Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 juni 2001, 21:29
amvb
Guest
 
Berichten: n/a
Question


Een beginnersprobleem:
Kan ik mijn nieuwe Palm m500 (die met OS 4 werkt) samen met een Palm IIIxe (die een oudere versie van OSheeft)op 1 desktopcomputer laten werken, zonder dat dat problemen geeft ? Welk van de twee versies van OS zou ik dan moeten gebruiken ? De ene Palm wordt via de seriele poort aangesloten, de ander via de USB poort. Herkent het programma van de Palm 500 dan nog wel twee gebruikers ? het is nl. niet de bedoeling dat de data van de 2 verschillende palms door elkaar gaat raken.
amvb
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2001, 22:53
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Thumbs up

Kan ik mijn nieuwe Palm m500 (die met OS 4 werkt) samen met een Palm IIIxe (die een oudere versie van OSheeft)op 1 desktopcomputer laten werken, zonder dat dat problemen geeft ? Welk van de twee versies van OS zou ik dan moeten gebruiken ?

Het zou geen problemen moeten geven. Welk OS op beide Palmīs staat is niet van belang in dit verband. Welke versie van Palm Desktop en Hotsync Manager op de PC staat is wel van belang. Zie hieronder.

De ene Palm wordt via de seriele poort aangesloten, de ander via de USB poort.

Je hebt de laatste versie 4.0.1 van Palm Desktop nodig, waarbij Hotsync Manager 4.0 wordt geinstalleerd. In deze versie zit ondersteuning voor de USB cradle. Als het geinstalleerd is kan je in de Hotsync Manager "Local Serial" voor de IIIxe en "USB" voor de m500 tegelijkertijd aanvinken. Deze versie staat waarschijnlijk op de CD-ROM die bij je m500 is geleverd, anders kan je downloaden van Palm.com. Als je al een oudere versie van Palm Desktop op de PC hebt lijkt het aan te bevelen deze eerst in zīn geheel te verwijderen inclusief toegevoegde programmaīs en conduits zoals AvantGo, DocumentsToGo e.d. Zie het commentaar van Fjodor in deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2211

Herkent het programma van de Palm 500 dan nog wel twee gebruikers? het is nl. niet de bedoeling dat de data van de 2 verschillende palms door elkaar gaat raken.

Dit is geen probleem zolang de twee Palmīs een verschillende hotsyncnaam/username hebben. Het hotsync proces herkent een Palm aan deze naam. De naam vind je rechts bovenin het scherm van het hotsync programma op de Palmīs zelf. Kijk ook eens in de Palm directory op de PC. Daar vind je voor elke Palm die je er ooit mee hebt gesycnhroniseerd een eigen directory met data en backup directory.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023