Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 februari 2002, 22:40
jazzmasterpol
Guest
 
Berichten: n/a
m505 "fatal exception" help please...

Het volgende is gebeurd:

Tijdens het spelen van een spelletje blokkeerde de palm. Na alles geprobeerd te hebben (niets hielp, bleef hetzelfde scherm) dan maar gereset. Na de reset kwam er een fatal error melding "fatal exception" en hij blokkeerde weer. Dit telkens opnieuw, reset -> fatal error -> reset -> Fatal error... . Ik kan hem dus ook niet uitzetten.
Weet er iemand raad!!!!!!!!!!
Hij is wel nog onder garantie, ok, maar ik had het toch liever zelf opgelost.
please help me......

alvast bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 februari 2002, 22:46
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Clié, en daar was maar één oplossing voor, namelijk een harde reset . Is wel niet de leukste oplossing, maar niks aan te doen. Palm hard resetten (zie tips sectie van dit forum, of je gebruiksaanwijzing) en daarna via een Hotsync al je data weer terugzetten.

Het spelletje zou ik voor alle zekerheid daarna maar van je Palm verwijderen...

Sterkte!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 februari 2002, 22:48
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Soms is een manual handig, zelfs voor Tim "the Toolman Taylor". Leuke show trouwens.

In de manual had je op kunnen zoeken hoe een "harde" reset werkt. Daarna ben je overigens wel al je eigen data kwijt, maar als het goed is heb je die al eens "gehotsynct" naar je PC.

Als je geen manual hebt zoek dan op dit forum naar "Harde reset " en je vindt de oplossing.

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 februari 2002, 22:51
jazzmasterpol
Guest
 
Berichten: n/a
badankt voor de reacties. Ik voerde die "hard reset " niet juist uit. het is inmiddels opgelost.

"i'm still learning"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 februari 2002, 23:26
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Soft (Clean) Reset

Zoals beschreven op de Tips pagina http://palmclub.nl/tips/reset.shtml kan je in zo'n geval eerst nog een "Soft Clean Reset " proberen voordat je overgaat tot het uitvoeren van een "Hard Reset ". In dit geval had het mogelijk kunnen helpen omdat er na de reset kennelijk meteen iets gestart wordt dat de fatal error veroorzaakt. Als een Soft Clean Reset in dit geval had geholpen had je het "kwaadaardige" spelletje kunnen verwijderen en daarna een Soft Reset kunnen doen. Zo had je een hard reset kunnen vermijden.

Maar ja, het is inmiddels al opgelost met een hard reset, dus het blijft in dit geval theorie... Ik wil maar zeggen, een Soft Clean Reset kan geen kwaad. En als je er een hard reset mee kan vermijden is dat wel zo prettig.

Ik probeer bij problemen altijd eerst een Soft Reset (evt. een paar keer), dan (indien nodig) een Soft Clean Reset (evt. een paar keer) en pas in het uiterste geval een Hard Reset. Dat ik echt een hard reset nodig had is al zo lang geleden dat ik het me niet meer kan herinneren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 februari 2002, 06:41
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik sluit me bij Arent aan, ik heb inmiddels mijn derde Palm en ik nog nooit een harde reset uitgevoerd, soft clean reset (Reset + Pijl omhoog) was altijd voldoende. Een soft clean reset is denk ik te vergelijken met 'windows' veilige modus, alleen het besturingssysteem en voor de rest niets.....
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023