Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 oktober 2005, 08:39
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Bij mij kriebelt het (nog) niet... OK, de stylus is, zoals gewoonlijk bij Palm, een stuk beter dan die van de Sony.
Eerlijk is eerlijk, mijn TH55 is niet meer helemaal OK... Vorige maand volledig overleden, onderzocht door Sony: 300 euro om te repareren. Doe maar niet dus. Dus ongerepareerd teruggekomen, maar alles doet het weer, met uitzondering van de memory stick. Als ik de moed (en de juiste schroevendraaier) heb verzameld haal ik hem nog wel een keer open.

Maar al met al had ik me dus al helemaal ingesteld op een nieuwe Palm. Ik hoef me gelukkig nog niet te haasten, maar nogmaals, ik ben redelijk enthousiast over de no-nonsense uitstraling van de T|X.

Ontbreken van de cradle vind ik niet zo'n heel groot probleem (deze zat trouwens ook niet bij de TH55). Die 40 euro voor een cradle kun je beter in een WiFi of Bluetooth dongle steken, dan kun je draadloos synchroniseren.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 oktober 2005, 08:52
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
Hoi,

Ik betreur de afwezigheid van de Voicememo.

Ik heb de Voicememo leren gebruiken, lang gelden toen de dieren nog spraken, op de psion MX.
De Palm V leek me nadien praktischer wegens 'geen bewegende delen'* maar ik moest de Voicememo opofferen.

Met de TT3 kreeg ik mijn Voicememo terug: heel handig wanneer je dingen wil registreren wanneer je geen handen vrij hebt om te schrijven (auto).

ennuistieweerweg...

Voorlopig dus nog op stap met de TT3, dan kan ik verder brabbelen in mijn ding tijdens het rijden.
('GSM-en' moet handfree in de auto,
'Palm' is in België nog niet opgenomen in de wetgeving, tenzij bij het promille alkohol in het bloed... )

Groeten

Dim



* Geef toe: bewegende delen bij alles wat broekzak-klein en dus mobile is, geeft alleen maar meer kans op defecten !


_
Met citaat reageren
  #23  
Oud 13 oktober 2005, 15:20
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Eventueel toevoegen aan review

De Tungsten T5 had -soms- last van een vertraging bij het invoeren van graffiti. Zelf heb ik een T3, die daar geen last van heeft. Toen ik een collega van me vroeg of ik haar T5 mocht proberen merkte ik direct dat hij inderdaad -soms- last had van de zogenaamde "graffiti lag".

Wat misschien nog een idee is voor het review: toevoegen of de TX wel of niet hetzelfde probleem heeft. Ik denk dat veel mensen het een opluchting zouden vinden als Palm het probleem heeft opgelost. Overigens vind ik het zwak dat er voor de T5 nooit een update is gekomen voor die graffiti lag.

Als de TX verbeterd is op dit punt zal ik mijn T3 vaarwel zeggen en overstappen!

groet,
PowerUser
Met citaat reageren
  #24  
Oud 13 oktober 2005, 16:04
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ohja, nog een toevoeging: piept het scherm? Mijn Zire71 heeft het, en wel meer Palms hebben het. Het is natuurlijk (vaak) een exemplarisch probleem, dus meer in het algemeen: hoe is de 'build quality' van het apparaat?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #25  
Oud 13 oktober 2005, 16:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser
De Tungsten T5 had -soms- last van een vertraging bij het invoeren van graffiti. Zelf heb ik een T3, die daar geen last van heeft. Toen ik een collega van me vroeg of ik haar T5 mocht proberen merkte ik direct dat hij inderdaad -soms- last had van de zogenaamde "graffiti lag".
Wat bedoel je precies met Graffiti-lag? Ik heb net een vrij lange tekst ingevoerd op de T|X en ik zie niet dat er letters missen oid
Met citaat reageren
  #26  
Oud 13 oktober 2005, 16:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Ohja, nog een toevoeging: piept het scherm? Mijn Zire71 heeft het, en wel meer Palms hebben het. Het is natuurlijk (vaak) een exemplarisch probleem, dus meer in het algemeen: hoe is de 'build quality' van het apparaat?
Ik vind dat ik over de build-quality al meer dan voldoende heb vermeld in het review. Het scherm piept in ieder geval niet. In ieder geval niet het exemplaar wat ik hier heb.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 oktober 2005, 17:10
Pegano's schermafbeelding
Pegano Pegano is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 46
Grrrr. Superbalen dat ik nu net de T|E2 met WiFi-kaartje heb gekocht. Als ik had geweten dat deze er aan kwam had ik nog even gewacht. Ben echt niet blij meer met mijn nieuwe T|E2
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 oktober 2005, 17:23
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Hoe lang heb je je E2 dan al? Het is al vrij lang bekend dat deze nu ongeveer te koop zou zijn en al zeker een hele tijd dat deze er aan komt!
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 oktober 2005, 18:00
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
jean-Paul, de "lag" betekent vertraging, en "graffiti lag" is een bekend probleem op de Tungsten T5.
(Google weet er van alles vanaf.)

Er zullen overigens nooit letters missen, zoals je schrijft in je post. Dat hoort niet bij het probleem. Wat er gebeurt is dat de T5 soms eventjes 1 of 2 tekens achterloopt met de herkenning van de graffiti. Dat is de zgn. "lag". Daarna haalt 'ie je weer in.

Als je flink wat tekst invoert op de TX heb je denk ik snel genoeg door of dit soms gebeurt.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 13 oktober 2005, 18:04
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Digilb:

Heb je je palm voor dat piepen wel teruggestuurd naar de leverancier/winkel??
Het schijnt zo te zijn dat relatief veel van de palms van die generatie die jij hebt (ik heb een T3 die het helaas ook heeft) een piepend scherm hebben, en die zouden minder lang leven...
Erg irritant overigens dat piepen; alleen in een drukke ruimte hoor je het niet.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 13 oktober 2005, 21:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ja, dan heeft de T|X ook last van lag. Ik weet overigens wel de betekenis van lag hoor, dank je Ik vind overigens dat jullie behoorlijk spijkers op laag water aan het zoeken zijn, maar dat zal wel aan mij liggen. Als er geen letters missen, waarom is het dan een probleem?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 13 oktober 2005, 22:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Er is trouwens een kort videofilmpje in .asf-formaat voorgeinstalleerd op de T|X. Als je meer over het videofilmpje of de artiest wilt weten, kun je dit persbericht lezen.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 13 oktober 2005, 23:26
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Het vervelende aan die graffiti lag is dat je niet weet of je misschien een foutje hebt gemaakt waardoor de letter overnieuw moet.

Overigens goede review. Top.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 13 oktober 2005, 23:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser
Het vervelende aan die graffiti lag is dat je niet weet of je misschien een foutje hebt gemaakt waardoor de letter overnieuw moet.
Misschien schrijf je anders Graffiti dan ik, maar ik kijk gewoon naar de output zelf en niet naar de input (lees: het Graffiti-vlak). Dan zie je meteen of je een foutje maakt. Als poweruser weet je uit je hoofd wel hoe de verdeling van het Graffiti-vlak is en waar het zich bevindt toch? Daarom vind ik het persoonlijk ook een non-issue, maar vooruit: ik zal het review erop aanpassen.

Het kan overigens wel verholpen worden met een firmware-update denk ik (Garmin heeft dat eerder gedaan bij de iQue-3600), maar wellicht komen er gewoon nooit klachten over bij Palm. Of niet genoeg.
Citaat:
Overigens goede review. Top.
Dank. Altijd leuk om te lezen
Met citaat reageren
  #35  
Oud 14 oktober 2005, 07:03
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Misschien schrijf je anders Graffiti dan ik, maar ik kijk gewoon naar de output zelf en niet naar de input (lees: het Graffiti-vlak).
Ik denk dat je het juist dan merkt. Als je naar het graffity gebied kijkt zie je niet dat het scherm achterloopt.

Ik kijk na een tip (van palmaddicts geloof ik) alleen naar het graffity vlak. Fouten corrigeer ik als ik uitgeschreven ben, maar ik merk dat ik op deze manier veel minder fouten maak.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 oktober 2005, 07:43
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Jantah, bedankt voor je tip. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik zal eens proberen om op die manier graffiti te doen.

Gelukkig heeft pdashop.nl een teruggeefgarantie. Als binnen een week een dergelijk probleem wel heel vervelend voor je is, kun je 'm terugzenden.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 oktober 2005, 09:27
Pegano's schermafbeelding
Pegano Pegano is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Hoe lang heb je je E2 dan al? Het is al vrij lang bekend dat deze nu ongeveer te koop zou zijn en al zeker een hele tijd dat deze er aan komt!
Hmm, nee ik wist het niet. Was ook niet echt op de hoogte van het laatste palmnieuws. Maar ik had nog wel even op diverse sites gekeken of er een versie met WiFi aan zat te komen voor ik tot de aanschaf van de E2 overging. Zeker op de verkeerde sites gekeken
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 oktober 2005, 15:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Palm Navigation Companion (GPS slede speciaal voor verschillend Palm-modellen) lijkt er ook aan te gaan komen voor de T|X, want op de Zwitserse Palm-site wordt de T|X al genoemd.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #39  
Oud 14 oktober 2005, 16:00
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegano
Hmm, nee ik wist het niet. Was ook niet echt op de hoogte van het laatste palmnieuws. Maar ik had nog wel even op diverse sites gekeken of er een versie met WiFi aan zat te komen voor ik tot de aanschaf van de E2 overging. Zeker op de verkeerde sites gekeken
Tsja, als je gewoon een heel klein beetje het nieuws en de geruchten volgt op Palmclub.nl dan kom je wel achter zoiets...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 14 oktober 2005, 17:02
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Wat mij ineens opvalt in de flash presentatie op de palm site, dat hier wordt aangegeven dat linksonder in de statusbar de [Home] knop staat, terwijl ik al in meerdere recenties heb gezien dat hier de [Search] staat (hier kiezen voor "Rondleiding", dan onder "Entertain yourself", "My photos", in de demo hoe je een foto als achtergrond moet instellen). Als ik het goed zie staat er trouwens ook een zoek icoontje in het eerste schermvoorbeeld, en een home icoon in de volgende? Is dit een fout in de site, of zou dit toch ergens in te stellen zijn?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023