Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 februari 2006, 17:44
bodduh
Guest
 
Berichten: n/a
lifedrive 2.0 upgrade mislukt

ik krijg de upgrade niet voor elkaar. ik zie het scherm dat het 5 minuten duurt. vervolgens gaat de ld uit. als ik hem dan weer aanzet zie ik even 'please wait' en dan reset de ld zich waarn de led blijft branden en niets meer gebeurd. soft reset leidt daarna tot een lege ld . wie helpt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2006, 21:57
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb je al geprobeerd eerst een gewone harde reset te geven, alles leeg en standaard en dan daar die upgrade overheen zetten?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2006, 17:51
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Ik herinner me zelf dat de LD inderdaad 20-30 min. "raar doet" en veel reset . Uiteindelijk moet je nog 1 keer hotsync uitvoeren. Als het ergens in dit langdurige proces misloopt raadt Palm aan om een soft-reset te doen.
Als jouw LD hierna leeg is denk ik dat dat misschien het probleem was.
Voor het starten van de update moet je LD absoluut 100 % opgeladen zijn. Beter is nog om de adapter aan te sluiten, want het vreet energie. Ik hoop dat je na een hard-reset inderdaad weer een nieuwe kans hebt, want tijdens het veranderen van het rom-geheugen moet de batterij vooral niet leegraken
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2006, 20:58
bodduh
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb inderdaad een hardreset gedaan voor het upgraden. Daarbij heb ik bij de hotsync nodig voor het installeren van de update wel mijn huidige naam gekozen waardoor alle software weer werd terug gezet. Moest ik wellicht een nieuwe naam opgeven. Ik doe dit liever niet want waar leidt dit allemaal weer toe. Ik vind het niet er gebruiks vriendelijk.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2006, 21:08
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben het met je eens dat de meeste hard- en software niet erg gebruiksvriendelijk is. Als je de update download laat Palm je een half A4-tje zien waarin staat dat nadat de update wordt geinstalleerd ze garanderen dat je hele palm verder blijft zoals het is. Dus bij de eerste hotsync gewoon hotsyncen met je eigen bestaande username.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2006, 22:27
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nieuwe naam hoeft niet, als je de oorspronkelijke backup folder hernoemt. Dan kun je later als alles goed is gegaan de zaak weer terugzetten, eventueel programma voor programma, database voor database. De hotsync gewoon alles weer terug laten zetten tijdens het proces lukte bij mij ook niet. Dit wel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023