Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 juni 2008, 19:41
EddyBee EddyBee is offline
Junior lid
Voornaam: Ed
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 1
Digitizer drift (alweer)

Helaas... na een tijdje is de digitzer drift weer terug op m'n T|X. De eerste keer was nog in de garantieperiode, dus kosteloos vervangen (keurig service van de PDAShop).

Nu is er zelfs linksbovenin een blindspot; stylus wordt dan niet herkend. Uiteraard Powerdigi aangeschaft en het drift probleem is opgelost (uitgezonderd dan de blindspot ). Wel een nadeel aan Powerdigi gevonden; in de normale modus werkt alles ok, switch ik naar de liggende modus (erg handig bij webbrowsen) dan herkent Graffiti geen enkel karakter meer (workaround: gebruik het keyboardje; abc/123). Is er iemand die dit probleem ook herkend met Powerdigi?

Waarschijnlijk moet een glazen digitizer er maar komen om voor eens en voor altijd van het drift probleem af te zijn. Ik vind de T|X een waanzinnig apparaat en oogst nog altijd veel lof van anderen om z'n mogelijkheden

Groet,
Ed
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2008, 23:41
pda_mart's schermafbeelding
pda_mart pda_mart is offline
Lid
Voornaam: Mart
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 46
Sinds de glazen digitizer geen enkel prbleem meer (op dit gebied ) met mijn T|X.
Dus mijn advies: niet verder klooien, maar vervangen, dan ben je eindelijk van het gezeur af.

Mart
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2008, 22:41
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Thumbs down

Ik heb net ook het scherm van mijn TX laten vervangen via pdashop.
Ik vind het behoorlijk triest dat Palm zulke slechte spullen maakt.
Dit is mijn 3e palm, maar ik begin echt aan ze te twijfelen.
Mijn T3 hiervoor heeft het 3 jaar uitgehouden tot het scherm onwerkbaar werd. Ik kende toen nog geen powerdigi en heb besloten de TX te kopen. De TX is binnen een jaar al onhandelbaar geworden. Powerdigi hielp fantastisch, maar een defecte aan/uit knop deed me besluiten de TX op te laten sturen.
Mijn garantie verloopt over een paar dagen, ik hoop dus dat er nu een beter scherm in zit. De vorige had geen wit randje, deze wel.
Ik vind het een supermooi apparaat, maar verwacht voor dit geld wel betere kwaliteit!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 september 2008, 18:27
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
De TX heeft helaas een kwalijke reputatie als het gaat om de digitizer. Zelf heb ik er ooit 4 op een rij gehad, allemaal keurig door Palm gerepareerd maar allemaal na verloop van enkele dagen\weken of maanden weer die vreselijke drift en "spikes" waardoor het schrijven van een redelijk foutloze zin nagenoeg onmogelijk was. Het werd dan een onwerkbaar toestel. Het TX scherm is gewoon qua concept al helemaal fout, zeg maar "af fabriek". Een succesvolle reparatie is meer een kwestie van geluk.

Van de "glazen" schermen hoor ik betere verhalen en zeker een optie om te overwegen als je van plan bent de TX nog lang te gebruiken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 september 2008, 11:30
pda_mart's schermafbeelding
pda_mart pda_mart is offline
Lid
Voornaam: Mart
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Locatie: Oegstgeest
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht

Van de "glazen" schermen hoor ik betere verhalen en zeker een optie om te overwegen als je van plan bent de TX nog lang te gebruiken.
Zoals al eerder gemeld: sinds ik een glazen scherm heb (zelf vervangen) ken ik geen digitizer problemen meer. Ik gebruik overigens ook geen screenprotector meer want het glazen scherm is gewoon veel minder gevoelig voor krassen als het originele T|X scherm. En dat bevalt uitstekend.

Mart
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 september 2008, 19:15
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Ik ben het wel een beetje met je eens, maar ik vind eigenlijk dat Palm voor 250 euro wel een goed scherm mag leveren. Mijn T3 had dit probleem en nu mijn TX ook al.
Hoe lang blijf je trouw aan een merk dat je na aanschaf zelf laat opdraaien voor de kosten van iets als een scherm, wat een belangrijk deel is van je apparaat.
Ik ben helemaal palm-adept, maar dit hoort gewoon niet.
En windows mobile is soms zo gek nog niet heb ik ook wel gezien om me heen.
Dat maakt de aanschaf van een volgend apparaat weer een stuk lastiger.
Als ik voor Palm kies, ben ik snel uit de vraag: welke?
Als ik ook mag (?) kiezen uit alle WM apparaten ben ik een stuk langer bezig...

Ik hoop dus op een lang en gelukkig leven van mijn huidige schermpje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023