Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 mei 2009, 17:15
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Opinie] Palm Pre: lang niet iedereen koopt voor $199

In de VS kennen ze de gewoonte om op allerlei spullen een rebate (korting) te geven. De Palm Pre kost $299 maar dankzij een mail-in rebate kun je $100 korting krijgen.

Eerst even een eigen ervaring: we hebben kortgeleden een Nespresso-machine gekocht, waarbij je €50 korting krijgt. Om die korting te bemachtingen moet je nogal wat dingen doen: je hebt een vouchercode nodig, die je nergens kunt vinden, bij het invullen van het webformulier krijg je telkens een foutmelding en om het kortingsformulier überhaupt op de website te kunnen vinden heb je goede zoekskills nodig. Alles wordt dus in het werk gezet om je te laten kopen om er vervolgens voor te zorgen dat minimaal de helft van de kopers ergens in de kortingsprocedure vastloopt en het uiteindelijk teveel moeite vindt om de korting daadwerkelijk te claimen. Volgens professor Sridhar Moorthy van de University of Toronto is 50% al een erg gunstige score. Bij de meeste kortingsacties komt een veel lager percentage van de kopers de korting opeisen.

Je kunt er dus voorzichtig vanuit gaan dat ongeveer de helft van de Sprint-kopers $299 voor het toestel betaalt en de andere helft de prijs zoals die op de posters staat ($199). Luie mensen betalen mee aan het toestel van de prijsbewuste kopers die wél doorzetten. Sprint heeft door deze aanpak de kans om te adverteren met $199, want een hogere prijs zou onacceptabel zijn (de iPhone is immers ook $199).

Maar gelukkig is er ook een uitweg: als je naar Best Buy gaat krijg je bij de kassa al meteen je korting verrekend. Geen moeilijk gedoe met bonnetjes en uitknippen van streepjescodes dus. Wil je het toestel los kopen, dan ben je $549,99 kwijt.

Bron: Gizmodo - Palm Pre's Irritating $100 Rebate Will Be Instant At Best Buy - Palm pre best buy
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5487-dltorlyy4y.jpg‎ (57,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 mei 2009, 20:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Duur...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2009, 21:05
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Hehe, eindelijk is het dan zo ver en kunnen we gaan zien of Palm de hype kan waarmaken, en wat het gaat kosten uiteraard. Het zal nog wel even duren voor we in Europa ook met een Pre aan ons oor kunnen zitten, dus we krijgen ruim de tijd om de opinie van de Amerikanen te volgen. Mijn gok: de batterijduur kon wel eens bar tegenvallen...

Oh en dan hierbij een verzoek aan de rekenmeesters. Nu we weten dat een losse Pre in de USA zo'n $ 550 gaat kosten, wat gaat dat dan betekenen voor een losse GSM/G3 versie? Als ik me niet vergis is het niet zo dat dat dan betekent dat het ding 400 euro gaat kosten, of heb ik dat mis?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2009, 21:13
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
$ 550 Zal wel excl. BTW zijn enzo. Vaak zal $ 550 neerkomen op 499 euro. Ik ben vooral benieuwd welke abbo's er aangeboden gaan worden. Ik gok: elke maand 30-40 euro en eenmalig 199 euro.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2009, 01:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hmmm, ik zie me nog geen 200 euro betalen voor een Palm Pre in combinatie met een duur abonnement. Ik ga ervan uit dat je met een duurder tweejarig abonnement het toestel gratis erbij krijgt. (Zoals zo'n beetje alle andere toestellen.) En dat je met een eenjarig abonnement wat moet bijbetalen.
Zoniet, dan moet die Pre wel errug interessant zijn/ niet omheen kunnen om er toch veel geld bij te gaan leggen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023