Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2004, 13:03
Polleke
Guest
 
Berichten: n/a
Question T3, TomTom of Mapsonic. ?

Hier een oproep voor hulp van een Palm leek.

Op dit moment gebruik ik nog een Psion 3 (op stoom), maar krijg binnenkort een Tungsten T3.

Nu zit ik voor mijn werk redelijk veel in het buitenland en zoek me daar, in huurauto's, een ongeluk naar hotels en klanten. Ik wil voor de betreffende T3 "zelf" een navigatieset aanschaffen en volgens dit forum zijn er 2 alternatieven.

Mapsonic Incl. Bluetooth GPS ontvanger en kaarten voor heel Europa. EUR 349,=

Tom Tom navigator 2 (voor Palm) Incl Bluetooth GPS ontvanger en kaarten voor de Benelux. EUR 449,=
Komt er nog bij, kaarten voor de rest van Europe EUR 189,=
Totaal EUR 638,=

Dit betekent dat Tom Tom, 289 Euro duurder is.

Is dit verschil te rechtvaardigen door betere functionaliteit, of is het advies om voor de goedkopere oplossing te gaan ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2004, 13:23
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik geloof dat het enige (grote) verschil tussen TomTom en Mapsonic is, dat TomTom een soort 3D view heeft. Als je een top-down view ook genoeg vind, zou ik die 289 euri in mn zak houden!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2004, 14:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mapsonic is helaas nog wat buggy (zie de reviewthread). Op de PPC is TomTom een perfect product, dus als het net zo goed wordt voor de Palm is TomTom in het voordeel.
Overigens, waar heb je de prijzen vandaan?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2004, 15:25
Polleke
Guest
 
Berichten: n/a
De prijs voor Mapsonic bij www.supplies4mobility.nl.
Ik heb net gezien dat dit de prijs Ex. BTW is. Het wordt dus EUR 415.

De prijs voor TT2 op de TomTom website. Voor het gemak ben ik er vanuit gegaan dat de kaarten voor Pocket PC ook geschikt zijn voor Palm.

Blijft nog steeds een verschil van EUR 232
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2004, 17:57
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Maar dit zit er toch ook bij voor die € 449:

On SD Card (128MB):
- Netherlands
- Belgium
- Luxembourg
On CD-ROM:
- Benelux
- Netherlands
- Belgium
- Luxembourg
- Major Roads of Europe
- Segments (32,16 MB)

Of lees ik het iets verkeerd?

Laatst gewijzigd door Maasq; 29 januari 2004 om 18:00.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2004, 18:04
Polleke
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad er staat voor Europa "Major Roads".

Helaas heb ik daaraan niet genoeg om mijn hotels en klanten te vinden. Ik heb de kaarten op detail niveau nodig en die moet je bij TT2 apart aanschaffen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2004, 18:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Supplies4Mobility:
Citaat:
Wij adviseren een geheugenuitbreiding van minimaal 256MB voor de opslag van de landkaarten.
Je moet er dus nog een geheugenkaartje bijkopen. Anders kan je de kaarten nergens kwijt, het interne geheugen is hiervoor gewoon te klein. Voor rond de 100 euro moet je aan 256 MB kunnen komen, 128 MB is geloof ik de helft + een beetje.

Bovendien is de kans aanwezig dat bedrijven TomTom voor de Tungsten|T3 voor minder geld gaan verkopen dan de adviesprijs die op de website staat.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 januari 2004, 17:26
grote teun grote teun is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: onder Breda
Berichten: 36
Ik weet dat ik nu misschien enkele tegen het zerre been schop maar....


Ik zou zeker DigiMap meenemen in dit rijtje. Tot nu toe de einige die "grensoverschrijdend" kan plannen. Maakt gebruik van Navtech kaarten welke m.i. beduidend beter zijn (lees up to date) dan die vanTeleAtlas.

En ondanks alle andere geluiden kom ik precies daar waar ik wil komen.


Leo
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 januari 2004, 20:46
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Citaat:
Ik zou zeker DigiMap meenemen in dit rijtje. Tot nu toe de einige die "grensoverschrijdend" kan plannen. Maakt gebruik van Navtech kaarten welke m.i. beduidend beter zijn (lees up to date) dan die vanTeleAtlas.
Het belangrijkste criterium is denk ik voor jou of je inderdaad grensoverschrijdend wilt kunnen plannen binnen geheel Europa.
Als je binnen de benelux blijft maakt het dus niet zoveel uit, maar als je binnen geheel Europa grensoverschrijdend wilt kunnen plannen dan kom je al snel uit op digimap. Tom Tom wordt dan al snel duur en bovendien moet je dan handmatig wisselen van Europa kaart naar landkaart.

Wat eigenschappen op een rijtje:
  • Tom Tom: (+) goeie snelle routing, goeie gebruikers interface,
    zeer veel features (-) duur bij gebruik van kaarten geheel Europa,
    handmatig wisselen bij grensoverschrijdend plannen.
  • Digimap: (+) van deur tot deur grensoverschrijdend plannen (-) af en toe rare tot bizarre routes, lange herberekeningstijden als je nog niet op de zgn. 'detailkaart' van je bestemming bent aangekomen.
  • Mapsonic: (+) goeie grafische weergave, perfecte automatische zoom, (-) nauwelijks functies beschikbaar tijdens rijden, bediening tijdens rijden vrijwel onmogelijk, af en toe (on)mogelijk lange berekeningstijden van routes, grote vereiste opslag voor kaarten (Benelux 150MB i.p.v. 50MB voor Tom Tom.

Als je een volwassen pakket zoekt en je vind het niet erg om bij een lange internationale rit in het land van bestemming de kaart even te wisselen dan is Tom Tom de keus. Al kan dit irritant zijn als je van bijv. Nederland naar een plaatsje net over de Belgische grens in Frankrijk rijdt. Bovendien is de kaartenopslag van Tom Tom erg efficient waardoor je meer kaarten kan meenemen.

Als je gaat voor een goedkoop pakket met grensoverschrijdend plannen binnen Europa en je accepteert het dat je af en toe rare routes krijgt en dat je de zoekmogelijkheden beperkt zijn tot het zoeken op slechts het begin van een naam (Dus als je 'Burg. Stemerdinglaan' zoekt dan kan je niet zoeken op 'Stemerding') dan is Digimap de keus.

Als je goeie routes wilt hebben en een goeie display van routes en je accepteert af en toe lange berekeningstijden (minuten!) en gemiste en foute aanwijzingen en je wilt gegarandeerd nooit van bijv. Belgie naar Frankrijk rijden en je hebt een etui voor je palm waarin je veel geheugenkaarten kwijt kan dan is mapsonic je keus.

Mijn advies: Geef het extra geld uit en koop gewoon het beste en meest complete pakket. Ik heb ervaring met Digimap en Mapsonic en vind beide pakketten eigenlijk niet goed. Overigens ben ik met beide pakketten altijd op mijn bestemming aangekomen, maar dat is toch wel de minimumeis niet?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 januari 2004, 23:21
Polleke
Guest
 
Berichten: n/a
Erik,

Hardstikke bedankt voor je duidelijke advies.

Grensoverschrijdend plannen is bijna nooit nodig, omdat ik naar het land van bestemming vlieg en daar een auto huur. Dat is trouwens meteen de reden om een PDA met navigatie te nemen in plaats van een vast systeem in mijn auto.

Het word dus nog even wachten op TomTom.


Groeten,

Aart
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 februari 2004, 06:06
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Ook ik ga voor TomTom, maar dat omdat ik destijds met veel plezier TomTom op mijn m505 had draaien en dat al enige tijd erg mis op de TT en T3. Bovendien ziet dat 3D-achtig beeld er bijzonder goed uit.

Een vraagje aan de GPS-profi's hier.
Bij TomTom Navigator wordt een bluetooth GPS-ontvanger bijgeleverd die eventueel ook gewoon in je jaszak kan worden meegenomen. Is jullie bekend of je die ontvanger ook voor andere applicaties (zoals Compass 5.5 en andere navigatieprogramma's) kunt gebruiken?
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 februari 2004, 11:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij bieden de meeste gps-programma's ondersteuning voor bluetoothmuizen, Cetus biedt sowieso ondersteuning.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 februari 2004, 13:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 01-02-2004, om 06:06 heeft Bommeltje dit gezegd in bericht #11 Is jullie bekend of je die ontvanger ook voor andere applicaties (zoals Compass 5.5 en andere navigatieprogramma's) kunt gebruiken?
Ik heb ook een BT-GPSmuis en die gebruik ik in combinatie met de volgende programma's: Cetus GPS,cotoGPS en Mapopolis. Uit een demo-versie van Compass die ik eens gebruikt heb weet ik dat Compass ook BT ondersteunt. En volgens mij is tegenwoordig nagenoeg elk GPS-programma in staat om te praten met een BT-GPSmuis.
De muis van TomTom is een "gewone" BT-GPSmuis en zal dus werken met alle GPS-programma's die BT ondersteunen. Voor de zekerheid zou je het TomTom ook nog kunnen vragen. Dat zijn natuurlijk de echte profi's .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 februari 2004, 17:53
Jän
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-02-2004, om 06:06 heeft Bommeltje dit gezegd in bericht #11
Ook ik ga voor TomTom, maar dat omdat ik destijds met veel plezier TomTom op mijn m505 had draaien en dat al enige tijd erg mis op de TT en T3. Bovendien ziet dat 3D-achtig beeld er bijzonder goed uit.

Een vraagje aan de GPS-profi's hier.
Bij TomTom Navigator wordt een bluetooth GPS-ontvanger bijgeleverd die eventueel ook gewoon in je jaszak kan worden meegenomen. Is jullie bekend of je die ontvanger ook voor andere applicaties (zoals Compass 5.5 en andere navigatieprogramma's) kunt gebruiken?
Elke bluetooth GPS ontvanger werkt met elk GPS programma dat bluetooth ondersteunt.
Ik gebruik zelf een Emtac CruxII en die is compatible met alle software die bluetooth ondersteunt welke ik heb geprobeerd.
Wat voor mij interessanter is, is de vraag of TomTom Navigator (je kunt hem nooit op de m505 hebben gehad, dat was TomTom Citymaps dat onvergelijkbaar is met Navigator!) ook uitsluitend als softwarepakket wordt geleverd. De "verplichte koppelverkoop" van soft- en hardware is namelijk volstrekt onaantrekkelijk voor wie al een Palm en een GPS ontvanger heeft!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 februari 2004, 19:09
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Citaat:
Wat voor mij interessanter is, is de vraag of TomTom Navigator (je kunt hem nooit op de m505 hebben gehad, dat was TomTom Citymaps dat onvergelijkbaar is met Navigator!) ook uitsluitend als softwarepakket wordt geleverd.
Deze vraag is al beantwoord in de thread over Tom Tom Navigator voor de T3. Antwoord van Tom Tom was dat we de website in de gaten moesten houden.

Dit gaat er dus komen, want in andere gevallen krijg je altijd een ontwijkend antwoord van Tom Tom.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #16  
Oud 01 februari 2004, 19:20
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Dat was inderdaad Citymaps en iedereen weet dat TT Navigator toen nog iet beschikbaar was. Echter, de TomTom software beviel mij toen al zo goed, dat ik nu zonder twijfel weer overga op hun nieuwe applicatie voor de Palm.

Bedankt trouwens voor het antwoord op de GPS-vraag. Aangezien ik me nog weinig met GPS heb beziggehouden, was dat niet geheel duidelijk.
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 02 februari 2004, 16:57
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Ik begrijp uit deze thread dat er toch TomTom Navigator voor Palm Os gaat komen,weet iemand of dit dan ook gaat draaien op een T2?
Of moet ik hiervoor een nieuwe thread starten?
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 februari 2004, 20:38
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi Patrick,

Er komt een Tom Tom versie voor de T3 en ook voor andere typen PDAs. Of de T2 ondersteund gaat worden weet ik niet, je zou het aan Tom Tom kunnen vragen en de resultaten rapporteren op deze thread. Die thread is helemaal gewijd aan Tom Tom.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 februari 2004, 11:41
xploreowner
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou voor Tom Tom gaan, veel beter!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 februari 2004, 12:41
feek's schermafbeelding
feek feek is offline
Senior lid
Voornaam: Félippe
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 74
Misschien is TT wel beter, maar TT is volgens mij alleen geschikt voor de T3, cq wordt alleen voor de T3 ondersteund door TT.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023