Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2003, 11:55
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Question Is er een car cradle voor de NR70V, of hoe maak je die?

Ik ben verwend geweest met de Mobileware car cradle bij mijn Palm 505. Je klikt de Palm op de cradle en zowel voeding als GPS is aangesloten. Rijden maar. Tja, en toen kreeg ik onrust en wilde wat anders. Dat is de Sony NR70V geworden. En die past helaas niet op die mooie cradle.

Mijn vragen:
Wie heeft er een adres waar ik een car cradle voor de NR kan vinden? Dus één waar ik niet eerst de Sony in zet en daarna nog moet pielen met stekkers die dan onder in de Sony moeten en het na een tijdje laten afweten?

Of:
Wie heeft zelf een car cradle voor de NR70V gebouwd en welke componenten heb je daarvoor gebruikt? Zelf dacht ik aan een verzaagde originele bureau cradle die dan moet gaan passen op de bevestiging voor het HR Richter systeem. En dan mooi.

Ben benieuwd!

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2003, 12:05
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb de thread van de Sony Car Cradle even opgezocht. Die staat hier.

Zelf gebruik ik nog steeds een Keeper PDA houder. Ik heb een Clie stekker bijgevijld en die zou ik in principe kunnen gebruiken om van de Keeper een cradle te maken (net zoals jij ooit gedaan had voor de Palm) De Holux GM82 gps module past ook in een Keeper PDA houder dus dan zou je er ook meteen GPS in kunnen zetten (althans dat is mijn plan altijd geweest).

Probleem met de Sony Clie modellen met de T serie stekker is echter dat er geen echte RS232 aansluiting op zit. Het is een TTL (0V/5V)variant op RS232 (+12V / -12V). Daar moet je dus nog iets tussen zetten om dat te converteren. Dat kan een chip zijn of een stel transistors of een kant en klare kabel.

Ik kom er alleen maar niet aan toe om het af te ronden. Vooral omdat het voor die paar keer dat ik de GPS nodig heb ook wel lukt met de kabeltjes.

Oh die Keeper heet tegenwoordig blijkbaar HR Richter? Ach ja je weet wat ik bedoel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2003, 19:59
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@patrickl:
Het gekke is dat de Dikotakeeper gewoon van HR Richter komt. Maar wel goedkoper is bij PDAshop.nl. De andere piefjes van het systeem


Citaat:
Probleem met de Sony Clie modellen met de T serie stekker is echter dat er geen echte RS232 aansluiting op zit. Het is een TTL (0V/5V)variant op RS232 (+12V / -12V). Daar moet je dus nog iets tussen zetten om dat te converteren. Dat kan een chip zijn of een stel transistors of een kant en klare kabel.
Bedoel je dat de connector van de Clie T-serie gewoon een RS232 stekker accepteert, maar dat de draadjes in die stekker andere waarden hebben omdat ik er 5 V en een GPS op aansluit?

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2003, 10:33
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Misschien maakt die luchtrooster klem de HR Richter oplossing duurder dan de Dicodata versie. Die heb ik er volgens mij niet bijgekregen.

De Clie T stekker heeft RS232 signaal lijnen met TTL niveau. 0 staat dan voor "uit" en 5 voor "aan". Normaal RS232 geeft signalen als +12V voor uit en -12V voor aan. Dat moet je dus omzetten. Dat kan bijvoorbeeld met chip van Maxim. Of je moet een GPS kopen/hebben met TTL signalen.

Ik heb zelf nu bij www.pc-mobile.com een GPS/Modem kabeltje besteld en die heb ik er op aangesloten. Ik heb ook zo'n chip, maar die zit nog los in zijn doosje.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023