Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 20 januari 2006, 14:43
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Heb net deze thread nog eens van voren naar achter gelezen:
Backups, nieuwe gebruiker aanmaken.....Ik raak het spoor helemaal kwijt en durf er echt niet aan te beginnen. Vindt het eigenlijk schandalig dat palmOne de gebruikers zelf laat modderen. Je gaat mij toch niet wijsmaken dat alle Treo gebruikers voldoende kennis in huis hebben om zo'n firmware update succesvol te kunnen doen..?
Misschien moet ik het een keer door PDATech laten doen...? Of woont er een mede Treo bezitter bij mij in de buurt (Renkum, Gelderland), die een keer op de koffie of het bier wil komen..?
Nogmaals, het zal wel aan mij liggen, maar tis net als bij de belastingen: niet makkelijker....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #42  
Oud 20 januari 2006, 14:44
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Dutch Piloc is de boosdoener!

Ook hier een totaal ontregelde treo na de update na iedere poging te bellen reset de treo zichzelf. Na wat zoekwerk blijkt dit op te lossen
door Dutch Piloc uit te schakelen.
Tijd voor een Update!
Met citaat reageren
  #43  
Oud 20 januari 2006, 14:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Ook hier een totaal ontregelde treo na de update na iedere poging te bellen reset de treo zichzelf. Na wat zoekwerk blijkt dit op te lossen
door Dutch Piloc uit te schakelen.
Tijd voor een Update!
Of een complete reinstall (met Grote Schoonmaak). Probeer dat maar eerst.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #44  
Oud 20 januari 2006, 14:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Vindt het eigenlijk schandalig dat palmOne de gebruikers zelf laat modderen. Je gaat mij toch niet wijsmaken dat alle Treo gebruikers voldoende kennis in huis hebben om zo'n firmware update succesvol te kunnen doen..?
Ja sorry hoor , maar je kunt natuurlijk ook gewoon de instructies volgen op:

http://kb.palm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBC...Case=obj(9885)

en dan kom je er ook wel. Dat zijn stap voor stap instructies, die je ook gewoon stap voor stap moet uitvoeren. Daar is niets moeilijks aan tenzij je aan elke stap gaat twijfelen. Maar als je dat doet, kun je beter in zijn geheel niet updaten.

De instructies die in deze thread door andere gebruikers gegeven worden zijn misschien minder volledig dan die op de Palm site, maar zijn vaak sneller. Mensen die weten dat veel veiligheidsstappen op de Palm site niet voor hun van toepassing is, kunnen dan zo veel sneller hun update uitvoeren. Maar dat houdt niet in dat de stap voor stap instructie op de Palm site bagger is en dat Palm haar users zomaar in de kou laat.

Ik vind het knap dat Palm nog met zo'n grote firmwareupdate komt een jaar na de introductie van de Treo 650. Ook al waren de problemen voor PowerUsers redelijk groot (zeker dbcache problemen), het is toch een blijk van waardering.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 20 januari 2006 om 14:55.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 20 januari 2006, 15:07
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Of een complete reinstall (met Grote Schoonmaak). Probeer dat maar eerst.
Dat heb ik geprobeerd en Dutcl Piloc er als eerste op gezet en hotsync van adressen en afspraken en resultaat: reset na reset .

Daarna weer een harde reset en met behulp van backup buddy alles terug gezet. Dutch Piloc uit gezet en verwijderd en voila het werkt!
Met citaat reageren
  #46  
Oud 20 januari 2006, 15:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Dat heb ik geprobeerd en Dutcl Piloc er als eerste op gezet en hotsync van adressen en afspraken en resultaat: reset na reset .

Daarna weer een harde reset en met behulp van backup buddy alles terug gezet. Dutch Piloc uit gezet en verwijderd en voila het werkt!
Dat wordt dus een mailtje naar Smart Principles, de makers van Dutch Piloc.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #47  
Oud 20 januari 2006, 15:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Apeka, bovendien is de korte maar erg verstandige procedure zoals Bluevoice die op heeft geschreven erg handig:
1. Hotsync
2. Harde reset
3. Opnieuw een hotsync maar dan met een nieuwe gebruikersnaam: gevolg is dat de Treo leeg genoeg is voor de update
4. De update draaien
5. Opnieuw een harde reset : de ROM-update blijft dus gewoon intact.
6. Opnieuw een Hotsync en dit keer met je oorspronkelijke gebruikersnaam
7. Voila: een geupdate Treo met je oude gegevens erop. (met dank aan Bluevoice ).
Makkelijker dan dit wordt het niet en bovendien: een beetje buikpijn tijdens het updaten maakt het uiteindelijke resultaat alleen maar meer waardeerbaar.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 20 januari 2006, 17:19
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
Hoi ik heb de update gedaan via de link hierboven van bleuvoice, maar nu is het een ena versie fw 01.71 en werk de telefoon niet meer dan gaat tie resetten . ik ben dus onbereikbaar. Is er een software die conflecteerd. en wat is het verschil tussen ena en row en waar haal ik dan de row als die beter is?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 20 januari 2006, 17:22
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door factotum
Hoi ik heb de update gedaan via de link hierboven van bleuvoice, maar nu is het een ena versie fw 01.71 en werk de telefoon niet meer dan gaat tie resetten . ik ben dus onbereikbaar. Is er een software die conflecteerd. en wat is het verschil tussen ena en row en waar haal ik dan de row als die beter is?

Heb je utch piloc (nederlandstalige palm) aanstaan?
Zoja die uitzetten en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon althans bij mij!
Met citaat reageren
  #50  
Oud 20 januari 2006, 17:26
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels S
Dat heb ik geprobeerd en Dutcl Piloc er als eerste op gezet en hotsync van adressen en afspraken en resultaat: reset na reset .

Daarna weer een harde reset en met behulp van backup buddy alles terug gezet. Dutch Piloc uit gezet en verwijderd en voila het werkt!
Yep, PiLoc Dutch is in dit geval echt een ramp. Ik ben inmiddels weer op volle oorlogssterkte en zonder PiLoc is m'n geupdate Treo stabiel.

Ik heb nu echter wel weer db cache meldingen bij starten van TomTom...
Met citaat reageren
  #51  
Oud 20 januari 2006, 17:29
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
vraag ondertussen opgelost, ducthpiloc sorry. ik hoop op een update want dit is knullig.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 20 januari 2006, 17:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ factotum: Doe eens een warm reset (reset terewijl je de "Up" button ingedrukt houdt) en ga even na welk programma het probleem veroorzaakt. Gebruik jij toevallig ook PiLoc?

Edit: Ik zie dat het probleem inmiddels opgelost is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #53  
Oud 20 januari 2006, 17:41
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
ja en nu dus niet meer, maar de vraag naar ena en row blijft
Met citaat reageren
  #54  
Oud 20 januari 2006, 17:45
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dus waar die 600 KB op slaat weet ik niet. Volgens mij loopt je Treo ook compleet om de haverklap vast als je dagelijks met 600 KB vrije RAM werkt. Met de oude firmware dan.
Dit staat er:
This update permanently takes up about 0.6MB (600KB) free space. If you use a lot of memory on your device, you may need to remove some data or applications (info) or store them on a SD card before installing the update.

Ik lees dan, dat deze update zelf 600KB RAM-geheugen gebruikt. Het ROM-geheugen alleen, is dus niet voldoende. Het neemt nog eens permanent 600KB RAM-geheugen in beslag.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #55  
Oud 20 januari 2006, 17:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Dit staat er:
This update permanently takes up about 0.6MB (600KB) free space. If you use a lot of memory on your device, you may need to remove some data or applications (info) or store them on a SD card before installing the update.

Ik lees dan, dat deze update zelf 600KB RAM-geheugen gebruikt. Het ROM-geheugen alleen, is dus niet voldoende. Het neemt nog eens permanent 600KB RAM-geheugen in beslag.

Groet,

Peter
Daar waren we al achter.

Bizar dat dit zo staat, want je moet uberhaupt 15 MB vrij hebben om de updater te kunnen draaien , en die 15 MB wordt nergens expliciet genoemd, terwijl er bij System requirements staat dat je 600 KB vrij moet hebben omdat de update erna anders niet inpast. Dit mag dan wel gelden voor de update zelf, maar niet voor het update process.

Overigens wordt er bij de installatie in het installatieprogramma wel netjes melding gemaakt dat je zo'n 15 MB vrij moet maken. Dus gebruikers lopen hier toch wel tegenaan automatisch, zodat ze de Treo toch moeten schoonmaken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #56  
Oud 20 januari 2006, 18:18
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Beste Maurice, Karel en anderen,

Allereerst mijn excuus voor mijn ietwat ongenuanceerde reactie....Ik liet me een beetje overvallen door alle reacties met hun specifieke problemen denk ik en kreeg koudwatervrees...Ach het is toch maar software....
Ik ga het stappenplan van Bluevoice dus uitvoeren. Ik begrijp dat er op deze wijze er genoeg RAM vrijkomt voor de update, maar de programma's blijven dus keurig aanwezig in de Treo, waaronder de "verdachte" apps zoals Uninstall Manager, CleanUp, Ringo Pro en BackUp Man. Zal ik deze dan toch maar even verwijderen? Is er overigens al iemand die heeft geprobeerd om nŕ de update backups te maken met BackUp Man? En lukte dat?
Zal me voortaan netjes gedragen...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #57  
Oud 20 januari 2006, 18:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bij elke hotsync wordt er een backup gemaakt van je Palm. Zolang je deze backup (te zien in de Grote Schoonmaak tip) weer terug op je Palm krijgt dan verandert er niks aan je Palm.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #58  
Oud 20 januari 2006, 18:33
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
das balen!!!

Ik ben bang dat we iets te snel zijn geweest met updaten jongens.
Zij die in het nederlands werkten hebben voortaan pech en weer terug naar het engels!
Dit is namelijk het antwoordt wat ik zojuist heb gekregen van Dutch Piloc!

Beste Niels Schooneman,

Ja, het is bekend dat Dutch PiLoc na een update problemen kan geven. Er komt helaas geen update van Dutch PiLoc omdat dat niet rendabel te krijgen is. Helaas!

Met vriendelijke groeten,

Helpdesk Smart Principles

Wel erg jammer hoor ik baal hier enorm van! Is er geen mogelijkheid om te downgraden?
Met citaat reageren
  #59  
Oud 20 januari 2006, 19:01
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ Niels S: Misschien is het handig om direct contact met Palm op te nemen. Immers heb je deze versie gratis van Palm aangeboden gekregen en niet gekocht bij Smart Principles. Ik denk dat Palm ervoor zal zorgen dat deze Dutch versie i.c.m. v1.20 gaat draaien.

Vergeet niet dat er vanaf het moment dat Duch PiLoc werd aangeboden, twee updates zijn bijgekomen. Lijkt mij alleen een kwestie van tijd en van voldoende Treo gebruikers die dit probleem bij Palm aankaarten. Anders is het hele idee van gratis Dutch PiLoc voor niks geweest.

Check even de link, er staat namelijk v2.0:

http://euro.palm.com/nl/nl/treo650nl/index.html
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 20 januari 2006 om 19:09.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 20 januari 2006, 19:10
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
terwijl er bij System requirements staat dat je 600 KB vrij moet hebben omdat de update erna anders niet inpast.
Nee, volgens wat ik er van begrijp is dat niet de update die erna niet meer in past, maar je eigen spullen die door de restore van de laatste hotsync dan niet kunnen worden teruggezet. Daarom wordt aangeraden om bij een Treo, waarvan het geheugen vol zit, op voorhand wat toepassingen te verhuizen naar de SD-kaart.
Blijkbaar maakt de nieuwe update ergens een datastruktuur aan van 600KB om het betere beheer van allerlei zaken mogelijk te maken en die geheugenplaats ben je definitief kwijt. Dus het voor de gebruiker beschikbare geheugen is met 600KB verminderd na de update.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023