Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 maart 2007, 16:11
Stijn
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe kan je e-books rechtstreeks vanaf je sd kaart lezen?

Ik snap er niks van. Ik heb nu van alles geprobeerd en zit de hele middag te zoeken op internet. Het zou wel leuk zijn als ik mijn e-books (.pdf) gewoon kan lezen van m'n sd kaart, maar m'n zire 71 ziet de books niet staan (???) en ik kan ze niet open in McFile (daar zit geen open optie bij). Ik heb acrobat reader en palmreader geinstalleerd staan, maar beiden zien geen bestanden op m'n sd kaart of zijn niet in staat ze te openen.

Kan ik ze niet gewoon kopieren naar m'n ram (vanaf m'n sd kaart, dus niet met hotsync?) ofzo? ik snap uberhaupt niet dat zoiets simpels zo lastig kan zijn...

Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 maart 2007, 16:53
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
In je RAM-geheugen kunnen alleen .pdb en .prc bestanden staan. Adobe Reader snapt geen gewone .pdf-files, maar alleen PDF-bestanden die zijn geconverteerd naar het PalmOS-pdf-bestandsformaat.

Waarschijnlijk zoek je naar een applicatie als PalmPDF, dat wel native PDF-bestanden kan lezen en ook nog eens freeware is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2007, 21:51
Stijn
Guest
 
Berichten: n/a
dat gebruikt wel heel veel geheugen en je kan het ook niet echt mooi op je scherm krijgen, is er geen manier om pdf's te converteren naar op palm goed leesbare e-books? :P
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2007, 07:58
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk bericht
dat gebruikt wel heel veel geheugen
Valt mee hoor. Op de site van PalmPDF staat "PalmPDF will take around 1.3 MB on your device, you can move the rendering engine to your external card, PalmPDf will then only take around 50 kB on your device"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk bericht
en je kan het ook niet echt mooi op je scherm krijgen,
Valt mee hoor. Je kunt een PDF op 14 verschillende standen bekijken (11 zoomstanden, Whole Page, Full Width en ReFlow "text-only reformatted text display for better viewability on small screens"). Zit daar niks voor jou tussen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk bericht
Is er geen manier om pdf's te converteren naar op palm goed leesbare e-books? :P
Platte tekst converteer ik zelf altijd via DropBook naar een formaat dat lekker leest in Palm eReader (beiden gratis).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023