bigfoot.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 mei 2001, 11:51
AvZ
Guest
 
Berichten: n/a
QUOTE:
>Ik gebruik nu NiMh baterijen. Twee setjes die ik om de >twee weken omwissel: Een setje in de lader en een setje in >de palm. Werkt prima!

Oplaadbare batterijen dus....ik heb nu een een dikke maand een IIIxe, en ik ben nu bezig aan mijn 2e set baterijen. Oplaadbaren zouden dus een uitkomst zijn echter, waar koop je die ? Ik heb thuis een oplader voor 4 oplaadbare penlites maar in een palm zitten babypenlites (AAA's noemen ze die geloof ik). Over het algemeen zie je alleen laders voor penlites (AA).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 mei 2001, 14:11
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Echt overal te koop (V&D, gamma en electr. winkels etc.) . Let wel op dat je Nimh batterijen koopt en geen Nicd. 550 mAh is wel het minimum aan capaciteit tegenwoordig.

Een lader moet wel geschikt zijn voor nimh maar voor 3 tientjes heb je een goeie die AA en AAA kan laden. Kijkshop heeft ze bijv.

Vervolgens met shortcut 7 je batterijmeter aanpassen aan nimh en het werkt perfect!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 mei 2001, 14:19
Amon-Ra
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

misschien dat ik niet duidelijk was in mijn vraag, maar het gaat me niet om oplaadbare batterijen of om opladers daarvoor. Het gaat mij erom of ik mijn Palm IIIe als ik hem gewoon naast me heb liggen niet een andere vorm van voeding geven. Misschien is het wel mogelijk om met de nodige aanpassingen je Palm via de hotcradle van sapnning te voorzien zodat hij in de tijd dat hij gewoon naast me ligt of staat geen aanspraak maakt op de batterijen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 mei 2001, 03:22
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon-Ra
misschien dat ik niet duidelijk was in mijn vraag, maar het gaat me niet om oplaadbare batterijen of om opladers daarvoor. Het gaat mij erom of ik mijn Palm IIIe als ik hem gewoon naast me heb liggen niet een andere vorm van voeding geven. Misschien is het wel mogelijk om met de nodige aanpassingen je Palm via de hotcradle van sapnning te voorzien zodat hij in de tijd dat hij gewoon naast me ligt of staat geen aanspraak maakt op de batterijen.
Zoals ik dus al boven zei, gebruik de search functie (Ik ga hem namelijk niet voor je opzoeken). Er bestaan schakelingen waarbij je een adapter aansluit op je (aangepaste) cradle waardoor deze een accu binnen je (aangepaste) Palm IIIe oplaad als je hem in de cradle zet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 mei 2001, 03:30
Amon-Ra
Guest
 
Berichten: n/a
Guy Sie het sloeg niet op dat antwoord maar meer op al die anderen die dwalen namelijk af
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 mei 2001, 09:22
Leon Wubbe's schermafbeelding
Leon Wubbe Leon Wubbe is offline
Haarlems Lid
Model: Visor Deluxe
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Haarlem
Berichten: 41
Lightbulb Hier is de Link!

Kijk eens op: http://www.pstec.de/ppp/ppppowcr.html
__________________
Groeten,

Leon Wubbe

Leon.Wubbe@bigfoot.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 mei 2001, 12:26
Leon Wubbe's schermafbeelding
Leon Wubbe Leon Wubbe is offline
Haarlems Lid
Model: Visor Deluxe
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Haarlem
Berichten: 41
Nog een!

Nóg een Charging Cradle: http://www.sfinx.demon.nl/palm/cradle.html
__________________
Groeten,

Leon Wubbe

Leon.Wubbe@bigfoot.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 mei 2001, 19:01
Leon Wubbe's schermafbeelding
Leon Wubbe Leon Wubbe is offline
Haarlems Lid
Model: Visor Deluxe
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Haarlem
Berichten: 41
Wink Ik beloof 't. Dit is de laatste...

De laatste dan: http://www.ibr.cs.tu-bs.de/~harbaum/pilot/cradle.html
__________________
Groeten,

Leon Wubbe

Leon.Wubbe@bigfoot.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023