Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 maart 2008, 12:01
Kasper
Guest
 
Berichten: n/a
Hulp PalmV

Hi guys

gisteravond kreeg ik van de buurman een complete set incl PalmV in m'n handen geduwd.

m'n eerste pocketpc yay

maargoed, nu ben ik geen nieuweling met computers etc dus ik ben meteen gaan googlen over hoe/wat/hoe fok ik dat ding zo leuk mogelijk op.

ben een eind gekomen met hotsync, uiteindelijk geprobeerd een spelletje te installeren (mahjong) maarr dat deed ie niet. Screen display settings niet goed oid.

nagoed, er zijn iig een paar dingen mee.

1. dat ding is zo traag als dikke stront door een trechter. is dit te verhelpen met een palm os reset (that reminds me, hoe kan ik checken welk OS er nu op zit?), of overclocken oid?
2. commandos die met de stylus worden gegeven komen niet altijd door? en mocht ie het doen, dan moet ik enkele milimeters onder de betreffende knop op het scherm drukken voordat er wat gebeurd.
knoppen etc reageren wel, maar het scherm is soms wat...vreemd.
3. het gedeelte waar cijfers/nummers kunnen worden geschreven is behoorlijk weggesleten. is dus echt een stroeve, grijze plek geworden. iemand enig idee of dit te verhelpen is?

dit ding heeft voor mij geen toegevoegde waarde dus ik mag er lekker een eind mee rondkloten.

Muchos gracias alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 maart 2008, 13:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Welkom bij de club. Gelijk les 1: verwar nooooooit een Palm met een PocketPC

1. Een grote schoonmaak maakt hem sneller. Het OS wat er nu op zit is PalmOS 3.5.x of 4.x, maar voor de snelheid maakt dat niets uit en upgraden is overbodig. Zie de FAQs voor upgraden naar PalmOS 5.
2. Dat heeft met de digitizer te maken. Een veelvoorkomend probleem met de Palm V. Als je op digitizer zoekt in dit forum, kom je wat oplossingen tegen maar die werken niet altijd.
3. Je kunt er een screenprotector op plakken, dan is het in ieder geval niet zo stroef meer en is de rest van je scherm ook beschermd.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2008, 13:10
Kasper
Guest
 
Berichten: n/a
In iedergeval bedankt voor je bericht.

1. Okay. mijn ervaring met OS'en is dat het met een verse install meestal wat soepeler loopt vandaar dat ik me afvroeg of het echt niet uitmaakte.
mijn PalmOS is volgens dit schermpje hier v3.1
is hier nergens een update/nieuwer OS voor te krijgen?
2. Okay, ik zal eens gaan zoeken. Edit: Gedownload en gefixed, scherm reageert nu weer goed.
3. Waar haal ik zo'n screenprotector? als in welke winkels

Laatst gewijzigd door Kasper; 24 maart 2008 om 13:23.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 maart 2008, 13:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik koop mijn screenprotectors meestal bij Brando in Hong Kong.

Ze leveren snel en doen niet moeilijk bij klachten.

Voor jouw Palm V kun je ook de versie voor de Palm 505 kopen. Dit is de ultraclear-versie, er is ook een mattere variant.

gr, Roel

PS als je nou toch iets meer met PalmOS wilt doen, kijk dan naar een model met PalmOS 5.x
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2008, 14:18
Kasper
Guest
 
Berichten: n/a
Hay Roel

bedankt voor je reactie.

ik heb de Palm OS geupgrade naar 3.3. dit leverde voor mij al zichtbare performance winst op.
ook Afterburner erop en de settings aangepast.

Bedankt voor je link naar de screenprotectors; ik zal dit zeker overwegen.

Misschien dat ik met de tijd zal gaan zoeken naar een model met PalmOS 5.x, maar deze nood moet wel opwegen tegen de prijs uiteraard.

dan blijft mijn vraag over de schade op het scherm over.
er zit naar mijn weten geen screenprotector op; athans, ik weet niet hoe die dingen werken. ik neem aan dat dat gewoon een sticker is.

de schade op het scherm is simpelweg een slijtplek op het tekengedeelte, waarschijnlijk van overmatig gebruik. Kan iemand me uitleggen of dit daadwerkelijk op een screenprotector of op het scherm zelf is, en of een screenprotector dit verhelpt?

Kasper

Laatst gewijzigd door Kasper; 24 maart 2008 om 14:24.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 maart 2008, 14:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Een screenprotector is inderdaad een (erg krasvaste) sticker. De ruwe plek verdwijnt er niet van, maar je hebt er geen last meer van bij het schrijven.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023