Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 januari 2012, 15:09
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Uberkernel nu ook stabiele release aan 1.7GHz

Hoi allemaal,

't Is hier wreed stillekes!

Toch maar even melden dat ik gisteren een update van UberKernel en Govnah binnenkreeg via Preware op m'n TP. Nieuw is dat de UberKernel nu ook een profiel voor 1.7GHz bevat ipv de 1.5GHz die voordien het "stabiele" maximum was. Snellere kernels waren er eerder al, maar enkel via de beta feeds (te installeren met berekend risico). Maar de laatste update van UberKernel heeft nu dus een stabiele 1.7GHz kernel, i.e. eentje die dus safe wordt beschouwd door de webOS internals community.

Ik installeerde de update en selecteerde het nieuwe profiel. Er is een subtiel verschil in snelheid te merken, maar 't kan zijn dat het gewoon een perceptie is. Kwestie van te zien wat je wil en denkt te moeten zien hé... 'k Ben benieuwd naar de impact op de batterij, maar voorlopig blijft hij even op 1.7GHz...

Wim

PS: Hopelijk wordt de belofte webOS opensource te maken snel waarheid. Ik droom van alle verbeteringen die de webOS internals mensen er dan aan zullen kunnen toevoegen... Ze blijven ondertussen wel goed bezig!
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2012, 15:22
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Netjes weer inderdaad.
Maar niet zoveel performance winst als verwacht?

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2012, 16:19
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Van 1.2GHz naar 1.5GHz is 25% extra. Plus enkele performance tunings gaf dat een enorm verschil tov de eerste versies van webOS 3. Maar 3.0.4 maakte dat ook op 1.2GHz webOS een pak vlotter liep. Het verschil met de UberKernel op 1.5GHz was sindsdien al een pak kleiner.

Van 1.5GHz naar 1.7GHz nu is "slechts" 13% extra, maar half zoveel winst te verwachten dus.

Het enige wat ik op 't eerste zicht echt meende te zien was het ietsje sneller pulsen van de halo rond de icoontjes bij het opstarten van een app en het ietwat sneller draaien van het wacht-icoontje. Mogelijk is alles ietsje vlotter. Vermits voor de rest eigenlijk alle haperingen al uit webOS waren verdwenen (voor mijn gebruik althans) is het moeilijk expliciet meer te merken zonder twee tablets met verschillende UberKernels naast elkaar te leggen...

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 januari 2012, 16:30
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ach maar het loopt dus vloeiend zoals het hoort

Ik zit nog steeds te twijfelen om een TouchPad aan te schaffen.
Vind momenteel alleen de prijs nog wat te hoog :P

Bedankt voor de info!
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2012, 12:11
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Koop maar rustig hoor!
Sinds vorige week aangescahft na lang zoeken naar goede prijs.
Uiteindelijkvoor 300 geslaagd (incl. BT-keyboard, HP-hoes en Inductie-lader).

Meteen Android erbij geplaatst en Touchpad WebOS gaan ' tunen'
Loopt als een zonnetje, navigatie gaat prima op Android (Sygic/Navigon), alleen op WebOS wil Ndrive bij mij nog niet werken.
Ook heb ik nog moeite om Bluetooth-tethering aan de praat te krijgen, maar wat wil je na 1 weekje....
In combinatie met Pre3 heeft WebOS alsnog mijn voorkeur al heeft Android natuurlijk veel meer apps die we op WebOS nog missen.
Al met al....so far a happy user!
Maar....iemand die niet wil patchen/tunen etc zal ik het niet aanraden, ondersteuning zal je moeten zoeken en garantie.....(Nope)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023