Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 april 2005, 11:21
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Question Draadloos palmOne™-toetsenbord: iemand ervaring?

Bij Palmstore is een Draadloos palmOne™-toetsenbord te koop dat via de infra-rood poort voor alle huidige Palms geschikt zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit te denken of het handig zou kunnen zijn als aanvulling op mijn Zire31.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2005, 11:31
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Kijk eens bij de Reviews (helemaal bovenin het menu). Misschien zit-ie daar bij?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2005, 11:32
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Ik denk dat je daar zelf het beste antwoord op kan geven. Doe je veel aan tekstverwerken op je Zire? Chatten? Andere toepassingen met veel data invoer? Dan wel natuurlijk. Maar voor alleen het invoeren van afspraken of to-do's zou ik het niet doen, want 1. je zeult toch dagelijks dat ding met je mee en 2. de tijd die het kost je keyboard te pakken is net zo lang als het invoeren van je meeting.

Als je vraag meer ging om het gebruiksgemak: een infrarood toetsenbord is heerlijk (heb zelf een nagenoeg identiek model). Ondanks het feit dat ik grote handen heb tikt het lekker weg. Een infrarood model is echter minder geschikt voor tikken tijdens hobbelige ritten in bus of trein. De boel in balans houden op je schoot is er niet bij.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2005, 11:58
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Kijk eens bij de Reviews (helemaal bovenin het menu). Misschien zit-ie daar bij?
Ik had al gegeken bij de reviews, maar ik vind het moeilijk om de types uit elkaar te houden. Het zou makkelijker zijn als Palm vermelde wie de producent is van de aangeboden types, dan weet ik waar ik naar moet kijken. Vandaar de vraag op het forum.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 april 2005, 12:04
Oskar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danskonijn
Ik denk dat je daar zelf het beste antwoord op kan geven. Doe je veel aan tekstverwerken op je Zire? Chatten? Andere toepassingen met veel data invoer? Dan wel natuurlijk. Maar voor alleen het invoeren van afspraken of to-do's zou ik het niet doen, want 1. je zeult toch dagelijks dat ding met je mee en 2. de tijd die het kost je keyboard te pakken is net zo lang als het invoeren van je meeting.

Als je vraag meer ging om het gebruiksgemak: een infrarood toetsenbord is heerlijk (heb zelf een nagenoeg identiek model). Ondanks het feit dat ik grote handen heb tikt het lekker weg. Een infrarood model is echter minder geschikt voor tikken tijdens hobbelige ritten in bus of trein. De boel in balans houden op je schoot is er niet bij.
Het is mijn bedoeling de Zire31 te gebruiken als een 'kleine laptop' icm "Docs to Go" om aan scripts te sleutelen waar en wanneer mij iets te binnen schiet (hobby van mij). Ik doe te weinig voor een laptop, maar genoeg voor en toetsenbord
Bedoel je met in balans houden dat de pda uit zijn houder dondert als de zaak in beweging komt?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 april 2005, 12:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zie het review hier
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 april 2005, 12:27
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Ja, de constructie is een beetje topzwaar, waarbij de steun achteraan de 'klep' (zie foto's review) behoorlijk essentieel is bij de stabiliteit. Op je schoot (helemaal als die wegens bochten en hobbels beweegt) is dat erg lastig en mijn ervaring is dan ook dat gebruik in de bus, auto of trein haast onmogelijk is, tenzij je een plankje, dik boek of tafeltje gebruikt.

Maar dan heb je m.i. het enige negatieve puntje te pakken (geldt overigens voor elk opvouwbaar toetsenbordje), want verder is een IR toetsenbordje heerlijk.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 april 2005, 23:44
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
geldt overigens voor elk opvouwbaar toetsenbordje
Ik vind het met de topzwaarheid van het Ultra Thin Keyboard wel meevallen hoor. Doordat de palm vaststaat in de connector is het heerlijk stabiel werken. Maar ja, daar krijg je als nadeel de beperkte compatibiliteit voor terug.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 17 april 2005 om 11:58. Reden: quote geplaatst voor de duidelijkheid
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 april 2005, 20:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Koekie, dit ding heeft geen connector, enkel een infrarood 'boom'. En werken lukt dus enkel op een tafel die stabiel staat, aangezien je pda alle kanten op kan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 april 2005, 11:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik haakte in op
Citaat:
geldt overigens voor elk opvouwbaar toetsenbordje
In ieder geval, ik heb m'n vorige bericht aangepast voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 april 2005, 12:19
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Ik vind het met de topzwaarheid van het Ultra Thin Keyboard wel meevallen hoor. Doordat de palm vaststaat in de connector is het heerlijk stabiel werken. Maar ja, daar krijg je als nadeel de beperkte compatibiliteit voor terug.
Ik bedoelde ook inderdaad enkel de IR toetsenbordjes waarin een PDA los staat, excuus.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 april 2005, 12:24
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oskar
Bij Palmstore is een Draadloos palmOne™-toetsenbord te koop dat via de infra-rood poort voor alle huidige Palms geschikt zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit te denken of het handig zou kunnen zijn als aanvulling op mijn Zire31.
Ik heb zelf ooit een Pocketop keyboard gehad. Deze worden verkocht via het Amerikaanse Ebay voor $30, en geschikt voor PALm en PocketPC. Echter voor een nieuwe driver moet je betalen($10)Het keyboard werkt via IR. Ik heb er veel plezier van gehad icm met m'n DELL X5.

Ook de "Think Outside" keyboards hebben een goede naam, en een aangename prijs ($50)


AYE
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 april 2005, 15:20
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Het keyboard van Think Outside en Palm zijn hetzelfde (technisch gezien dan, er zijn wel wat optische verschillen). M'n vriendin gebruikt er 1 icm een Tungsten C en is er erg tevreden over. Met een T3 staat het nog stabieler en ik denk dat je Zire daar zo'n beetje tussenin zit. Ik heb toenertijd ook een hele vergelijkende zoektocht gedaan (ook nog een van Belkin gekocht, wat een verschrikking was... ging via een spiegeltje, echt ellendig). De Palm/Th.Outs. maakte op mij toen de stevigste/ veelzijdigste indruk.

Zie verder het 'marktplaats' gedeelte van dit forum
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 mei 2005, 23:14
Flufner
Guest
 
Berichten: n/a
reactie

Ik ben super tevreden over mijn toetsenbord. Ik zou het niet meer kunnen missen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023