Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoe tevreden ben jij als gebruiker over je Treo 680?
Tevreden en weinig/geen problemen 54 43,90%
Tevreden ondanks batterijproblemen 24 19,51%
Tevreden ondanks andere problemen 19 15,45%
Ontevreden vanwege batterijproblemen 5 4,07%
Ontevreden vanwege andere problemen 10 8,13%
Ontevreden over het totaalpakket 11 8,94%
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12 maart 2007, 14:51
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras Bekijk bericht
Zo opnieuw gestemd.
Zou dat voor de provinciale verkiezingen ook nog opnieuw kunnen

Off-topic
Hoezo, wil je ook SP gaan stemmen?

Met citaat reageren
  #22  
Oud 12 maart 2007, 19:12
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Heb 'Ontevreden over totaal pakket' gekozen. Toelichting lijkt me niet echt nodig ; zie de verscheidene problemen met het ding.

Heb ook al stiekum naar de 750v zitten kijken, maar zolang die niet op m'n carkit werkt is dat helaas nog geen optie.

Dan maar wachten op de konijn uit hoge hoed die er ongetwijfeld dit jaar nog aan zit te komen van Palm.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 maart 2007, 19:33
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Het lijkt erop dat de ene Treo de ander niet is. Mijn Treo 650 was verschrikkelijk. 3-4 resets op een dag was een goeie dag. Regelmatig resets tijdens het bellen.

Mijn huidige 680 is superstabiel. Max 1x per week resetten omdat de bluetooth niet lekker meer lijkt te werken, maar nog niet spontaan gehad. Ik kan me vanwege mijn ervaringen met de 650 voorstellen dat de klagers geen zeurders zijn... Dus tevreden zonder belangrijke problemen, met *deze* 680.
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #24  
Oud 12 maart 2007, 20:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En geen veranderingen voor en na de batterijpatch?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 12 maart 2007, 20:25
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Buiten dat mijn 680 zakelijk volledig onbruikbaar is door automatiche resets tijdens een telefoongesprek (wat de andere kant meestal niet zo op prijs stelt), de accu het na de camera patch nog steeds geen 24 uur volhoudt en ik essentieele smsjes waaronder oa.postbank niet ontvang oh ja, het geluid soms geheel wegvalt en m'n carkit galmt met de 680 ben ik voor de rest uitermate tevreden met mijn Treotje
__________________
Palm III -> Palm IIIC -> Palm m505 -> Loox 600 -> HP iPaq 5550 -> Nokia 9500 -> Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #26  
Oud 12 maart 2007, 20:45
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Automatische resets tijdens een telefoongesprek zijn echt te wijten aan "3d party apps" die je op je smartphone hebt draaien want de Treo 680 is echt zo stabiel als een rots.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #27  
Oud 12 maart 2007, 20:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
*kuch kuch kuch*

Als je ze hebt, moet je even *#377 bellen, en kijken wat de error log zegt. Het is goed te zien welke foutmeldingen van 3rd party apps komen en welke uit de Palm zelf.

De Treo 650 had ook maandagochtendmodellen die echt niet stabiel te krijgen waren. Moeilijk te zeggen of er een groter gedeelte is van de Treo 680 of dat het net zo 'kleinschalig' is als bij de Treo 650, maar dat het af en toe voorkomt buiten de schuld van 3rd party apps is niet te ontkennen, Palmclub en andere buitenlandse fora gezien.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 maart 2007, 13:44
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Automatische resets tijdens een telefoongesprek zijn echt te wijten aan "3d party apps" die je op je smartphone hebt draaien want de Treo 680 is echt zo stabiel als een rots.
Stabiel?
Ik weet niet hoe vaak je belt maar mijn Treo is alles behalve stabiel te noemen. 3d party apps zijn hierbij niet het probleem, ik heb namelijk door de vele resets ruim een week met een Treo gewerkt zonder extra apps. Ook toen had ik regelmatig een reset midden in een telefoon gesprek.

Ik ben vrij zeker dat het OS niet stabiel is op de 680, een update zal daarom zeer welkom zijn.
__________________
Palm III -> Palm IIIC -> Palm m505 -> Loox 600 -> HP iPaq 5550 -> Nokia 9500 -> Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 maart 2007, 14:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Wat jij beschrijft is niet "standaard" te noemen en kan niet aan alle Treo 680 toestelen op de markt worden toegewezen. Ik vermoed dat er hardwarematig iets niet klopt met jouw toestel. Ik heb meerdere toestellen in mijn handen gehad en ik kan je verzekeren dat jouw probleem niets met de software (ROM update) te maken heeft (tenminste als je alleen de standaard programma's gebruikt). Heb jij soms oude bestanden van een oudere Palm overgenomen? Er is ook niemand anders die het spontaan soft reseten van de telefoon tijdens het bellen heeft vermeld, dus...
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #30  
Oud 13 maart 2007, 14:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palmbier, het beste kun je even *#377 bellen en de foutmelding even weergeven in de algemene Treo 680-thread, misschien dat andere gebruikers je kunnen helpen.

http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...rvaringen.html
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #31  
Oud 14 maart 2007, 16:29
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Toch even optellen... Want niet zo zichtbaar is als het de grafiek zo voorgesteld wordt...
80% is toch tevreden (78% om correct te zijn).
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 maart 2007, 16:43
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb ook gestemd: ontevreden over het totaalpakket. En dat is ook de reden dat ik de Treo 680 niet ga aanschaffen. Ik heb de kat even uit de boom gekeken en ben blij dat ik dat gedaan heb.

Na twee jaar vind ik dit een erg matige 'opvolger' van de Treo 650.

Mijn schermpje begint de laatste tijd wat vreemd te doen (een zwarte balk bij het switchen tussen programma's), maar verder werkt het ding gewoon nog goed.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 maart 2007, 17:15
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@Roel: de poll was toch hoe tevreden ben je met je Treo 680? Jij hebt er toch geen (ervaringen mee)?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 maart 2007, 17:47
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Mee eens, de poll was bedoeld voor Treo 680 gebruikers. Dat je meer van Palm had verwacht begrijp ik best...
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #35  
Oud 14 maart 2007, 17:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja Roel, foei zeg

En nee, we gaan niet weeeeer de Poll aanpassen, dus haal je stem maar weg, Roel.

Maar ik ben ook teleurgesteld over de 'vooruitgang' van de Treo 680, en net zoals ik geen Tungsten|T5 zou gaan aanschaffen vanwege de vele problemen die ik op verschillende fora lees, zal ik ook geen Treo 680 aanschaffen. Er zijn iets teveel foutjes in dit model die ze bij de kwaliteitscontrole-afdeling niet hebben gezien bij Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 maart 2007, 18:02
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik ben inmiddels aan mijn derde 680 begonnen en heb nog steeds dezelfde problemen. Dit kan geen toeval meer zijn. Ik ben ondanks alles niet van plan om 'm voor de derde keer op te sturen en zal binnenkort weer de overstap naar windows mobile maken ook al weet ik dat ook dit OS verre van probleemloos is. Mijn frustratie zit ' m vooral in het feit dat twee jaar "ontwikkeltijd" onvoldoende is gebleken om een snelle en betrouwbare smartphone te maken. Spijt van mijn aankoop? JA!!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 maart 2007, 22:31
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Gestemd (klinkt wat zwaarwichtig na de afgelopen verkiezingen).

Voor mij was de 680 een experiment om van twee apparaten één te maken, en te zien of dat een geslaagd apparaat zou opleveren. Samensmelting van een TX/LifeDrive met een telefoon (Nokia 6310i) om niet langer met losse apparaten rond te lopen is naar mijn persoonlijke mening geslaagd.

Positieve aspecten: 't is nog maar één ding waar je mee rondzeult, en de formfactor is erg plezierig. Past in een broekzak, in de binnenzak van jassen en colberts. Toetsjes zouden iets groter kunnen voor mijn vingers/handen, maar het is allemaal te bedienen. Met een onbeperkt internet-abonnement is het een fantastisch apparaatje: overal je mail/browser bij je, ook nog bellen, je agenda, al je vertrouwde en gekochte applicaties. Voldoet voor mij, ook ondanks de mogelijk matige batterij, hoewel die het meestal wel twee dagen volhoudt, en dat is voldoende om hem tussentijds aan de lader te hangen. TT5 werkt zonder problemen met mijn GPS BT muis. 680 werkt ook moeiteloos met de BT carkit die in mijn auto zit (Skoda Octavia).

Negatieve aspecten: kleiner scherm dan TX/LD, en ook het scherm zelf (320x320) is echt kleiner dus alles wordt iets scherper maar minder goed leesbaar want op een kleiner oppervlak. Batterijniveau is minder dan voor de eerdere PDA's maar wat verwacht je ook met een geintegreerde telefoon? Het ding staat de hele dag aan, zit ook nog een camera in ook al is dat niet gelijkwaardig aan je losse digitale camera. Alle huidige digitale apparaten slurpen stroom, dus waarom zou dit een uitzondering zijn? Er had een wat ruimere batterij in gekund, ja. En ja, er zijn hier en daar zaken die niet lekker lopen (binnenkomende gesprekken staan bijna altijd te wachten op 'cancel bluetooth' ook al had ik dat al uitstaan). En ja, zwaar klote dat Telfort EDGE langzamerhand gaat uitzetten, maar dat kopen ze maar af en als Palm met een Hi-Speed Treo komt zal dat de opvolger wel worden.

Voor mij (en ik beschouw mezelf als een niet veeleisende gebruiker die Palm PDAs kent maar nog geen smartphone had) is het een fijn all-in-one apparaat. Ik gebruik meer dan ooit de 5-way/single hand bediening, de shortcuts, de streaming radio, de camera.

Ik ben vast iemand die pas laat achter de kracht van de Treo komt, maar voor mij is het een openbaring, ondanks de - kleine - minpunten.

Tevreden, ondanks andere problemen. Kon beter, maar is niet slecht. Count your blessings.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 maart 2007, 22:34
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@CE:
Kijk da's pas ervaring....wel balen dat het zo'n negatieve is! Ik begrijp je frustratie en hoop op updates die de zaak verbeteren. Overstappen doe ik voorlopig nog even niet, moet er eerst iets bruikbaars komen met ondersteuning voor iets anders dan Edge (met een fatsoenlijk scherm natuurlijk).
Met citaat reageren
  #39  
Oud 15 maart 2007, 11:59
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik ben eigenlijk redelijk verrast door de uitslag tot nu toe; zwervend over diverse threads alhier had ik verwacht dat de positieve stem veel minder vertegenwoordigd zou zijn. Klaarblijkelijk laten de tevreden gebruikers zich minder horen op de fora, wat ook wel begrijpelijk is.
Ik heb nog even gezocht of er indertijd een vergelijkbare poll is gehouden na de introductie van de 650, maar ik heb niks gevonden. Ik weet zeker dat ik die poll negatief ingevuld zou hebben. Het kan verkeren...
Met citaat reageren
  #40  
Oud 15 maart 2007, 14:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou kom, als Palm een product uit had gebracht die nog meer ontevreden gebruikers had gehad, dan hadden ze wel op kunnen doeken. Slechts de helft volledig tevreden, 20% ontevreden, en de rest tevreden met reserveringen: ik denk dat Palm in het verleden wel meer producten op de markt heeft gebracht waarbij de satisfactie bij klanten hoger was.

Daarnaast zijn er nog een hele hoop Treo 650 gebruikers die niet willen upgraden omdat de Treo 680 niet veel meer biedt, en vanwege de verhalen over de problemen bij een groot deel van de klanten. Batterijproblemen zijn bijvoorbeeld voor mij funest: ik ben de hele dag online met pushmail, en als ik de Treo 650 intensief gebruik, heb ik aan het eind van de dag 30-40% batterij over. Ik wil niet het risico nemen dat ik met de treo 680 droog komt te staan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023