Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 20 maart 2004, 19:16
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
Heb jij geen problememn gehad met het aanmaken van die map?
Nee dat niet. Ik heb problemen gehad toen ik 'external card reader' als doel selecteerde in 2.30beta1 PC versie.

Wat voor PC heb je? Ik heb een 512MB Pentium 4 1800MHz. Misschien dat het fout gaat als je veel minder geheugen op je PC hebt.

In elk geval zou ik het probleem maar rapporteren bij de bugs op de Hekosoft web site.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #62  
Oud 20 maart 2004, 19:54
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Erik,

Ik heb een amd 1800+ 1.54 GHZ prosessor en 256 ram geheugen. Ik heb het inmiddels opgelost door de tip van Roel? om Duitsland te verwijderen. Daarna lukte het wel om de kaart aan te maken.Dus dit probleem is opgelost.

Ik zal het wel even melden bij Kekosoft.
Ander puntje in de nieuwe versie is dat ik niet meer op huisnummer kan selecteren. Dit vind ik wel jammer. Klopt dit, of heeft het te maken met de bathmode kaarten?
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #63  
Oud 20 maart 2004, 19:58
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
Ander puntje in de nieuwe versie is dat ik niet meer op huisnummer kan selecteren. Dit vind ik wel jammer. Klopt dit, of heeft het te maken met de bathmode kaarten?
Integendeel, het zoeken op basis van huisnummer werkte nog nooit zo goed en snel.

Heb je de kaarten wel gegenereerd met huisnummerinformatie erin?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #64  
Oud 21 maart 2004, 16:10
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Als je bathmode selectie in de nieuwe desktopversie aanklikt heb je geen mogelijkheden meer om dit aan te vinken. Het zijn immers al kant en klare kaarten, toch?? Ik heb inmiddels de kaarten opnieuw aangemaakt met huisnummer.

Hier is de kreet voortschrijdend inzicht van toepassing. Ik was gewend op de straatnaam te klikken en dan kwamen de nummers. Ik zie nu dat je achter de straatnaam een apart veld voor het huisnummer hebt. Ik ben weer gelukkig.
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten

Laatst gewijzigd door Litje; 21 maart 2004 om 18:39.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 27 maart 2004, 17:47
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
bij mijn TT valt de kaart weg van het scherm op het moment dat de mevrouw roept welke kant ik op moet. dit is heel vervelend want ze komt pas weer terug als ik de afslag voorbij ben. Ze gaat namelijk even herberekenen. In het scherm in het rolbarmenu zie ik dan dat de kaart G-Hol gebruikt wordt. Als ik binnen een kaart blijf heb ik geen probleem. Ik heb 6 mb vrij in mijn TT. Is dit te weinig, of is er een andere reden?
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #66  
Oud 28 maart 2004, 03:55
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Die G_Holl kaart is standaard erg groot, bijna 6 Mb als ik me goed herinner. Dat is erg dicht bij de hoeveelheid vrij geheugen die jij hebt, dus dat zou best eens voor problemen kunnen zorgen.

Ik heb zelf een nieuwe G_Holl met minder detail gemaakt (lvel 4 geloof ik). Nu is ie 1 Mb, en werkt alles prima.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 31 maart 2004, 14:23
Madrid_10
Guest
 
Berichten: n/a
Dames en Heren,

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien, maar toch kan ik het niet laten mijn mening te geven. Ikzelf heb ongeveer een maand lang Digimap geprobeerd, zo'n beetje alle versies hiervan. Ik was aardig onder de indruk, TOTDAT IK MAPSONIC ontdekte. Ik snap dus werkelijk niet dat er uberhaubt iemand is, die digimap verkiest boven mapsonic.

Op alle vlakken wint MAPSONIC het van DIGIMAP. Hieronder zomaar wat dingen die digimap NIET heeft:

1. 3D weergave (prachtig, zo echt)
2. Nachtstand (nachtverlichting)
3. De hele benelux in 1 keer (In digimap moest je tientallen mappen
aanmaken)
4. Bij foute afslag of ingang, razendsnelle herberekening (Digimap
zegt te vaak "make a U turn)
5. Veel mooiere design
6. Makkelijker te updaten
7. Veel gedetaileerder
8. Zoeken op huisnummer niveau (bij digimap veel te ingewikkeld)

Maar nogmaals, dit is een persoonlijk keuze, maar ik ben echt niet gek en wil echt geen gebruik meer maken van DIGIMAP maar alleen nog maar van MAPSONIC. Ik zeg dit echt belangenloos, en ben iemand die heel vaak in de auto zit en op veel plekken kom, en MAPSONIC heeft me niet 1 keer in de steek gelaten, terwijl digimap dat wel deed.

Het enige minpuntje, maar dan ook het enige is dat je geen routes kunt opslaan, maar ik vraag me af of dat met digimap wel kan. Verder is het ook zo, dat het handig is, als je de route alvast inpland voordat je in de auto stapt, omdat zo'n berekening een paar minuten duurt, maar aan de andere kant, lijkt het mij toch geen probleem om een paar minuten alvast te rijden, om vervolgens je route voorgeschoteld te krijgen. En dames en heren, de 3D weergave maakt het zo echt en leuk tegelijk om te volgen. Je gaat er bijna zinloos van rijden.

Tot zover een tevreden MAPSONIC gebruiker, die het niet snapt dat er iemand is die zegt dat DIGIMAP beter zou werken. Ik daag diegene uit een onafhankelijke test te laten uitvoeren en dan zal blijken hoe het zit.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 31 maart 2004, 15:49
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Citaat:
Op 31-03-2004, om 14:23 heeft Madrid_10 dit gezegd in bericht #67
Dames en Heren,

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien, maar toch kan ik het niet laten mijn mening te geven. Ikzelf heb ongeveer een maand lang Digimap geprobeerd, zo'n beetje alle versies hiervan.
Volgens mij heb je in elk geval niet de laatste versies getest (waar deze thread over gaat), want daarin zijn veel punten opgelost.

Citaat:
Ik was aardig onder de indruk, TOTDAT IK MAPSONIC ontdekte. Ik snap dus werkelijk niet dat er uberhaubt iemand is, die digimap verkiest boven mapsonic.

Op alle vlakken wint MAPSONIC het van DIGIMAP. Hieronder zomaar wat dingen die digimap NIET heeft:
Ik snap het wel. Zie onder. Plus de diverse andere discussies over Digimap vs TomTom vs MapSonic. Ze hebben allemaal sterkere en zwakkere punten, en wat voor jou het zwaarst weegt is voor mij wellicht minder belangrijk.

Citaat:
1. 3D weergave (prachtig, zo echt)
Klopt, heeft Digimap niet. Mis is dat? Nee. Gesproken aanwijzingen zijn prima. Ik kijk nauwelijks op de kaart, en als ik dat al doe vind ik de kaartjes prima leesbaar, zeker in de nieuwe weergave.

Citaat:
2. Nachtstand (nachtverlichting)
Heeft Digimap ook niet. Maar elke palm heeft een short cut waar je de helderheid van de display kunt instellen. Nooit nodig gehad, maar kan dus wel en zeer eenvoudig. Kleurinstellingen wijzigen in Digimap is ook zeer eenvoudig.

Ik heb dus nog nooit behoefte aan een nachtstand gehad, maar ik kan me voorstellen dat het wellicht anders is afhankelijk van de positie van de palm in je auto. Bij mij zit ie op de dashboard naast het stuur, niet midden op de voorruit geplakt.

Citaat:
3. De hele benelux in 1 keer (In digimap moest je tientallen mappen
aanmaken)
Dat hoeft helemaal niet. Je kunt prima de hele benelux in 1 map stoppen, alleen wordt ie dan groot en langzaam of minder gedetailleerd. Het kaart materiaal van DM schijnt zowiezo gedetailleerder en meer up-to-date te zijn (maar dat haal ik uit een andere thread).

Verder genereer ik bij Digimap eenmalig alle (standaard kaarten) van de benelux, zet ze op een SD kaart en heb er daarna NOOIT meer omkijken naar. Is dat nou zo ingewikkeld?

Citaat:
4. Bij foute afslag of ingang, razendsnelle herberekening (Digimap
zegt te vaak "make a U turn)
Dat was zo bij oude versies, voor 2.28b2. We zitten nu bij 2.30b2. Probleem opgelost. Hooguit 1x "Make a U-turn", en dan alleen in het geval het alternatief veel ongunstiger is (lange omweg).

Citaat:
5. Veel mooiere design
Kwestie van smaak. Er zitten nog wel een paar ruwe kantjes aan DM, maar ook aan MapSonic. En ik vind functionaliteit veel belangrijker dan design.

Citaat:
6. Makkelijker te updaten
Hoezo? Installatie van Digimap is 1 minuut werk. Executable installeert PC applicatie en hotsync doet de rest. MapSonic komt op 4 CDs, en heeft meer handelingen nodig dan Digimap.

Citaat:
7. Veel gedetaileerder
Hoezo? Waar? Kaartmateriaal? Niet mijn ervaring. Nieuwbouwwijken bij mij in de buurt (Zuid Holland), staan allemaal in Digimap (kaarten van April 2003), maar bij MapSonic heb ik in Barendrecht, Nootdorp, Zoetermeer, Leidschendam al regelmatig 'buiten de kaart' gereden.

Citaat:
8. Zoeken op huisnummer niveau (bij digimap veel te ingewikkeld)
Oude versie gaven meerdere hits als je zocht op straatnaam, en geen huisnummer opgeeft. Nieuwere versies (oa deze beta) hebben keurig netjes een invoerveld voor het huisnummer. Zeer eenvoudig dus.

Citaat:
Maar nogmaals, dit is een persoonlijk keuze, maar ik ben echt niet gek en wil echt geen gebruik meer maken van DIGIMAP maar alleen nog maar van MAPSONIC. Ik zeg dit echt belangenloos, en ben iemand die heel vaak in de auto zit en op veel plekken kom, en MAPSONIC heeft me niet 1 keer in de steek gelaten, terwijl digimap dat wel deed.
Precies, persoonlijke keuze. Daarom is MapSonic ook niet mijn keuze. TomTom maakt een betere kans, maar daarvoor moet ik het eerst nog verder testen. Ik heb tot nog toe met DigiMap ca. 40.000km gereden, over het algemeen naar volle tevredenheid. De oudere versies waren wat minder gebruikersvriendelijk (met name de user interface), maar dat is sterk verbeterd. Verder een zeer stabiel product, ik heb in al die tijd misschien 5x een crash gehad.

MapSonic daarentegen, crashte bij mij regelmatig. Ook te vaak fouten in kaarten cq kaarten niet up to date. En routering duurt soms errug lang (meer dan 1 minuut op een TT2). Bij Digimap heb ik vrijwel altijd binnen 10s een route, 20s hooguit in extreem lange routes over meerdere kaarten.

Citaat:
Het enige minpuntje, maar dan ook het enige is dat je geen routes kunt opslaan, maar ik vraag me af of dat met digimap wel kan. Verder is het ook zo, dat het handig is, als je de route alvast inpland voordat je in de auto stapt, omdat zo'n berekening een paar minuten duurt, maar aan de andere kant, lijkt het mij toch geen probleem om een paar minuten alvast te rijden, om vervolgens je route voorgeschoteld te krijgen. En dames en heren, de 3D weergave maakt het zo echt en leuk tegelijk om te volgen. Je gaat er bijna zinloos van rijden.
Digimap beschikt al sinds v2.2x over routes die je kunt opslaan (waarschijnlijk al langer, maar ik heb DM sinds 2.23 ofzo). Erg handig. Ook vooraf berekenen op de PC wordt ondersteund, maar gebruik ik weinig omdat het op de Palm uitstekend werkt en razendsnel is. Een paar minuten wachten op een route? Dacht het niet!

Citaat:
Tot zover een tevreden MAPSONIC gebruiker, die het niet snapt dat er iemand is die zegt dat DIGIMAP beter zou werken. Ik daag diegene uit een onafhankelijke test te laten uitvoeren en dan zal blijken hoe het zit.
Tja, dat soort uitspraken worden hier op het forum helaas voortdurend gedaan. Meestal is de voorkeur gebaseerd op indrukken, persoonlijke smaak, etc. Nix mis mee, maar gun anderen de ruimte om er andere voorkeuren op na te houden.

Voor mij (persoonlijk!) is telt uiteindelijk het zwaarst, dat het navigeren goed moet werken. Dus van A naar B zonder problemen (en zonder crashes. Cosmetische details verhogen het plezier, maar vind ik niet belangrijk genoeg.

Voor mij momenteel dus Digimap (want stabieler, sneller en betere kaarten). Misschien straks TomTom, maar dan moet ik eerst upgraden naar een Tungsten T3.
Met citaat reageren
  #69  
Oud 31 maart 2004, 17:10
Madrid_10
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 31-03-2004, om 15:49 heeft svliegen dit gezegd in bericht #68

Volgens mij heb je in elk geval niet de laatste versies getest (waar deze thread over gaat), want daarin zijn veel punten opgelost.

Dat klopt wel inderdaad, ik heb getest tot versie 2.28, en wellicht dat opvolgende versies beter werken, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar mijn enthousiasme is inderdaad gebaseerd op persoonlijk gebruik, maar ik ben niet de enige (lees maar in de ronte) die er zo over denk. Maar je hebt me wel overtuigd om de nieuwste versie te gaan proberen. Daarom heeft het ook niet veel zin om op je andere opmerkingen te reageren, want dan moet ik de nieuwste versie wel eerst hebben gezien en getest. Wordt vervolgd.

Ik snap het wel. Zie onder. Plus de diverse andere discussies over Digimap vs TomTom vs MapSonic. Ze hebben allemaal sterkere en zwakkere punten, en wat voor jou het zwaarst weegt is voor mij wellicht minder belangrijk.

Precies, daarom bewust steeds het woord "persoonlijk" het is net een vrouw haha.


Heeft Digimap ook niet. Maar elke palm heeft een short cut waar je de helderheid van de display kunt instellen. Nooit nodig gehad, maar kan dus wel en zeer eenvoudig. Kleurinstellingen wijzigen in Digimap is ook zeer eenvoudig.

Ik heb dus nog nooit behoefte aan een nachtstand gehad, maar ik kan me voorstellen dat het wellicht anders is afhankelijk van de positie van de palm in je auto. Bij mij zit ie op de dashboard naast het stuur, niet midden op de voorruit geplakt.

Geloof me, dat is een verademing, en je hebt er dan echt geen last van. Met 1 druk op de knop, is het om te draaien.

Dat hoeft helemaal niet. Je kunt prima de hele benelux in 1 map stoppen, alleen wordt ie dan groot en langzaam of minder gedetailleerd. Het kaart materiaal van DM schijnt zowiezo gedetailleerder en meer up-to-date te zijn (maar dat haal ik uit een andere thread).

Als je met digimap (tot de versie die ik ken uiteraard) van groningen naar maastricht wil, gaat dat via meerdere verschillende mappen die voorgedefinieerd moeten zijn. Je zult dus moeten remappen. Met mapsonic hoef je maar 1 map aan te maken (benelux ofzo noem je deze) en die kopieer je naar je SD kaart. En vervolgens kun je alles plannen via die ene map, zonder dat je steeds hoeft te switchen tussen mappen, maar zoals jij al zei, is dit wellicht opgelost met de nieuwste versie.

Verder genereer ik bij Digimap eenmalig alle (standaard kaarten) van de benelux, zet ze op een SD kaart en heb er daarna NOOIT meer omkijken naar. Is dat nou zo ingewikkeld?

?? versie weet je nog

Dat was zo bij oude versies, voor 2.28b2. We zitten nu bij 2.30b2. Probleem opgelost. Hooguit 1x "Make a U-turn", en dan alleen in het geval het alternatief veel ongunstiger is (lange omweg).

?? versie weet je nog

Kwestie van smaak. Er zitten nog wel een paar ruwe kantjes aan DM, maar ook aan MapSonic. En ik vind functionaliteit veel belangrijker dan design.


Hoezo? Installatie van Digimap is 1 minuut werk. Executable installeert PC applicatie en hotsync doet de rest. MapSonic komt op 4 CDs, en heeft meer handelingen nodig dan Digimap.


Hoezo? Waar? Kaartmateriaal? Niet mijn ervaring. Nieuwbouwwijken bij mij in de buurt (Zuid Holland), staan allemaal in Digimap (kaarten van April 2003), maar bij MapSonic heb ik in Barendrecht, Nootdorp, Zoetermeer, Leidschendam al regelmatig 'buiten de kaart' gereden.


Oude versie gaven meerdere hits als je zocht op straatnaam, en geen huisnummer opgeeft. Nieuwere versies (oa deze beta) hebben keurig netjes een invoerveld voor het huisnummer. Zeer eenvoudig dus.



Precies, persoonlijke keuze. Daarom is MapSonic ook niet mijn keuze. TomTom maakt een betere kans, maar daarvoor moet ik het eerst nog verder testen. Ik heb tot nog toe met DigiMap ca. 40.000km gereden, over het algemeen naar volle tevredenheid. De oudere versies waren wat minder gebruikersvriendelijk (met name de user interface), maar dat is sterk verbeterd. Verder een zeer stabiel product, ik heb in al die tijd misschien 5x een crash gehad.

MapSonic daarentegen, crashte bij mij regelmatig. Ook te vaak fouten in kaarten cq kaarten niet up to date. En routering duurt soms errug lang (meer dan 1 minuut op een TT2). Bij Digimap heb ik vrijwel altijd binnen 10s een route, 20s hooguit in extreem lange routes over meerdere kaarten.



Digimap beschikt al sinds v2.2x over routes die je kunt opslaan (waarschijnlijk al langer, maar ik heb DM sinds 2.23 ofzo). Erg handig. Ook vooraf berekenen op de PC wordt ondersteund, maar gebruik ik weinig omdat het op de Palm uitstekend werkt en razendsnel is. Een paar minuten wachten op een route? Dacht het niet!



Tja, dat soort uitspraken worden hier op het forum helaas voortdurend gedaan. Meestal is de voorkeur gebaseerd op indrukken, persoonlijke smaak, etc. Nix mis mee, maar gun anderen de ruimte om er andere voorkeuren op na te houden.

Voor mij (persoonlijk!) is telt uiteindelijk het zwaarst, dat het navigeren goed moet werken. Dus van A naar B zonder problemen (en zonder crashes. Cosmetische details verhogen het plezier, maar vind ik niet belangrijk genoeg.

Voor mij momenteel dus Digimap (want stabieler, sneller en betere kaarten). Misschien straks TomTom, maar dan moet ik eerst upgraden naar een Tungsten T3.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 27 april 2004, 21:11
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Ik heb nu wel zo'n beetje genoeg van Digimap 2.30. Ik zie allemaal lovende berichten van T3 gebruikers. Zijn er ook TT gebruikers waarbij de 2.30 wel goed werkt?

Problemen die ik heb:
Vanuit Bunnik wordt ik via R'dam naar Kinderdijk gestuurd, is echt 25 km om als je de A12 neemt ipv de A27.
Vanuit Breukelen word ik via de A2 ri A'dam via de ring naar de A4 gestuurd, via de A9 is het echt veel korter en sneller.
Regelmatig de melding dat er geen wegen zijn.
Regelmatig de kreet no Valid user.
Bij berekenen over meerder kaarten valt digimap even uit tijdens het herberekenen. Ik heb inmiddels het geheugen al vrijgemaakt zodat ik 8 mb ter beschikking heb. Toch blijft dit probleem zich voordoen.
Inmiddels heb ik 2,8 weer geinstalleerd. Oke, ik was dus wel verwend met de 2.30.3 versie, alleen jammer dat ik er niet op kan vertrouwen.
Meer mensen met deze problemen bij de TT, of ook bij de T3? Anders kan ik ovverwegen de T3 aan te schaffen.
Graag een reactie.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #71  
Oud 27 april 2004, 22:13
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@Litje:
Ik zou even de finale versie afwachten. Tot nu toe deed je het met Beta's. Ik begreep een tijdje geleden dat de werkdatum voor de final release 1 Mei was. Dit was wel afhankelijk van de kaartleverancier, want die moet de bijpassende kaarten dan ook aangeleverd hebben.

Op mijn TH55 geen problemen met de laatste beta, maar geen stemmen meer. Ik wacht dus ook even af.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #72  
Oud 27 april 2004, 22:24
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Litje,

Tot nu toe geen problemen ondervonden met de laatste beta versie.

Mijn werkwijze was alles deleten van Palm en vervolgens nieuwe kaarten aangemaakt met laatste beta.

En vervolgens geinstalleerd op de Palm.
Jouw problemen heb ik ik tot op heden niet gehad.

Groeten

Danny
Met citaat reageren
  #73  
Oud 28 april 2004, 18:56
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Tot 1 mei heb ik geen afspraken op onbekende adressen. Lang leve het Shell stratenboek, maar dit ter zijde.
Roel, hoe kom jij aan de info dat de final release op 1 mei plaats zou vinden en hoe betrouwbaar is dit?

Ik heb getracht met de oude versie te werken, dit gaat dus echt niet meer. Ik ben inmiddels wel verwend door de beta 2.30.b Ik hou het in de gaten. Als iemand meer weet hoor ik dit graag via dit draadje.

Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #74  
Oud 29 april 2004, 16:53
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
@Litje

Hoi Gerard,

Ik gebruik de laatste Beta i.c.m. een T2 en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Enige nadeel wat ik heb is dat Digimap op de een of andere manier power 'vreet'. Ik heb altijd de acculader aangesloten in de auto maar de T2 gebruikt met Digimap meer power als dat bijgeladen wordt. Misschien dat iemand hier iets op weet ?

Patrick
Met citaat reageren
  #75  
Oud 30 april 2004, 11:44
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@Litje:

Citaat:
daß Du keine BETA einsetzen möchtest ist verständlich und auch gut so. Die Final Version wird zusammen mit dem Kartenupdate kommen. Bei uns ist der 1.5. der Stichtag - allerdings hängen wir von der Kartenlieferung von NAVTEQ ab. Die Liefertermine sind intern noch nicht bestätigt, in der Regel aber zuverlässig, so daß einer neuen Version zum 1.5. nichts im Weg stehen sollte...
Maar dit is een bericht van een maand geleden. We merken het wel.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #76  
Oud 30 april 2004, 20:41
grote teun grote teun is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: onder Breda
Berichten: 36
Exclamation

Ik heb zojuist de update Q1 2004 besteld voor DigiMap. Deze komt 7 mei uit samen met de nieuwe versie van DM, Classic (=2.30) Om de nieuwe versie vol te benutten zijn de nieuwe kaarten nodig?! zegt Hekosoft. Ach met al de veranderingen op het nederlandse wegennet (HSL) is het wel eens handig om te updaten.


Teun
Met citaat reageren
  #77  
Oud 30 april 2004, 20:47
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Hoi Teun,

Bedankt voor de reactie. POp het forum is het ineens verdacht stil geworden rond DigiMap.

Spannend je reactie! Betekent dit dat de nieuwe dm 2.30 niet zonder de nieuwe kaarten kan werken? Dan moet ik nog maar eens alles overwegen: de T3 met TomTom of alleen de nieuwe DM kaarten. Nog tips?? Ik betwijfel of de nieuwe Digimap het met 4 MB vrij geheugen op de TT aan kan.
Ik hoor het graag.

Groeten Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #78  
Oud 01 mei 2004, 10:24
grote teun grote teun is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: onder Breda
Berichten: 36
Wat ik ervan begrepen heb is dat de nieuwe kaarten voor enkele specifieke dingen in DM Classic nodig zijn. De 'oude' kaarten zouden wel moeten werken.

Welke specifieke dingen is niet verteld maar omdat ze kaart gerelateerd moeten zijn denk ik aan de mogelijkheid tot grotere kaarten, nog sneller kunnen zoeken. 3D denk ik eigenlijk niet. Daar is nog met geen woord over gerept door Hekosoft. Dat het moet komen is wel duidelijk, de concollega's hebben het allemaal.

Zodra ik iets meer weet hoor je het.

Teun
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023