Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 maart 2007, 09:21
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Treo 680: wel of niet?

Hoi,

Ik denk erover om mijn combinatie Tungsten T3 en Sony Ericsson K700i in te gaan ruilen voor een smartphone. Vanwege diverse 3rd party applicaties waar ik helemaal verknocht aan ben (Datebk6, Daynotez, Life Balance, Handyshopper) wil ik me graag beperken tot een smartphone met PalmOS.

Op het eerste gezicht lijkt de Treo 680 me wel wat. De discussie over batterijduur geloof ik wel, ik zit elke dag gemiddeld genomen lang genoeg bij een stopcontact in de buurt om daar geen last van te hebben.

MAAR: nu lees ik ook reacties van mensen die problemen hebben met de telefoon (opnemen werkt soms niet als je eerst het touchscreen aanraakt of een andere toets indrukt) of Bluetooth (pairing met een headset werkt soms niet). Dat zijn twee zaken waar ik eigenlijk geen gedoe mee wil hebben.

Zijn de toestellen waarmee dat gebeurt nu maandagmorgen-modelletjes of praten we hier over een structureel probleem? Oftewel, ik heb nu enkele klagers gehoord, maar zijn er ook gebruikers die wel tevreden zijn over de genoemde functionaliteit?

Bedankt,

Martin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 maart 2007, 10:26
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Na alle Treo 680 ervaringen op het forum te hebben gelezen, heb ik besloten een Tro 650 te kopen

Bijkomend voordeel: de 650 is momenteel voor zeer scherpe prijzen te koop
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 maart 2007, 11:23
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Zijn de toestellen waarmee dat gebeurt nu maandagmorgen-modelletjes of praten we hier over een structureel probleem? Oftewel, ik heb nu enkele klagers gehoord, maar zijn er ook gebruikers die wel tevreden zijn over de genoemde functionaliteit?
De mensen met problemen zul je altijd op fora tegenkomen. Tevreden gebruikers minder. Ik moet zeggen dat ik geen enkele van de genoemde problemen heb met mijn Treo 680, zelfs de accuduur is redelijk te noemen. Het kan in sommige gevallen wel om een maandagochtendmodel gaan want het meerendeel van de mensen met deze problemen hebben hun toestel al teruggesturd.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 maart 2007, 11:48
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Na alle Treo 680 ervaringen op het forum te hebben gelezen, heb ik besloten een Tro 650 te kopen
Dat zou eventueel ook nog een optie zijn, alhoewel ik niet te spreken ben over de externe antenne van de 650. Ik ben meer van het 'moet-in-de-broekzak-passen' en een antenne maakt zo'n toestel dan wel wat kwetsbaarder.

Martin
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 maart 2007, 11:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Toevallig lees ik een positieve ervaring met de Treo 680. Zie: PalmAddicts: Copper Treo - Solid Gold
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 maart 2007, 12:00
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mschapen Bekijk bericht
Ik ben meer van het 'moet-in-de-broekzak-passen' en een antenne maakt zo'n toestel dan wel wat kwetsbaarder.
Nah, in je broekzak is het niet alleen kwetsbaar voor de antenne, het doet ook verrekte pijn in je lies. Zo weet ik uit ervaring

Ik denk zelf nog steeds dat de 680 een erg mooi PalmOS toestel is, maar dat het aantal 'maandagmorgen' toestellen wel erg groot is. Ook uit ervaring.
Na een toekomstige rom update (april misschien) zal waarschijnlijk een groot gedeelte van de problemen wel opgelost zijn. Althans, daar ga ik wel van uit.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 maart 2007, 12:07
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
@mschapen: Ik ben blij met mijn 680. Geen problemen met BT Headset (Nokia BH900) of inkomende calls. Wees je echter wel bewust dat voice-dailing vanaf een BT Headset niet werkt met een Palm. Zie http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...tml#post173840.

Mijn 680 is stabiel, en ik heb geen problemen met bellen gehad. Soms wel eens een reset als ik teveel experimenteer met nieuwe programaatjes. Maar ja, er is ook zoveel te vinden voor de Palm
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 maart 2007, 12:08
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
Ik denk zelf nog steeds dat de 680 een erg mooi PalmOS toestel is, maar dat het aantal 'maandagmorgen' toestellen wel erg groot is. Ook uit ervaring.
Na een toekomstige rom update (april misschien) zal waarschijnlijk een groot gedeelte van de problemen wel opgelost zijn. Althans, daar ga ik wel van uit.
Oh, maar zoveel geduld heb ik nog wel. Ik wacht gewoon nog even een maandje (of 2) af wat er komen gaat en dan hak ik de knoop wel door.

Zo zonder smartphone vind je lies zeker wel fijn?

Martin
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 maart 2007, 12:08
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mschapen Bekijk bericht
Dat zou eventueel ook nog een optie zijn, alhoewel ik niet te spreken ben over de externe antenne van de 650. Ik ben meer van het 'moet-in-de-broekzak-passen' en een antenne maakt zo'n toestel dan wel wat kwetsbaarder.

Martin
Zoekt broek met grooooote zakken
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 maart 2007, 12:26
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mschapen Bekijk bericht
Zo zonder smartphone vind je lies zeker wel fijn?

Martin
*grinnik* ja zeker, maar als het goed is heb ik vanmiddag weer een nieuwe smartphone, zonder antenne (Treo 750) dus dat vind mijn lies ook al een stuk fijner
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023