Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 15 oktober 2005, 21:59
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanquish
Dat ze het intern geheugen verkleinen vind ik echt een giller, eerst werd drive mode met niet stroomgevoelig geheugen als sterkste punt aangegeven, en nu word dat sterkste punt gehalveerd.
Als ik het goed begrepen heb, heeft de T5 64 Mb intern geheugen, en de TX 100 Mb. Dat is volgens mij 36 Mb meer. Op de TX ontbreekt wel het internal drive gedeelte.

Hoe ziet dat er trouwens uit op een T5? Op mijn TH55 kan ik bij bestandsbeheer kiezen voor intern geheugen en memory stick. Zie je er op de T5 dan 3 staan (intern, internal drive en geheugenkaart)?

Ik zie trouwens de TX ook niet als het topmodel en het topmodel van Palm, daar is de prijs ook naar. Ik vermoed dat een aantal in onze ogen vreemde keuzes hier mee te maken heeft. Prijsverschil met Amerika is trouwens nogal fors (329 Euro tegen 299 dollar???).
Met citaat reageren
  #62  
Oud 15 oktober 2005, 22:02
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantah
Als ik het goed begrepen heb, heeft de T5 64 Mb intern geheugen, en de TX 100 Mb. Dat is volgens mij 36 Mb meer. Op de TX ontbreekt wel het internal drive gedeelte.
Nog iets erger: 55MB om 101MB.

Citaat:
Hoe ziet dat er trouwens uit op een T5? Op mijn TH55 kan ik bij bestandsbeheer kiezen voor intern geheugen en memory stick. Zie je er op de T5 dan 3 staan (intern, internal drive en geheugenkaart)?
Ja. De internal drive wordt als extra geheugenkaart gezien, zoals je die bij de Tapwave Zodiac ook al hebt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #63  
Oud 15 oktober 2005, 22:35
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantah
Prijsverschil met Amerika is trouwens nogal fors (329 Euro tegen 299 dollar???).
Vergeet niet dat de Amerikaanse prijzen exclusief 19% BTW zijn. De prijs van de TX zou anders op $ 356 uitkomen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #64  
Oud 15 oktober 2005, 22:37
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Inderdaad een goed review! Ik overweeg nu om van mijn Tungsten|T2 over te stappen naar een T|X, maar ik wacht de lange termijn-ervaringen nog even af...

Ligt het trouwens aan mij, of staat het T|X-review nog niet in de lijst met reviews op de site?
Met citaat reageren
  #65  
Oud 16 oktober 2005, 08:26
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
findbutton

Citaat:
Een Home-knop ontbreekt echter in deze statusbalk, waarschijnlijk omdat de T|X al is voorzien voor een applicatieknop voor Home. Ikzelf (JP) vind het weglaten van de Home-knop een verkeerde keuze, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik er al zo aan gewend ben om hem op die plek te vinden en dus regelmatig mistast
Volgend program zou dit oplossen: SharkTXfix
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #66  
Oud 16 oktober 2005, 08:44
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Nou ik heb er een en ik ben er erg gelukkig mee tot nu toe. Heeft trouwens wel een "graffitty lag" zoals eerder genoemd. Ik had een TT maar de bedieining is veel beter en Blazer is ook niet te vergelijken met de webpro bijgeleverd bij de TT. Toch wel sprake van een grote vooruitgang. De TT was goed, maar het is nu wat gebruikervriendleijker vind ik en het scherm spreekt voor zich: mooi en lekker groot.

Maar wel een dode pixel
Met citaat reageren
  #67  
Oud 16 oktober 2005, 10:16
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302

VERZOEK
Beste Mattijzz, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz
Maar wel een dode pixel
Daar kun je mee terug!
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #68  
Oud 16 oktober 2005, 10:53
Burn's schermafbeelding
Burn Burn is offline
Lid
Voornaam: bernd
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Breda
Berichten: 26
@Bram: tijd om het geruchtentopic aan te passen!
__________________
He was drinking so much lowalcohol that he was endangered of becoming a low-alcoholic
Met citaat reageren
  #69  
Oud 16 oktober 2005, 11:20
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Zou de keuze van Palm voor een processor met een lagere maximale klok misschien ingegeven kunnen zijn doordat de snelheid(-sbeleving) met de introductie van NVFS door het geheugen begrensd wordt? Het blijft natuurlijk een ordinaire centenkwestie, maar misschien viel de afweging van bruikbaarheid tegen een paar 2 dollar meer vanwege een snellere CPU wel uit in het voordeel van de dollars? -Mijn Dell X51v (WM5 - persistent memory) geeft ook niet de snelheidsbeleving van een 624MHz processor kan ik melden... -

Mensen die weten hoe een T5 voelt en een TX hebben kunnen misschien het antwoord geven.

Ik denk dat de positieve reacties misschien te verklaren zijn doordat dit het apparaat is wat er vorig jaar al had moeten zijn en iedereen daar zo'n beetje op zat te wachten, maar de prijs is toch wel behoorlijk scherp hoor. Daar krijg je natuurlijk positieve geluiden van....
Met citaat reageren
  #70  
Oud 16 oktober 2005, 19:25
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Mijn ervaringen na 1 dag Palmen met de T|X heb ik even samengevat in 5 plus- en minpunten. Let wel, mijn referentie is mijn oude Palm, een T|T, en het is geheel subjectief !

+ superscherp scherm dat ook in de auto (TomTom) nog goed leesbaar is
+ het geluid bij bijv. TomTom is nog prima, ondanks de speaker aan de achterkant
+ wifi werkt ook smooth, nog geen vastlopers gehad op dit gebied
+ het draaien van het scherm is ook ideaal bij bijv. docs2go of TomTom
+ de software die er standaard bij zit is in 1 woord compleet!

- geen cradle (dit blijf ik verbazingwekkend vinden!)
- al 2 harde resets gehad; Docs2go deed het niet meer, ook na herinstallatie niet. Wellicht een corrupt xls/doc bestand ofzo, dit moet ik nog uitzoeken
- het aan/uit knopje is een beetje verzonken, je moet er echt naar zoeken en hard op drukken. Soms zelfs 2 keer voordat de T|X aangaat
- de standaard flip-cover is waardeloos, ik ga meteen op zoek naar een mooie leren cover
- de hierboven al genoemde graffiti-lag. Het is heel vervelend om de tekst soms wel en soms niet achter je input aan te zien lopen. Je denkt dan dat je een fout gemaakt hebt terwijl het niet zo is.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee en heb ik een grote stap voorwaarts gemaakt. Nu eens kijken hoe ik er na 1 week op het werk over denk
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #71  
Oud 17 oktober 2005, 07:49
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Twee HARDE resets !? Dat zou erg slecht zijn en ook zeer in strijd met alle opmerkingen in de verschillende reviews over de stabiliteit van de T|X. Wat bedoel je trouwens met herinstallatie? Zit D2G dan niet in het ROM, maar moet je het in het RAM installeren?

En over de flip-cover: ik ben van plan om het insteekhoesje dat bij mijn Zire71 hoorde, te gaan hergebruiken. De T|X is weliswaar iets langer en breder, maar het hoesje is zodanig uitgerekt dat ik hoop dat het past (maar of het ook 'passend is'...?). Ik vind een echte case (lederen of hardcase) zo'n enorm extra volume aan je PDA toevoegt.
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 17 oktober 2005 om 08:06.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 17 oktober 2005, 11:54
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Twee HARDE resets !? Dat zou erg slecht zijn en ook zeer in strijd met alle opmerkingen in de verschillende reviews over de stabiliteit van de T|X. Wat bedoel je trouwens met herinstallatie? Zit D2G dan niet in het ROM, maar moet je het in het RAM installeren?
Ja, 2 harde resets ! D2G zit wel in het rom, en kwam dus na een harde reset gewoon weer terug. Maar ik vermoed dat er een corrupt word of excel document tussenzat, dus na een synchronisatie met de desktop stond dat allemaal weer op de TX.... Ik heb nog geen tijd gehad om de oorzaak te achterhalen, maar erg vreemd vond ik het wel.

Overigens heb ik gisteren weer een vreemde soft reset gehad: bij het opstarten van de foto/film viewer resette de TX uit zichzelf. Daarna nog een keer opgestart en toen werkte het wel goed...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #73  
Oud 17 oktober 2005, 12:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Wink

Meestal is dit een gevolg van het upgraden van een oud model naar een nieuw model. Hierdoor ontstaan vaak incompatibiliteitsproblemen. Palm beweert dat het upgraden vlekkeloos verloopt, dit is helaas niet altijd het geval. Het beste is om bij een nieuwe Palm alle programma's een per een opnieuw te installeren.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #74  
Oud 17 oktober 2005, 13:21
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Dat heb ik ook gedaan, ik ben met een compleet lege Palm begonnen, gesynchroniseerd met Outlook, en daarna één voor één de programma's er weer op.

Wat een oorzaak kan zijn is ergens een verdwaalde oude versie van Docs2go die al op mijn desktop stond. Het is bij mij niet alleen tijd voor een grote schoonmaak van de Palm, maar ook een grote schoonmaak van de PC
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #75  
Oud 17 oktober 2005, 21:11
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Ben ook maar aan de TX begonnen. Het geschuif met de T3 toch wat zat geworden.
Genoeg pluspunten om het een fijn apparaat te vinden:
Een mooi rechthoekig scherm (Minder helder dan dat van de TREO650), lekker veel geheugen, grote stylus, goede en bruikbare voorgeïnstalleerde software. En wat voor mij als muziekliefhebber belangrijk is: het geluid uit de hoofdtelefoonuitgang is prima! Wel ruis, maar dat hoor je tijdens het nummer niet meer. Warme, volle bassen, strak geluid. Ook het feit dat pocket tunes 3.0.9 is meegeleverd is een prima zet van Palm.

Maar dit apparaat heeft flink wat kinderziektes zeg! Inderdaad een paar crashes zonder dat ik ook nog maar 1 programma had geïnstalleerd. En wat is íe traag! Ooit had ik een Tungsten C. Dat was een snelheidsmonster. Nooit meer heb ik zo'n snelle PDA gehad. De T3 voelt lang niet zo pittig aan, De TREO650 (die ik dagelijks gebruik) is nog trager, en dan komt de TX langzaam aanhobbelen. Pffff. Hopelijk zal een firmware update dit enigszins compenseren. En laten ze dan direct iets doen aan die graffiti-lag.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 18 oktober 2005, 21:30
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
OPGELET! OPLOSSING VOOR DE GRAFFITI LAG!!!

OK jongens, ik dacht dat jullie dit wel zouden willen weten.

Ik heb de graffiti 1 files geïnstalleerd en een softe reset gedaan. Daarna was de graffiti-lag helemaal verdwenen.

Graag een reactie of dit bij andere mensen ook zo werk!

groetjes,
PowerUser
Met citaat reageren
  #77  
Oud 18 oktober 2005, 21:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Linkje naar de Graffiti 1 files
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #78  
Oud 18 oktober 2005, 21:48
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik zie het niet als een lag, graffiti 2 heeft wat tijd nodig om de tekens te verwerken. Omdat je sommige letters met twee lijnen schrijft verwerkt je palm de tekens pas nadat je gestopt bent met het schrijven van de tekencombinatie. 't is een qwestie van wennen. Ik heb zelfs op de "LifeDrive" geen last van dit verschijnsel.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #79  
Oud 18 oktober 2005, 23:19
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Mijn nieuwe T|X

Ook maar de stap gewaagd en een T|X gekocht
Ik kom van een T|E, dus het is een grote sprong voorwaarts.
Pluspunten:
- eindelijk video zonder haperingen (& FBTV met snelle respons)
- vormfactor (mooi 'zwart' & lichter dan mijn T|E)
- mooi groot scherm
- bluetooth - eindelijk verbinding met mijn mobi en een gps-muis
en natuurlijk gewoon een 'state of the art' pda; niet top of the bill, maar wel (eindelijk) een palm waarmee je je kunt vertonen.

Enkele genoemde minpunten onderschrijf ik ook:
- graffiti-lag: ff wennen (mijn T|E heeft daar nauwelijks last van). Bij letters die ik vaak fout schrijf (de 'n' met name, wordt vaak een 'h') ben ik me aan het aanleren om even te wachten tot hij goed op het scherm staat. Niet fraai, maar valt mee te leven
- home-knopje: opgelost door Shark, fantastisch!
- aan/uit knopje: reageert soms niet (of druk ik hem dan niet ver genoeg in?)
- bluetooth verbinding met Cetus (& Holux GPSlim236) blijft nog al eens hangen (m.n. als T|X zich uitschakelt bij een timeout bv of handmatig)

Ik heb één probleem, waarvoor graag jullie suggesties: het scherm, hoewel mooi groot en helder, vertoont aan de onderkant enigzins een schaduwwerking. Is alleen zichtbaar als de buttonbar weg is (bv blauwe 'Palm' schermpje bij reset , bij gedraaid scherm of fullscreen apps). Als je het eenmaal ziet is het hinderlijk.
a) hebben ander T|X gebruikers dit ook?
b) is dat een reden voor omruil bij PDAShop (schijnt binnen een week te kunnen, dus a.s. vrijdag is mijn deadline)

Ik stel jullie reacties op prijs!

gr Maarten
Met citaat reageren
  #80  
Oud 18 oktober 2005, 23:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Die schaduwwerking komt bij elk hires schermpje in enige mate voor. Soms veel soms niet veel. Het is geen indicatie dat je scherp op het punt staat defect te raken ofzo. Denk je eraan te kunnen wennen (dat doe je wel makkelijk ) dan hoef je hem niet om te ruilen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023