Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2002, 11:46
Meike
Guest
 
Berichten: n/a
Question Internettoegang via Palm

Hoi,

Ik ben pas met mijn afstudeeronderzoek begonnen. Hiervoor heb ik een Palm nodig met internetverbinding zodat de proefpersonen op een aantal pagina's kunnen surfen.

Ik heb nog helemaal niets, geen palm, mobiele telefoon etc. etc.

Wie kan mij adviseren over hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Groetjes,

Meike
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2002, 12:00
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Je kunt een aantal dingen doen. Het belangrijkste is wel dat je ook even via de zoekfunctie van deze site zoekt naar bijvoorbeeld mobiel internet of iets dergelijks. Ik weet zeker dat je heel veel informatie zult vinden.
Kijk ook even in de tipssectie van deze site. Er zijn verschillende artikelen over geschreven.

Maar om je alvast een beetje op weg te helpen, je hebt het volgende nodig:
- een palm (de m100 is denk op dit moment het goedkoopst). Wel moet je je afvragen of het geheugen van de m100 (2MB) voldoende is. Als de proefpersonen veel moeten surfen, dan stroomt het geheugen vol.
- een mobiele telefoon met infraroodpoort of een telefoon die mbv een internetkit (bijvoorbeeld die van TDK systems, Global Pulse geheten) via een kabel op je palm kan worden aangesloten.
- een browser voor op je palm (kijk hiervoor eens in onze top 10).
Zelf kan ik ook internetten met mijn palm. Ik heb een palm m100, een Ericsson R320s en een browser (handweb). In totaal heeft me dit zo'n €200 gekost.

Maar nu even wat anders. In ruil voor bovenstaand antwoord willen we hier bij de palmclub natuurlijk wel weten waar je afstudeeronderzoek over gaat
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2002, 13:07
Meike
Guest
 
Berichten: n/a
Onderwerp onderzoek

Ik ga bekijken of er verschil is in de manier waarop gebruikers navigeren op een internetpagina op een desktop pc en een internetpagina op een palmtop pc. Ik hoop te vinden dat dit op een andere manier gebeurt, waardoor er meer duidelijkheid onstaat in hoe een internetpagina voor een palmtop beter ontworpen kan worden, natuurlijk in het voordeel van de gebruiker. Dit is een beetje een globale beschrijving. Ik ben zelf nog met de opzet bezig en hoop het onderzoek over 4-6 weken uit te voeren.

Groetjes,

Meike
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2002, 13:18
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Dat er verschil is tussen gebruik van een DesktopPC en een Palm qua surfgedrag kan ik zo ook wel vertellen
Ik denk niet dat je op je palm vrolijk word van een pagina, die vol met flash staat en andere grafische dingen.

Althans dat lijkt mij wel het geval, ik zelf vermoed dat de gemiddelde palm surfer zijn voorkeur uitgaat naar voornamelijk text georienteerde sites, en zo min mogelijk grafische ditjes en datjes.

Zeker als je ook nog eens via een GSM zit te surfen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023