Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 oktober 2004, 21:24
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Question Advies gevraagd over cases!

Enkele weken geleden heb ik een Zire31 aangeschaft. Een prachtding en ik ben er zeer tevreden mee.
Minder tevreden ben ik met de Palm Universal Essentials Kit. Ik wil zo spoedig mogelijk een goede case aanschaffen, maar kan geen algemene vergelijking vinden tussen hard cases en de zachtere varianten.

Ik wil mijn Zire in mijn broekzak bewaren en in mijn rugzak met studiemateriaal. Als mijn volle tas per ongeluk hardhandig neergezet wordt, wil ik dat mijn Zire tegen een stootje kan.

Nu gaat het me om de voor- en nadelen van de cases in zijn algemeenheid en wellicht gebruikservaringen. Mij lijkt dat een hard case meer bescherming biedt, maar minder gebruiksvriendelijk (zwaarder, wijze van openen, ...). Daarentegen is deze wellicht wel kleiner dan de zachte cases.

Kan iemand mij advies geven? Nu durf ik mijn PDA niet mee te nemen zonder bescherming. Ik popel.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 oktober 2004, 22:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Volgens mij geef jij het antwoord al in je eigen post:

Citaat:
Nu gaat het me om de voor- en nadelen van de cases in zijn algemeenheid en wellicht gebruikservaringen. Mij lijkt dat een hard case meer bescherming biedt, maar minder gebruiksvriendelijk (zwaarder, wijze van openen, ...). Daarentegen is deze wellicht wel kleiner dan de zachte cases.
Slaat de spijker wel op zijn kop. Leren cases zijn wat mij betreft no-go als je de PDA ook in je broekzak wil bewaren. Rugzak kan nog net, maar liever niet. Ik ben persoonlijk erge fan van hardcases, en verreweg de meesten openen prima. Hardcase voor de Zire31 dus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 oktober 2004, 10:57
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt

Blijkbaar had ik het dus al bij het rechte eind. Bedankt voor het heldere advies: ik ga nu op zoek naar een hard case!

De Hard Case van PalmOne voor de Zire, zal ik maar niet nemen. Blijkbaar moet je deze ook met achterlijke tape of klitteband bevestigen en is de kwaliteit niet denderend.

'k Heb zoekwerk verricht, ook op deze site, maar geen andere cases gevonden die geschikt is voor de Zire series.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 oktober 2004, 11:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Voor de Zire 71/72 zijn wel hardcases te vinden, maar voor de andere Zires niet. Wellicht ben je beter af qua bescherming met een neopreen hoes, of de Speck Skin Tight .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 oktober 2004, 11:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oh dat is balen.

Dan zou inderdaad zo'n skin-tight mijn tweede keus zijn.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 oktober 2004, 13:26
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Grrr.

Jammer jammer.

'k Ben niet echt kapot van zo'n Skin Tight. Hij is sowieso niet voor de Zire31 geschikt (vanwege de afwijkende positionering van de plugopeningen)!!

Ik zal nog even kijken naar de neopreen hoes.
Alternatief is om toch een lederen hoes te kopen. Die van Bellagio vind ik erg mooi en is wel geschikt voor de Zire31.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 oktober 2004, 13:35
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuw alternatief?

Mijn oog is nog op de volgende case gevallen van Proporta, die leer en aluminium combineert: Alu-Leather (Zire31)

Wellicht de uitkomst?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 oktober 2004, 14:28
roel_v
Guest
 
Berichten: n/a
Ook toevallig, ik wilde ook net komen vragen welke case voor mijn zire 31 het beste zou zijn Ik had zelf maar twee opties gevonden: http://www.suntekstore.com/leather-c...m-zire-31.html en http://www.pdashop.nl/product/3767/3163/Cases, maar aan beiden zitten wel wat nadelen. Ik heb net een beetje zitten kijken naar die Alu case, die ziet er wel goed uit maar ik zou graag wat meer foto's zien voor ik hem bestel (bv van hoe hij eruit ziet als hij open geklapt is). Ik ga deze thread in de gaten houden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 oktober 2004, 16:33
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Proporta

Hmmmmm...

Een review voor de case van Proporta voor de Zire31 kan ik niet vinden. Wel een review voor de Tungsten T3.

Op de foto zie je dat het geheel beduidend dikker wordt met de case, wat me niet bevalt...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 oktober 2004, 16:54
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Het meest ideale lijkt me de volgende case:
Proporta Aluminium Case voor de Tungsten|T

Alleen jammer dat ie niet voor de Zire31 is...
Wachten?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 oktober 2004, 14:09
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Ok. Genoeg gewacht. Momenteel twijfel ik tussen de Alu-Leather Case (flip case of book, dat is ook nog een keuze) en de Bellagio Leather Case.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 oktober 2004, 17:39
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Lederen Case!

Ik kan je cases aanraden bij www.moonlight-tech.com
Goede kwaliteit, goede service en de laagste prijzen. Als je via ebay bied kan je nog 15% korting scoren, en ze zorgen ervoor dat de douane de producten niet te zien krijgen
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 oktober 2004, 10:47
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de tip. Helaas hebben ze maar 1 lederen case voor de Zire31, die me niet geweldig lijkt.

'k Heb nog wat zoekwerk verricht. Hier wat links:
Overzicht leveranciers cases (en andere accessoires)
Review van de Alu-Leather Case van Proporta

Goed nieuws (voor mij althans)
Blijkbaar gaat PDair een aluminium case fabriceren! 'Soon available'...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 oktober 2004, 10:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hier op de Palmclub zijn in de reviews sectie ook veel reviews te vinden over cases.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 oktober 2004, 19:10
fgovers
Guest
 
Berichten: n/a
Keuze gemaakt

Zojuist heb ik de Alu-Leather Case for Zire31 Flip Type besteld.
Op de aluminium case waar ik het eerder over had, hoef ik niet te wachten. PDAir Shop's antwoord op mijn vraag via mail wanneer de case verwacht wordt:

Unfortunately, I don't think that PDair will be releasing this model now since we are not receiving much demand for it (sorry).

P.S. Nog een goede site met reviews.

Subject closed.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023