Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 april 2010, 22:19
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
HP koopt Palm

HP Buys Palm | PreCentral.net

Tja, wat moet je daar nu mee?
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2010, 11:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] HP neemt Palm over: feitjes en weetjes over de acquisitie

Palm is een 'survivor', blijkt ook nu maar weer. Met de overname door HP leeft het merk en de technologie wederom voort. In dit artikel worden een paar feitjes en weetjes over de overname beschreven.

Wist je dat:
  • Todd Bradley, het huidige hoofd van HP's mobiele divisie die de overname heeft afgerond, begin deze eeuw een tijdje CEO van Palm is geweest?
  • HP een paar weken geleden 3Com heeft overgenomen, en dat Palm ooit onderdeel was van 3Com nadat het bedrijf US Robotics opkocht waar Palm destijds bijhoorde?
  • Er door advocaten momenteel in opdracht van verschillende aandeelhouders onderzocht wordt of Palm's managementteam de boel niet voor een te lage prijs ($5.70 per aandeel) heeft verkocht?
  • HP al eerder op mobiele overnametour was geweest, door Compaq over te nemen? HP had hun Jordana-PocketPC's, maar ging verder met Compaq's iPAQ-toestellen.

Met andere woorden: Palm's bewogen historie krijgt er weer een hoofdstuk bij. Ik voorspel dat we over drie jaar Palm weer als een zelfstandig bedrijf ergens zien opduiken. Dat doen de echte 'survivors' toch immers?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5670-gl2i1z0fpa.png‎ (63,8 KB, 2x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 29 april 2010 om 11:38.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 april 2010, 13:23
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Was er niet in de maanden voor de lancering van de allereerst Pilot gepraat over overname door Compaq? (Waarna Palm dus uiteindelijk werd overgenomen door 3Com.) En Compaq is lang geleden overgenomen door HP, dus per saldo maakt het niet uit of Palm 15 jaar geleden door Compaq zou zijn overgenomen, of nu door HP
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2010, 13:24
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik vind HP wel een echt mannenmerk. Terwijl Palm zich vaak (te vaak, imho) richt op vrouwen c.q. moeders in hun reclame-uitingen. Ben benieuwd hoe toekomstige WebOS-apparaten in de markt gezet gaan worden.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 april 2010, 13:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vind HP wel een grijze muizenmerk, idd. Terwijl de nieuwe Palm zo nodig hip moest zijn.

Denk dat als HP Palm nog een beetje loslaat, het wel goed kán komen. Als HP zich overal mee gaat bemoeien, dan heb ik er een harde dobber in.

Ben ook erg benieuwd of het merk Palm mee naar Europa zal komen, of dat er hier voor een andere naam (iPAQ maar weer eens afstoffen?) wordt gekozen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2010, 16:44
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Gemengde gevoelens...
HP is een heel solied merk, maar ze hebben niet altijd goeie pda's gemaakt of goeie smartphones.
Het touchscreen van de 214 was precies als een trampoline en de 914 had soms rare sms kuren.
De 2790 en de hx 4700 waren dan wel weer heel goed.

Positief is dat HP hier in Europa wijd verspreid is en de service niet slecht is.
Dat ze WebOs op een tablet zouden gooien vind ik heel positief. Maar de tijd waarin dit zal gebeuren (hp kennende) zal minder goed zijn. Meestal brengen ze devices op de markt die qua specs al een tijdje verouderd zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 april 2010, 10:30
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
't Zal allemaal wel goedkomen zeker?

Dit loopt erg analoog met wat ik met Pentax (m'n favoriete fotocameramerk) zag gebeuren, niet 100% natuurlijk maar er zijn analogieën. Beetje laat op de markt na de laatste omwenteling, wel goede producten die door de rest van de markt onderschat werden, en uiteindelijk ook door een grotere player overgekocht, in hun geval was dat glasmaker Hoya. Sindsdien is Pentax echte Pentax producten blijven maken, maar zit het allemaal wel wat beter in elkaar in hun business case. Best of both worlds zeg maar. Laat ons hopen dat Palm met HP dezelfde weg op gaat.

Maar intss blijft m'n Pre toch lekker werken.

Wim
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 april 2010, 16:09
Bram321 Bram321 is offline
Psion,TungstenW, Treo 650
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 april 2007
Locatie: Smilde
Berichten: 14
Het kan volgens mij niet slechter worden.
Als je kijkt hoe andere merken zich blijven vernieuwen, dan blijft Palm toch hopeloos achter.

Dit bericht geeft mij hoop.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 april 2010, 17:05
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik denk dat dit inderdaad voor Palm goed nieuws is, voor Palmliefhebbers ook, ervan uitgaand dat de distributiekanalen van HP gebruikt gaan worden voor de introductie van de Pre en Pixi (Plus) en opvolgers? Dan moet het in heel Europa (lees Nederland) ook goed gaan komen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 mei 2010, 14:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In ieder geval komt er binnenkort weer een update voor webOS uit. Ik kreeg vandaag een mailtje dat developers begin komende krijgen om te testen, waarna een paar weken later de update beschikbaar komt. Details ontbreken vooralsnog.

Overigens verwacht ik niet dat de acquisitie van HP binnen een jaar veel effect zal hebben op de ontwikkelingen binnen Palm zelf. Misschien dat ze wat financiële armslag krijgen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 02 mei 2010, 18:00
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
vertwijfeld juichen?
Er komen ongetwijfeld meer WebOS apparaten en dat is dus fijn. Maar het is wel HP, dus ze zullen wel beige zijn.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 mei 2010, 11:09
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Ik vind dit wel een goede ontwikkeling (nu ja, alles relatief natuurlijk). HP heeft zelf geen goed mobiel OS en dat geeft kansen op groei van WebOS. Als RIM of Apple dit had gedaan, dan hadden ze alleen een (potentiele) concurrent uit de markt gehaald.

Maar, zoals hierboven ook aangegeven, alles draait erom hoe snel HP/Palm met innovaties en nieuwe toestellen komt.

Ik heb nu een Android 2.1 toestel (HTC Desire). Wel gelikt maar qua gebruik ben ik zeker niet 100% tevreden. Ik mis vooral het fysieke toetsenbord en de geintegreerde mail/calender die Palm wel heeft.

Wie weet een HP/Palm Pre++ over een tijdje?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023