Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 september 2010, 18:45
Lagejan Lagejan is offline
Junior lid
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 5
Palm; de moeite waard?

Hallo,

Ik heb ooit 'Nokia' afgezworen, echter een jaar of twee geleden liet ik mij verleiden door de 5800 XpressMusic en liet ik mijn LG KF600 en KF700 voor wat ze waren. Na een paar maanden had ik al spijt van mijn beslissing. Een stap voorwaard (in vergelijking tot mijn LGs) was het zeker, maar wat een bagger toestel was die Nokia. Hij liep continu vast, de webbrowser werkte voor geen meter en bovendien was de bijgeleverde batterij ook nog eens te klein, waardoor het toestel af en toe uitviel. En zo'n mooie ervaring voor maar 350 euro...

Nu heb ik de 5800 echter definitief afgezworen en ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik zou dan ook niet op dit forum reageren, als de Palm Pre niet in mijn gedachten was opgekomen. Het lijkt me een geweldig toestel, een beetje exclusief in NL dat wel (maar dat zie ik meer als een voorbeeld), maar wel goed leverbaar bij PDAshop.

Nu is mijn vraag: is hij de moeite waard? Ik heb me laten vertellen dat het toetsenbordje een beetje moeilijk schuift en dat dit bij de Plus beter zou werken. Echter de Plus is voor zover ik weet nergens verkrijgbaar (en ik ben geen fan van eBay of Marktplaats) en die zit er dan ook waarschijnlijk niet in.

Wat vinden jullie, is de Pre een toppertje of kan ik beter kijken naar Android? Bij Nokia en Symbian kom ik in iedergeval nooit meer terug.

- Jan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2010, 20:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Nadeel van Android: de versie die op het toestel zit zal niet snel een update krijgen. Nieuwe versies van Android zijn toegespitst op nieuwe hardware.

Voordeel van WebOS op de Pre (en de Pixi): er komt regelmatig een update en WebOS is erg schaalbaar naar andere hardware (een tablet met WebOS is al in de maak bij HP).

Ik ben erg blij met mijn Pre (ook al ligt het apparaat nu bij Palm voor reparatie, dus heel even terug naar de Centro).

Ik weet niet of je al eerder met PalmOS gewerkt hebt, maar als je hier op het forum kijkt zul je verhalen tegenkomen van mensen die blij zijn weer terug te zijn bij de eenvoud en het bedieningsgemak van PalmOS en nu dus WebOS.

Misschien toch een goedkope tweedehands Pre via ebay om het uit te proberen en zodra het kan overstappen op de Pre plus.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2010, 00:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Voordeel van Android: veel verschillende hardware voor te krijgen (lees merken en soorten telefoons) en als je de juiste kiest (bv. Nexus One) regelmatig en vrij snelle updates. Apps goed verkrijgbaar in Nederland en voor alles wel een app inmiddels zowat.
Maar ja, de Palm Pre moet als je goed leest hier ook prima te gebruiken zijn in Nederland en als je de foon goed activeert dan kun je ook hier apps kopen voor het apparaat.
Persoonlijk ben ik tevreden over Android maar als bv. de Pre Plus in Nederland beschikbaar zou zijn geweest, had ik dat waarschijnlijk wel geprobeerd zelf als voormalig Palmliefhebber..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2010, 16:22
Lagejan Lagejan is offline
Junior lid
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 5
Dat Ondervind ik ook als een nadeel. De x10 bijv is qua specs Oké, maar hij draait op 1.6... De N1 is daarintegen idd wel vlot met updaten. Een ander voordeel aan Android is natuurlijk ook de market, al staat hier wel veel crap tussen. Het is een moeilijke afweging. Android spreekt me in principe alleen maar aan omdat het in opkomst is. Tegenwoordig heeft zowat iedereen het over android (ook mensen waarbij ik het niet verwacht). Nadeel hiervan vindt ik wel, dat het aantal mensen met dezelfde telefoon groot is en als je vaak hoort "die heeft mijn vriend ook" dan is de exlusiviteit eraf (waar ik toch wel stiekem van hou).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 september 2010, 20:37
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
op dit moment gebruik ik de HTC Desire en de Blackberry Bold 9700. Ik heb van de week de Palm pre besteld, en komt morgen binnen.
De desire is een super toestel. sinds de froyo update van 2.2. is het echt een volwassen OS geworden. Het toestel loopt soepel en snel, er zijn veel apps beschikbaar (vergelijkbaar met Iphone) Enigiste minpunt waar ik zelf niet aan kan wennen is het full-touch gebruik. een onscreen toestenbord typt toch een stuk minder lekker. Daarom heb ik voor het mailen en dus zakelijik gebruik gekozen voor de Blackberry. De batterij duur is stukken beter en de toetsenbord is geniaal. Maar daaraantegen is de Os van BB zeer stoffig en beperkt. De apps zijn kwalitatief slecht als je het vergelijkt met die van Android en Iphone.

Met de Palm Pre hoop ik de gulden middenweg te vinden. ook al ben ik nog niet overuit met welke telefoon ik niet meer ga gebruiken. (Desire of de Bold)
ik ben erg benieuwd naar de WebOs, de appstore is weliswaar minder uitgebreid dan de Android, maar zal weinig verschillen van de Blackberry. De combinatie van Qwerty en touchscreen lijkt me de ideale oplossing. en net wat LageJan ook al zei: half nederland loopt met de bold of de Desire. ik zelf vind het ook eigenlijk best jammer
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 oktober 2010, 16:28
Lagejan Lagejan is offline
Junior lid
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 5
@Leanbackevan Blackberrry is ook ooit door mijn hoofd gevlogen, maar aangezien ik de looks en de mogelijkheden niet zo geweldig vind. App World is redelijk uitgebreid maar het is meer te vergelijken met de Ovi Store. Voornamelijk prut (zoals je al zei). Ik twijfel nog sterk over de Pre, nu de geruchten over een opvolger zich de ronde doen. Als deze over een jaar uitkomt wil ik best een Pre komen, maar als hij eerder uitkomt dan vindt ik het zonde
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 oktober 2010, 15:49
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb een tijdje de Motorola Milestone gebruikt, die heeft ook een toetsenbordje en gaat draaien op de meest recente versie van Android binnenkort..als je voor exclusiviteit gaat lijkt het me moeilijk om überhaupt ergens voor te kiezen, zeker als je specs en functionaliteit ook belangrijk vindt..succes met je keuze, voor wat het waard is: iPhone heb ik gehad, te gesloten en achterhaald qua hardwarespecs toen ik weer ging overstappen, Palm wilde ik niet proberen door de moeilijke verkrijgbaarheid en de problemen met activatie/apps, Android ben ik inmiddels al 3 toestellen verder en biedt mij de beste keuzemogelijkheden en de beste gebruikerservaring op dit moment..
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 oktober 2010, 17:16
Lagejan Lagejan is offline
Junior lid
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 5
Exlusiviteit is natuurlijk niet het belangrijkste. Echter de specificaties van de Palm Pre zijn ook oké. Als ik voor Android ga, kies ik voor de Nexus One, Galaxy S of Desire. Ik ga niet voor de Milestone, aangezien ik dit toestel lelijk vindt, het scherm slecht en de specificaties ook niet geweldig. Android spreekt mij aan vanwege zijn velen apps, echter de Palm heeft voldoende degelijke applicaties en is naast exclusief ook erg functioneel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023