Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 15 juni 2004, 18:23
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Frans, ik heb zojuist een nieuwe download gedaan vanaf je site, maar bij mij (T|T3) werkt de navigatie-toest en de pen nog niet bij de teksten. Mijn simpele vraag heeft Chris direct geïnspireerd, zie ik.
Al ik al jullie snelle reacties lees, ben ik wel eens jaloers waar jullie de tijd vandaan halen..... Hoewel,verslaving kent geen tijd, zeggen ze wel eens.
Joop


Update gedaan via bluetooth (zoals Chris heeft aangegeven). Werkt goed, wel veel OK-tjes aantippen. Navigatietoets werkt nu goed op de teksten. Het slepen met je pen gaat niet. Ik denk dat dat niet goed is ingebouwd.

Laatst gewijzigd door joop; 15 juni 2004 om 19:45.
  #82  
Oud 16 juni 2004, 00:18
k.mooijman
Guest
 
Berichten: n/a
Min req

kan iemand me vertellen of FBTV ook op wat oudere palm's wekt zoals de Palm Vx

indin dit niet het geval is wat is dan een goede optie on toch een tvgids te hebben ??
  #83  
Oud 16 juni 2004, 00:43
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
FBTV heeft minimaal OS5 en een HiRes kleurenscherm nodig. De resolutie van oudere schermen is lager zodat minder informatie op het scherm verpakt kan worden. Theoretisch is het mogelijk ook een versie voor oudere apparaten te maken maar de ontwikkelaar heeft daar niet voor gekozen, mogelijk omdat hij dit alles in zijn eigen tijd doet en deze ondersteuning veel extra tijd vereist en waarschijnlijk ook omdat de oudere modellen steeds minder in gebruik zijn..
__________________
//Off Topic
  #84  
Oud 16 juni 2004, 08:25
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
PS voor diegenen die nu al via WebPro de bestanden willen downloaden - typ in je WebPro URL dialoog gewoon "www.breukelman.net/FBTV.html".
Ik ga voorlopig nog geen "uitwisselmodules" o.i.d. maken. Dit i.v.m. onzekerheid over hosting. Chris: jouw progje zal ik dus ook nog niet inbouwen om te voorkomen dat er straks allerlei versies gaan ontstaan met "broken links" enz.
Bovenstaande link is voorlopig de enige juiste (niet rechtstreeks linken svp: ik heb nedstat info nodig). Bij voorkeur ophalen met een PC, dat scheelt mij een aparte PDA-aware pagina maken (die tijd waar Joop het over heeft raakt wel eens op ).

Citaat:
...indi(e)n dit niet het geval is wat is dan een goede optie on toch een tvgids te hebben
Whatson. En er komt inderdaad geen versie voor oudere Palms.
  #85  
Oud 16 juni 2004, 15:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
3. Groene blokje: wacht maar een poosje, hij verandert vanzelf ....
Dat ik daar nog niet achter was, en dat op een TT3. Maar misschien is het wat om het symbooltje wat meer een batterijuiterlijk te geven? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ik niet de enige ben die dacht hé, wat doet dat blokje daar.
  #86  
Oud 16 juni 2004, 16:56
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Frans,
Ik heb zonet (16-juni 16:00) de 4 pdb's gedownload en op mijn T|T geinstalleerd (alles in ram, niet op SD). Een alarmpje aangezet op een programma en daarna de T|T uitgezet. Alarm ging inderdaad af, en na het wegklikken van de mededeling bleef er een 'garbled' scherm over, alleen de zenders links waren nog normaal. Na met de stylus op het scherm getapt te hebben, kreeg ik een reset .

Ik laat je het maar even weten, misschien kun je er wat mee. Veel succes met de verdere ontwikkeling!
  #87  
Oud 16 juni 2004, 17:11
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
Een alarmpje aangezet op een programma en daarna de T|T uitgezet. Alarm ging inderdaad af, en na het wegklikken van de mededeling bleef er een 'garbled' scherm over, alleen de zenders links waren nog normaal.
Zelfde scenario nagedaan op mijn T3 maar werkte probleemloos. Plop, zou je eens een ander programma met alarmfunctie kunnen proberen?
__________________
//Off Topic
  #88  
Oud 17 juni 2004, 08:15
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Na met de stylus op het scherm getapt te hebben, kreeg ik een reset .
Probeer hetzelfde nog eens na een zachte reset .
  #89  
Oud 17 juni 2004, 11:57
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 17-06-2004, om 08:15 heeft fransbr dit gezegd in bericht #88
Probeer hetzelfde nog eens na een zachte reset .
Hoi Frans,
Net nog eens geprobeerd, 5 alarmpjes aangezet. Alles werkt normaal, geen reset en normaal scherm. Was dus een eenmalig iets, zeker een bitje omgevallen

Chris, ik gebruik dagelijks beel alarmen via datebk5, nooit problemen mee gehad.
  #90  
Oud 17 juni 2004, 12:28
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Frans, ik heb net HB++ 1.05beta ontvangen, ziet er veelbelovend uit. Het zou, na inspectie van de beta, weinig moeite moeten zijn om FBTV aan HiRes+ aan te passen. Heb je al plannen in deze richting?
__________________
//Off Topic
  #91  
Oud 22 juni 2004, 11:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dit topic is een beetje stil de laatste dagen; tijd om daar verandering in te brengen. Er zijn twee (door mij uitwerkbare) methoden om het te updaten:

- Text/plain data uitlezen van een website in de form van:
SBS6|2000|Voetbal|2330|Film
en dan voor elke zender. Vervolgens die pagina downloaden en de pdb's uitschrijven

- De PDB downloaden.

fransbr: in de MiniBrowser sample zit eigenlijk alles wat je nodig hebt. Als je er niet uit komt, of er totaal geen zin in hebt kun je mij een mail sturen op Bram[bij]toegangvooriedereen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #92  
Oud 22 juni 2004, 12:04
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik geef bij deze akkoord en het groene licht voor het beschikbaar stellen van de data op de Palmclub-server - voor zolang dat in onze mogelijkheden ligt. De cijfers die Frans me af en toe heeft gestuurd zijn niet de cijfers waar we erg van schrikken, dus wat mij betreft staat dat niet in de weg. Uiteraard willen we hier wel het nodige voorbehoud bij maken. Mocht het uit de klauwen lopen, dan is het net zo snel weer over. Dataverkeer - ook gesponsord - blijft een kostbaar iets.

Ik laat het aan jullie over om de technische implementatie uit te werken. Vanuit de Palmclub heb ik hier Bram (Bram) expliciet om gevraagd, dus als jullie het onderling afstemmen hoef ik alleen maar de boel online te gooien.

- jp
  #93  
Oud 22 juni 2004, 12:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Nog een dingetje: als je op een bepaald programma tapt voor meer informatie kun je niks met de 5-waynavigator. Nu word je verplicht te scrollen met je stylus, ook het wegklikken van de programmainfo met de centertoets lukt niet.

En ik krijg nu telkens bij het starten van het programma de mededeling dat het programma gemaakt is met de evaluatieversie van HB++ en niet commercieel gebruikt mag worden .
  #94  
Oud 22 juni 2004, 12:27
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Wat een drukte opeens weer; ik wilde zelf ook net weer wat posten, nl. dat deze week een HB++ sample op hun website komt met classes voor het zelf eenvoudig kunnen maken van datebook items (zie relevante thread op HB++ forum.

Citaat:
mededeling dat het programma gemaakt is met de evaluatieversie van HB++ en niet commercieel gebruikt mag worden
Dit is volledig normaal. HB++ heeft een freeware versie die volledig functioneel is maar die een popup heeft met deze boodschap. Als iemand van ons een geregistreerde versie heeft dan kan, mits hij/zij ook aan het project meewerkt, een 'gewone' versie compileren.

Citaat:
als je op een bepaald programma tapt voor meer informatie kun je niks met de 5-waynavigator. Nu word je verplicht te scrollen met je stylus, ook het wegklikken van de programmainfo met de centertoets lukt niet.
Lijkt me eenvoudig op te lossen.
__________________
//Off Topic
  #95  
Oud 22 juni 2004, 13:01
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb de geregistreerde versie.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #96  
Oud 22 juni 2004, 13:16
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
- Text/plain data uitlezen van een website in de form van:
SBS6|2000|Voetbal|2330|Film
en dan voor elke zender. Vervolgens die pagina downloaden en de pdb's uitschrijven
Ik denk niet dat Jean-Paul hiermee akkoord gaat. (Extra dataverkeer). Ik blijf gaan voor de klaargezette pdb's, eventueel met de downloader van Chris via WebToGo te downloaden (motivatie: simpeler, het tekstbestand bevat veel binaire data, dus wat gebeurt er met evt. conversies?).

Ik ga e.e.a. wat structureren en stuur een PM naar Bram om afspraken te maken. Jullie horen van ons.
  #97  
Oud 26 juni 2004, 15:40
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Hier is een handige thread op het HB++ forum mb.t. downloaden van pdb bestanden.
__________________
//Off Topic
  #98  
Oud 26 juni 2004, 15:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 26-06-2004, om 15:40 heeft Chris_Homan dit gezegd in bericht #97
Hier is een handige thread op het HB++ forum mb.t. downloaden van pdb bestanden.
We hebben inmiddels al een werkende beta weten te maken. Op een real device werkt het niet 100%, maar de oorzaak denk ik al gevonden te hebben. Ik wacht even op een mail van Frans waarin die oorzaak bevestigd wordt. Als alles werkt gaan we het een periode met een groepje testen, en als jij mee wilt doen denk ik dat niemand daar bezwaar tegen zal maken met jouw betrokkenheid. Zodra het getest gaat worden zal ik je mailen met een .prc
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #99  
Oud 26 juni 2004, 16:03
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
Als alles werkt gaan we het een periode met een groepje testen, en als jij mee wilt doen denk ik dat niemand daar bezwaar tegen zal maken met jouw betrokkenheid.
Graag. Ik ben momenteel ook een beetje het HB++'s download codes bezig; als ik iets ontwikkeld heb wat ook voor FBTV zinnig is dan laat ik het jullie weten.
__________________
//Off Topic
  #100  
Oud 26 juni 2004, 23:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In het kader van zeiken van altijd (sorry Frans ):

Als je palm uitgaat na de Auto-off tijd of je de palm zelf uitzet dan wordt de (actuele-)tijdlijn niet geupdate als je 'm weer aanzet.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023