Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2002, 20:40
Zero-G
Guest
 
Berichten: n/a
Question Van M505 via Nokia 6210 SMS'n

Ik weet dat er al een heleboel Threads zijn opgestart aangaande de 6210. Ik denk dat, na het lezen van vele van deze threads, mijn probleem toch niet helemaal is behandeld. Graag jullie raad/advies over het volgende probleem.

Ik heb van de bijgeleverde CD het SMS programma geladen en ook de bijbehorende Nokia 6210 software. Alles geinstalleerd. De Phone op IR to 6210 gezet en de connection ook. Vervolgens maakt een SMSje en verstuur deze naar de 6210 (Infrarood staat aan). Deze geeft de volgende fout "Unable to connect to Phone. Please check your settings and make sure the phone is ready". Ik druk vervolgens op settings en doe de test. Nu vermekd het scherm "Test OK. Your phone matches current settings. Response from phone. Nokia Mobile Phones Nokia 6210".

Kan iemand mij helpen met dit probleem. Ik heb het zeker 20 keer geprobeerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2002, 22:08
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Kun je misschien iets beter specificeren wat voor instellingen je
precies op je palm hebt qua network en connection?

En: probeer als test eens een note uit je memopad te beamen naar
je 6210. Als het goed is moet dat prima werken.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 april 2002, 10:37
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Zero-G,

Lukt het wel om alleen SMS te 'checken' bij de 6210 ; die worden dan uit je inbox naar de Palm gehaald. Zo ja, dan heb ik exact hetzelfde probleem. Soms doet ie het echter wel. Wanneer ik de 6210 uit- en weer aanzet ; en dan een SMS verstuur zonder eerst te 'testen', dan lukt het wel eens. Meestal ook maar 1 keer dan, totdat ik de 6210 weer reset . Mijn gevoel zegt dat het dus aan de 6210 moet liggen.

Misschien hebben we wel een gemene deler.....(mijn config)
- Welke hacks heb je actief staan (ClockPop, McPhling,MiddlecapsHack,PopupCalc,PopupNote)
- Is je Palm overclockt ? (ja, FastCPU 46 Mhz)
- Ge-upgrade naar 16 MB intern ? (ja)
- Welke softwareversie heeft je 6210 ? (V 03.01 21-08-00 NPE-3)

PS. Opa, beamen vanuit Memopad lukt dan ook niet.... ; Deze functionaliteit is trouwens nieuw voor mij. Waar komt dit memo'tje dan terecht in de 6210 ?

mvg,
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 09 april 2002 om 10:45.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 april 2002, 13:39
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Een memo beamen werkt bij jou dan niet. Dat kan. Een adress beamen
moet wel gaan aangeziem de 6210 de v-card indeling gebruikt.
Probeer dat dan eens.
(het gaat me erom om te kijken of je sowiezo een IR connextion
kan krijgen)
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 april 2002, 13:51
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
IR werkt verder gewoon goed. Zoals al vermeld, SMS 'receive' gaat prima, evenzoals een IR connectie met een internet provider.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 april 2002, 16:40
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je zou eens een ander programma kunnen proberen, zoals funSMS of GSMtool (te vinden op palmgear.com) om te kijken of andere software wel werkt. De 6210 schijnt zich niet aan de AT-commando standaard te houden, waardoor de telefoon afwijkt van gebruikelijk.

Mijn eigen siemens S40 (oorspronkelijk een boschconcept) is ook een buitenbeentje en funSMS werkt daar wel mee. Tenminste, als je een beetje gaat proberen. Ik heb even gekeken en de 6210 wordt ondersteund. Je kunt een 30 dagen probeerversie uittesten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 april 2002, 19:53
Zero-G
Guest
 
Berichten: n/a
Opa,

Ik heb geprobeerd om een memo te sturen via de 6210 naar mijn eigen mobiele nummer. Hij gaf geen foutmelding; hij disconnecte alleen maar. Kwam vervolgens (natuurlijk) niet aan.

Zoals je vroeg even wat specs. Bij connection staan de volgende zaken : Name : IR to Nokia 6210; Connect to : Phone; Via : Infrared; Model : Nokia 6210. Bij details staat het volgende : Speed 57.600 bps; Init string : E0V1X5&D2&C1&S0+CMEE=1;+CSCS="GSM";+CMGF=0;+CNMI=1,1,2,2,1

Meer kan ik er niet van maken.

Helpt dit ?????
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 april 2002, 20:00
Zero-G
Guest
 
Berichten: n/a
Sander,

Ik heb ook fast CPU alleen op 40 gezet (Is 46 niet schadelijk voor je palm ???). Verder wat software die volgens mij niet kan conflicteren. De Nokia 6210 is net 1 week oud dus ik neem aan dat het de laatste software betreft.

Hebben we toch een zelfde probleem. Alleen er nog uitkomen toch !!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 april 2002, 21:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
de veronderstelling dat, als je telefoon slechts een week oud is de software ook wel up-to-date zal zijn, is fout. De fabrikant levert de telefoon meestal met een niet volledig recente versie. waarom, geen idee. misschien vertrouwen ze hun eigen updates niet. maar je moet eerst maar ´ns kijken of het probleem wel aan de softwareversie ligt.

Misschien kan je wat je telefoon betreft hier iets vinden:HowardForums Da´s wel een canadese site, dus de 6210 heeft daar vanwege netwerkverschillen een iets ander nummer. Wat ik zelf zo snel even gekeken heb, zou een versie boven SW 5.36 sowieso moeten werken. In die versie zouden wat verbeteringen zitten.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 april 2002, 08:49
Zero-G
Guest
 
Berichten: n/a
Nou, ten einde raad heb ik maar, na een goede back-up gemaakt te hebben, een harde reset gegeven. Mijn vrouw heeft namelijk een M500 en die SMS'de uitstekend met mijn 6210.

Na de harde reset alles weer teruggezet en .......

Ja hoor, geen probleem.

Bedankt voor jullie hulp !!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023