Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 21 januari 2006, 21:26
krommenek
Guest
 
Berichten: n/a
@ koekie

Koekie vraagje, je weet in het GPS forum loop ik een probleem op te lossen met TOMTOM en het krijgen van een fix.

Als ik nu mijn TREO 650 van de KPN met de 1.13 ROW versie update naar deze 1.2 versie, zou dit mijn GPS probleem op kunnen lossen?
IK hoor eht wel weer,

Groetjes,

Eric
Met citaat reageren
  #82  
Oud 21 januari 2006, 21:50
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Wat me opvalt.... Ik zit te kijken op de palm us website. Daar staat het volgende plaatje. De firmwareversie is 1.51???
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif phoneinfo_120un.gif‎ (4,4 KB, 10x gelezen)
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #83  
Oud 21 januari 2006, 21:58
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krommenek
Als ik nu mijn TREO 650 van de KPN met de 1.13 ROW versie update naar deze 1.2 versie, zou dit mijn GPS probleem op kunnen lossen?
IK hoor eht wel weer,
Ik vrees dat een softwareupdate op je Treo weinig gevolgen zal hebben voor het verkrijgen van een fix met je GPS ontvanger. Misschien kun je overwegen om een externe antenne / re-radiating antenne aan te schaffen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #84  
Oud 21 januari 2006, 22:27
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien dat de firmware van Treo's verschilt per provider.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #85  
Oud 21 januari 2006, 22:32
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ja dat kan maar de unlocked GSM is juist niet aan een provider gebonden.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #86  
Oud 21 januari 2006, 22:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Bij het plaatje staat toch niets over of het een locked of unlocked gsm is?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #87  
Oud 21 januari 2006, 22:46
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Sorry, vergeten te vermelden , plaatje is afkomstig van de volgende pagina:

http://www.palm.com/us/support/downl...lockedgsm.html

...voor de Unlocked GSM dus.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #88  
Oud 22 januari 2006, 11:14
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Ik kan sinds ik de upgrade heb gedaan mijn Versamail niet meer gebruiken. Op het moment dat ik deze open rest de Treo zich. Wie weet raad??

Fr@nske
Met citaat reageren
  #89  
Oud 22 januari 2006, 11:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Okay Blijft vreemd overigens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst
Ik kan sinds ik de upgrade heb gedaan mijn Versamail niet meer gebruiken. Op het moment dat ik deze open rest de Treo zich. Wie weet raad??
Is de update wel goed gelukt? Dit kun je controleren door in Phone >> menu Options >> Phone Info te gaan. Welke firmware en Software worden daar genoemd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #90  
Oud 22 januari 2006, 11:46
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst
Ik kan sinds ik de upgrade heb gedaan mijn Versamail niet meer gebruiken. Op het moment dat ik deze open rest de Treo zich. Wie weet raad??
Kijk ook of Dutch PiLoc uitstaat anders zou het daar ook aan kunnen liggen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #91  
Oud 22 januari 2006, 11:51
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Een verandering bij Versamail is dat je niet meer alleen de ongelezen mail kan binnen halen.
Dus alleen of alles, of vanaf bepaalde datum.
Hebben alle bebruikers van Versamail met deze update dit?

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #92  
Oud 22 januari 2006, 12:40
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question Ervaring na de update

Hallo,

Heb volgens de instructie van Bluevoice de update uitgevoerd. Alles is goed verlopen. Na de HotSync moest ik wel Ringo Pro en Kinoma Player opnieuw installeren, omdat die programma's de bestanden niet meer konden vinden op de kaart. Na de herinstallatie werken die nu ook weer als vanouds...
Nog een paar vragen:
1. Als ik kijk naar de versie van de update zie ik onder Phone Info staan:
Treo650-1.20-ENA. Dat moet toch ROW zijn? Ik heb in deze thread daar wel iets over gelezen, maar een reden kan ik niet vinden. Heb ik dan toch de verkeerde update? Ik heb hem toch echt van de Nederlandstalige palmOne site gehaald...
2. Na een HotSync krijg ik steeds onderstaande melding:
-- Backup
-- WARNING: Possible database overwrite problem. Backing up database CurrentMap.dat to file C:\Programs\palmOne\A\Backup\CurrentMap_dat.PDB. The file contained database currentmap.dat data.
Waar wordt dit door veroorzaakt en hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dit ooit gehad bij de vorige versie van TomTom5. Dat was na de update naar 5.21 echter verholpen. Het viel me overigens ook op, dat toen ik na de ROM-update het TomTom kaartje in de Treo deed, ik eerst weer een kaart moest selecteren...
3. Na de ROM-update bleken mijn Bluetooth Trusted Devices verdwenen te zijn. Moet ik dus opnieuw pairen. Is dit normaal?
4. Mijn grootste mysterie: Er werd voorspeld dat na de ROM-update er meer geheugen beschikbaar zou komen. Voor de update had ik nog 6,1MB beschikbaar. Na de update had ik echter nog minder, 5,9MB, over. Hoe zou dat komen?
Verder lijkt de Treo wel wat "pittiger" geworden te zijn en schakel je inderdaad sneller over van de telefoon naar de launcher.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #93  
Oud 22 januari 2006, 12:55
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Mijn grootste mysterie: Er werd voorspeld dat na de ROM-update er meer geheugen beschikbaar zou komen. Voor de update had ik nog 6,1MB beschikbaar. Na de update had ik echter nog minder, 5,9MB, over. Hoe zou dat komen?
Beter heap-geheugen management, niet meer opslagruimte. Dat de opslagruimte achteruit is gegaan lijkt me omdat er meer opstaat in het RAM (de update zelf staat in het ROM).

Citaat:
Na een HotSync krijg ik steeds onderstaande melding:
-- Backup
-- WARNING: Possible database overwrite problem. Backing up database CurrentMap.dat to file C:\Programs\palmOne\A\Backup\CurrentMap_dat.PDB. The file contained database currentmap.dat data.
Waar wordt dit door veroorzaakt en hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dit ooit gehad bij de vorige versie van TomTom5. Dat was na de update naar 5.21 echter verholpen. Het viel me overigens ook op, dat toen ik na de ROM-update het TomTom kaartje in de Treo deed, ik eerst weer een kaart moest selecteren...
Het helpt volgens mij om de backup-bit uit te zetten voor die files.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #94  
Oud 22 januari 2006, 14:07
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Update voor de Mac

Ik lees dat er nog geen versie is om te installeren via de Mac.
Klopt dit ook, of zie ik weer eens iets over het hoofd?
Geo
Met citaat reageren
  #95  
Oud 22 januari 2006, 14:10
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
1. Als ik kijk naar de versie van de update zie ik onder Phone Info staan: Treo650-1.20-ENA. Dat moet toch ROW zijn?
Op TreoCentral werd gespeculeerd dat ENA voor English North American staat en dat ROW Rest of the World betekent. Daarom vond ik het verwarrend (zie bericht nr. 1) dat de ENA versie een EFIGS versie is. Foutje van Palm of staat ROW en ENA toch voor iets anders?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
3. Na de ROM-update bleken mijn Bluetooth Trusted Devices verdwenen te zijn. Moet ik dus opnieuw pairen. Is dit normaal?
Dit is normaal, het Bluetooth programma is geupgrade naar v 1.0 (W). Waarschijnlijk is er ook een nieuwe databasestructuur aangebracht. Alle oude databases zijn vervangen door nieuwere en dienen de "Trusted devices" opnieuw te worden ingesteld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
4. Mijn grootste mysterie: Er werd voorspeld dat na de ROM-update er meer geheugen beschikbaar zou komen. Voor de update had ik nog 6,1MB beschikbaar. Na de update had ik echter nog minder, 5,9MB, over. Hoe zou dat komen?
Verder lijkt de Treo wel wat "pittiger" geworden te zijn en schakel je inderdaad sneller over van de telefoon naar de launcher.
Ik zluit me aan bij Bram, beter geheugen management was eigenlijk bij versie 1.13 aangebracht, bij deze versie heeft men ervoor gezorgd dat het "heap" geheugen automatisch wordt geleegd waardoor deze niet meer volraakt en in een soft reset resulteert.

Het is interessant om naar de ontwikkelingen in de tijd te kijken, met de T5 werd het NVFS geheugen geintroduceerd, en gelijk kwamen gebruikers achter dat het opslaan van gegevens niet zo handig was geregeld (alle databases werden in stukken van 512kb opgeslagen zelfs de databases kleiner dan 512kb).

De T5 had met zijn 256 MB daar weinig last van; op de Treo met zijn beprekt geheugen van 23 MB was dit beter merkbaar. De patch kwam vrij laat en alleen voor de Treo. Pas vlak voordat de T5 met pensioen ging heeft Palm de update voor de T5 ook uitgebracht.

Nu zijn de inmiddels bekende problemen van het "heap" geheugen op de Treo 650 gelukkig ook opgelost. Zou dit het einde van de Treo 650 betekenen? Als ik me een persbericht van afgelopen herfst nog goed herinner dan zou Palm in januari ook Blackberry Connect voor de Treo 650 uitbrengen? Of komt dit met een nieuw toestel?

[edit]: Inmiddels de link gevonden, ik vraag me alleen nog af wat dit pakket zal gaan kosten:

http://www.palm.com/us/enterprise/pr...y_connect.html
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 22 januari 2006 om 14:24.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 22 januari 2006, 14:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geo
Ik lees dat er nog geen versie is om te installeren via de Mac.
Klopt dit ook, of zie ik weer eens iets over het hoofd?
Klopt, er staat nl:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palm
Mac: The Treo 650 Update is not yet available for Macintosh but should be shortly. Please check back for your update
Houd de Palm website de komende dagen in de gaten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #97  
Oud 23 januari 2006, 11:43
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Eerste ervaring met nieuwe firmware/software versie 1.20/1.71 ENA

De installatie van de nieuwe versie Software Treo650-1.20-ENA met firmware 1.20 ging probleemloos. Ik heb wel voor de zekerheid alle 3-rd party software opnieuw geďnstalleerd, maar dat hoeft niet volgens palm.
Daarna slechts de volgende aandachtspunten:
- De proxi stond standaard aan in web blazer, waardoor ik niet via Bluetooth en mijn laptop kon browsen
- Ik verdenk PetitLaunch ervan resets te veroorzaken. Ik heb deze key-launcher nu even uitgeschakeld.
- Mijn historie van SMS messages en de call log waren weg. Dit komt doordat ik alles opnieuw had geďnstalleerd). Dit is verholpen door een Restore van 'Messages database' en 'PhoneCallDB' met in mijn geval backupbuddy
- Ook Rlock en DBcache heb ik uitgeschakeld, omdat ik gelezen had dat deze niet meer nodig zijn. Voor de zekerheid nog wel op mijn Treo650 aanwezig
- TomTom wekt probleemloos
Met citaat reageren
  #98  
Oud 23 januari 2006, 11:49
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Het enige opvallende tot nu toe is dat de mogelijkheid om alleen ongelezen mail binnen te halen.
Nu moet je dus dagen instellen.
Helaas.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #99  
Oud 23 januari 2006, 11:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vreemd, dat die proxy standaard ingesteld wordt. Sommige pagina's gaven inderdaad problemen bij mij. Bedankt voor de tip.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #100  
Oud 23 januari 2006, 14:23
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Goed, dacht vanochtend laat ik eens gaan updaten........ ben er nog steeds mee bezig, inmiddels dus al zo'n coole 7 uur. Ik kom iedere keer iets verder, maar ben er nog steeds niet helemaal uit.


Het begon allemaal uitstekend. Tot het terugzetten van de gegevens. Een hotsync was niet meer uit te voeren. Om de een of andere mij nog steeds onbekende reden was mijn local usb ineens weg. Dus soft reset . Geen oplossing. Opnieuw installeren. Geen oplossing. Nogmaals installeren. Hoera een local usb wordt weer herkend. 1 hotsync uit kunnen voeren. En nu krijg ik weer een foutmelding (ik heb nog niet gezocht, dus zoek hier geen hulp en zal de foutmelding dus ook niet herhalen!!!)

En nog steeds is mijn treo'tje dus nog niet in oude staat.

Sorry, moest even mij frustratie kwijt......
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023