Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 juli 2003, 12:10
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Agendus Pro

Ik gebruik al geruime tijd Agendus Standard op mijn Sony. Nu kreeg ik een email om voor 14,95 te upgraden naar de Pro editie. Via deze versie kan je ook email/sms ontvangen en versturen. Nou is mijn Engels goed maar ik kom er niet uit met de bijgeleverde gebruiksaanwijzing!

Ten eerste heb ik begrepen dat ik "verplicht" ben om TinySheet of FastWriter te kopen om attachements te kunnen openen. Deze kosten 29,95 per stuk!!

Ik wil graag niet alleen mijn Outlook mail syncen maar ook mijn Hotmail en Yahoo account, weet iemand of dit kan en vooral hoe? Ik snap dat ik mijn settings moet aanpassen maar ik heb geen idee hoe.

Verder kan ik niets vinden over SMS.

Hulp is heel erg welkom.

Groetjes Sonny
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 juli 2003, 19:50
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Zit er bij je Sony geen software voor SMS? Bij TT zit die wel bij bonuspakket. Door op adres in lijst te tikken en een tel vasthouden verschijnt er een menu met wat je met die adres wilt doen. In dit geval veschijnt bij adres met mobiele nummer in menu 'SMS'. Als je op SMS tikt wordt je doorgelinkt naar SMS software en kun je SMS intikken en gelijk verzenden via infrarood poort naar je mobieltje. Je hoeft alleen infrarood poort van mobieltje openen en op send tappen. De rest gaat volautomatisch.

Wat mail betreft: werk ik (nog) niet mee. Daar kan ik je dus ook niet veel over vertellen (in feite is het dezelfde verhaal als SMS, maar dan in mail-vorm).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 juli 2003, 06:53
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Hi Eagle,

Bedankt voor je reaktie. Het probleem zit niet in SMS of mail opzich, daar heb ik geen problemen mee, maar specefiek in het gebruik binnen Agendus Pro. Ik gebruik nu SMSFun en OneMail, deze werken goed, maar ik wil graag alles binnen één programma hebben, in dit geval Agendus Pro.
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 juli 2003, 12:14
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Kom op jongens, er moet toch iemand zijn die dit weet?
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 juli 2003, 14:52
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Volgens mij staat er dat als je de word en excel attatchments in het juiste formaat wilt openen je door jou genoemde apps nodig hebt. Ik weet niet of Agendus ze anders gewoon in Notepad opent? en of ie ook samenwerkt met Docs tot go.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juli 2003, 06:46
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Er moet toch iemand zijn die Agendus Pro gebruikt en die mij verder kan helpen met de instellingen?
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 juli 2003, 08:37
Hans Doeleman Hans Doeleman is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Ik heb kort geleden AgPro gekocht, sms is heel simpel. Je klikt op nieuw (uitklap menuutje) en kiest voor message. Daar kan je simpel kiezen of de message een sms of een email moet zijn. Email gebruik ik nog steeds versamail. Maar voor zover ik kon nagaan werkt agendus mail precies het zelfde, en kan je ook synchen met je desktop. Attachments moet ik zelf ook nog uitzoeken.

Maar waarom installeer je niet even een trial versie van agendus pro? Kan je alles testen. Want 15 dollar extra voor iets dat niet helemaal naar je zin is, is ook niet alles....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juli 2003, 09:04
Erwin
Guest
 
Berichten: n/a
ik gebruik sinds kort ook Agendus pro. Leuk eraan is dat je een Today pagina hebt waar je zelf een achtergrondfiguur kan plaatsen, maar hoe doe je dat precies ? Wanneer ik een figuur naar de palm wil overzetten, plaatst hij deze automatisch op de SD kaart en niet op de palm zelf. Hoe krijg je die figuur dan in Agendus ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juli 2003, 09:56
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Het is zoals bij alle programma's: ze gebruiken allemaal hun eigen bestandsformaat en kunnen daarom alleen met hun eigen conduit synchroniseren.

Mail die je mobiel binnenhaald wordt vaak via een speciale proxy gedaan wardoor het bestand al wordt omgezet naar een leesbaar formaat.

Dus: je kan wel mail synchroniseren, maar om de attachements (doc, xls) te lezen moet je de bijbehorende programma's van Iambic hebben.

Dit is voor mij de reden dat ik Agendus niet gebruik voor mail, omdat ik daar DataViz al voor heb die voor mij beter werkt.

Met SnapperMail kan je wel 'echte' word documenten binnenhalen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juli 2003, 11:21
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question

Beste ''Boss''

Ik sta versteld. Ik dacht dat het niet mogelijk was om met Snappermail Word documenten op te halen en te lezen. Of moet ik dan nog andere software kopen?

Ben erg benieuwd hoe dat dan gaat.

Alvast bedankt
Niek
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 juli 2003, 11:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Sonny,

Als je mail wilt ontvangen van Yahoo en Hotmail heb je daarvan een POP3 of IMAP adres nodig. Als je die weet kun je dat vrij eenvoudig instellen.

Kun je uberhaupt je Hotmail en Yahoo account wel lezen zonder webbrowser?

Met iambic Mail kun je overigens ook via de cradle de mail ophalen vanuit Outlook. Als je de Yahoo en Hotmail mail ophaalt via outlook kun je dat dus zo doen, of je neemt de instellingen die je daarvoor in Outlook hebt gedaan over in iambic Mail.




@andere discussie over mail programma's,

Er is volgens mij geen enkel mail pakket dat Word documenten kan lezen. Wat je met een mail programma kunt doen is de attachment ophalen en dan een ander programma starten dat die attachment kan lezen. Voor Sony OS5 gebruikers zijn CLIE Mail en PicselViewer standaard bijgeleverd. Dat werkt net zoals in windows. Je klikt op de attachment en de bij die attachment behorende applicatie wordt gestart.

DocsToGo kan volgens mij ook alleen Word documenten lezen als je ze via een conduit overzet. Dat werkt dan toch niet als je ze mobiel ophaalt? Of levert DataViz hier een Proxy voor?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 juli 2003, 13:20
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 10-07-2003, om 11:21 heeft Niek dit gezegd in bericht #10
Ik sta versteld. Ik dacht dat het niet mogelijk was om met Snappermail Word documenten op te halen en te lezen. Of moet ik dan nog andere software kopen?
Het antwoord staat op deze pagina van snapperMail.
Je hebt QuickOffice nodig. ik heb QuickOffice met het oog op een mogelijke review zelf mogen gebruiken. Het werkt, maar wel met de nodige beperkingen en bugs (misschien dat die inmiddels verholpen zijn?) Als je geen hoge eisen hebt werkt het prima, bovendien kun je een demo proberen.
DataViz komt - naar ze zelf zeggen - binnen kort ook met een versie die MS Office documenten native kan inlezen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 juli 2003, 16:03
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik was ook bijna overgestapt naar Quickoffice in combinatie met Snappermail.

Nadeel aan deze programma's (voor mij):
- geen conduit voor Snappermail, dus ik kan mijn desktopmail niet meenemen. Volgens de site wordt hier aan gewerkt.
- QuickOffice kan (volgens mij) geen afbeeldingen in Word documenten openen / synchroniseren.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 juli 2003, 19:14
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dat is allebei juist.

Op de website stond ooit te lezen dat er vanaf versie 2 of 3 een conduit voor snappermail zou zijn. Ik probeerde dat net te vinden, maar die paragraaf nergens meer vinden, er staat nu iets van 'future version'. Het komt, maar wanneer...

Het ontbreken van afbeeldingen is voor sommige gebruikers een reden om bij DocToGo (of Wordsmith) blijven. Daarentegen is quickOffice nog het enige pakket met native MS Office support. Zo heeft elke pakket z'n specifieke voordelen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023