Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 februari 2005, 18:57
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
Hey Bram,... ik heb weer's een probleempje hoor
Nadat 'k vandaag Zlauncher had verwijderd, kwam ik er metteen achter dat m'n palm vastliep op de Main tab en de Unfiled tab. Niet erg dacht ik omdat er best wel veel rotzooi inmiddels opzat en het tijd werd voor een groote schoonmaak. Alleen bleef ie na de schoonmaak ook vastlopen Van alles geprobeerd en toen kwam ik erachter dat ie alleen vastliep als je Schoolmanager erop zette... Na een harde reset kon je er vanalles opgooien behalve schoolmanager... nou ben ik er in de afgelopen weken best wel gehecht aan jouw programma geraakt dus ik hoop dat je een oplossing voor me hebt....

Alvast bedankt!
Hans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 februari 2005, 19:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Kun je misschien in ZLauncher naar de Tab Properties gaan, tabblad icon, en daar bij View vertellen hoeveel cols en rows hij weer zou moeten geven, of view op icon, list of detail staat, en welke dingen je verder hebt aangevinkt?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 februari 2005, 15:07
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
uhm.. na een harde reset staat er toch niks meer op? Wel heb ik geprobeerd m'n back-up weer erop te gooien maar m'n palm gooit zlauncher dan in de unfiled tab en hij start gewoon in de normale palm mode zonder laucher, als je dan op de unfiled tab klikt doet ie 't niet meer. Als je wilt kan ik wel proberen m'n back-up erop te gooien met zlauncher en zonder schoolmanager en dan pas weer bij de volgende x hotsync schoolmanager erop te zetten, maar ik wil m'n palm eigenlijk zonder zlauncher...

(ik hoop dat dit een beetje duidelijk was)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 februari 2005, 20:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://palmclub.nl/tips/

Dan doe je een mini-grote schoonmaak en haal je ZLauncher uit de backup folder op je computer.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 februari 2005, 20:34
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
hmm, ik ben dus blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.... die stappen heb ik al geprobeerd en hij blijft dus vastlopen.... en hij blijft ook vastlopen als ik na een harde reset alléén schoolmanager eropzet (hij loopt niet vast bij andere programma's)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 februari 2005, 20:53
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Bijzonder vreemd. Ik test het altijd op een lege Palm, en je bent de eerste met dit probleem.
Weet je zeker dat er verder niks opstaat? Dwz: harde reset , hotsyncen onder een andere naam, en dan alles erop zetten?
Op welk moment loopt hij trouwens vast?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 februari 2005, 21:45
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Draai je misschien achtergrondtoepassingen? Het zou in mijn ogen kunnen dat die heapgeheugen opsnoepen, zodat er (net) te weinig overblijft voor SchoolManager..?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 februari 2005, 13:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb het installatieprobleem eventjes afgesplitst van de meer algemene SchoolManager thread. Dat houdt de zaak wat helderder hoop ik
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 februari 2005, 14:00
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-02-2005, om 21:53 heeft Bram dit gezegd in bericht #6
Bijzonder vreemd. Ik test het altijd op een lege Palm, en je bent de eerste met dit probleem.
Weet je zeker dat er verder niks opstaat? Dwz: harde reset , hotsyncen onder een andere naam, en dan alles erop zetten?
Op welk moment loopt hij trouwens vast?
yep, ook al geprobeerd met een nieuwe naam.Hij loopt dus vast op het moment dat je op een tab komt met het logo van schoolmanager erop..

Zonder schoolmanager krijg ik bij m'n hotsync log dit:

HotSync operation started 02/05/05 14:58:15
-- Date Book
- Some handheld records were not copied to your PC. Your computer may be full or you may have reached the maximum allowed records on the desktop. To correct this situation, delete some records and perform a HotSync operation again.
Desktop = 1013, Handheld = 999
- Some PC records were not copied to the handheld. Your handheld may be full. To correct this situation, delete some records and perform a HotSync operation again.
Desktop = 1013, Handheld = 999

Heeft dit er misschien iets mee te maken?

(maar 'k heb dus zat ruimte over op m'n palm enop m'n pc :s )

Laatst gewijzigd door hanscheung; 05 februari 2005 om 14:05.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 februari 2005, 14:06
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 05-02-2005, om 15:00 heeft hanscheung dit gezegd in bericht #9
Zonder schoolmanager krijg ik bij m'n hotsync log dit:

HotSync operation started 02/05/05 14:58:15
-- Date Book
- Some handheld records were not copied to your PC. Your computer may be full or you may have reached the maximum allowed records on the desktop. To correct this situation, delete some records and perform a HotSync operation again.
Desktop = 1013, Handheld = 999
- Some PC records were not copied to the handheld. Your handheld may be full. To correct this situation, delete some records and perform a HotSync operation again.
Desktop = 1013, Handheld = 999

Heeft dit er misschien iets mee te maken?
Als je een nieuwe hotsyncnaam hebt gekozen, hoort dit niet te komen. 1000 memo's komen niet zomaar ergens vandaan.

Maar hij crasht dus als je in ZLauncher naar de tab gaat met Schoolmanager erop. Kun je dan deze vraag nog beantwoorden:
Citaat:
Kun je misschien in ZLauncher naar de Tab Properties gaan, tabblad icon, en daar bij View vertellen hoeveel cols en rows hij weer zou moeten geven, of view op icon, list of detail staat, en welke dingen je verder hebt aangevinkt?
En werkt het in de standaard launcher wel?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 februari 2005, 21:03
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
Zucht... ik heb het gevoel alsof ik hopeloos bezig ben.... FF alles op een rijtje:
-ik had Zlauncher verwijderd op m'n palm
-'t beessie begon vast te lopen op pagina's waarop het pictogrammetje van schoolmanager te zien was
-harde reset gemaakt
-palm blijft vastlopen zodra je op een tab komt met het schoolmanager programma
-harde reset
-nieuwe hotsync naam gemaakt
-met school manager erop blijft ie vastlopen zodra je het schoolmanager pictogrammetje ziet
-geen problemen andere programma's of problemen met hotsync
-harde reset
-oude spullen weer erop gehotsynct(zonder schoolmanager) en oude hotsync naam gebruikt
-en nou krijg ik weer een raar hotsync bericht (dat van die 1000 berichtjes)
-verder doet alles het normaal

ik zal morgen ff proberen zlauncher er weer op te zetten dus m'n oude backup, 't is nou een beetje laat (drukke dag gehad)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 februari 2005, 16:32
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
pff ik heb zlauncher er weer opgezet

mijn zlauncher instellingen:

View: Icon Col:3 Row:4 (niet aangevinkt)
Margin T:0 B:0 L:0 R:0
With: 82 Spacing: Auto (niet aangevinkt)
Height: 64 Spacing: Auto (niet aangevinkt)
Tag Schortcut ROM Card (alle aangevinkt)
Show Name Name Shadow (alle aangevinkt)
Zoom Icon Solid Hightlight(alle aangevinkt)
High Density (aangevinkt)
Font Sort: Auto

Ik viel alleen van m'n stoel van verbazing toen ik erachter kwam dat als je zlauncher installeerde en startte... dat als je dan bij de volgende hotsync schoolmanager erop zette, school manager het gewoon deed :S

Gekke is dus dat als je zlauncher verlaat en je in de de palm launcher komt alles goed gaat totdat je weer het schoolmanager logo tegenkomt... dan loopt ie weer vast

Nogmaals: als je na een harde reset schoolmanager erop zet loopt ie gewoon vast zodra je het schoolmanager logo verschijnt in het scherm
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 februari 2005, 17:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Aha, het ligt dus niet aan ZLauncher, maar aan de standaardlauncher. Welke weergave heb je hier? (small/big icons, icons/list)
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 maart 2005, 15:44
hanscheung
Guest
 
Berichten: n/a
sorry dat m'n reactie zo lang duurde, ik was een tijdje op vakantie en toen druk bezig met school...

iig mijn standaard palm launcher geeft van die die grote icons, waardoor er 12 op 1 pagina passen,

was dit zinvolle informatie?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 maart 2005, 16:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 15-03-2005, om 16:44 heeft hanscheung dit gezegd in bericht #
was dit zinvolle informatie?
Ja, maar ik blijf het vreemd vinden. Zelf heb ik het programma oa op een Sony NR70V gedraaid, en dat is ook een OS4 apparaat met hogere resolutie. Als je toevallig ook naar de meeting in april komt, wil ik het wel even zien

In de tussentijd kan ik weinig anders dan je een alternatieve versie toesturen met standaard iconen. Je kunt daarvoor je e-mailadres in een pm naar mij toesturen. Ik hoop dan dat hij het daarmee wel goed doet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023