Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2001, 21:50
Flyby's schermafbeelding
Flyby Flyby is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 20 februari 2001
Locatie: Alkmaar, Eelde.
Berichten: 60
Stuur een bericht via ICQ naar Flyby
Talking

Hallo mensen,

Ik dacht laat ik eens met mijn tijd meegaan en een nieuwe telefoon aanschaffen(6210) met een IR poort om mooi te kunnen internetten met mijn Palm 3c, en dat lukt en werkt. Maaarr nu komt de vraag, ik heb een cd gekregen bij mijn telefoon, ja een cd bij je telefoon wat ze allemaal niet verzinnen. En die gegevens moet je via een IR poort op je mobiel zetten en angezien ik geen Laptop heb met IR, dacht ik kan ik niet de IR van mijn 3c gebruiken om die data op mijn mobiel te zetten. Weet iemand of dit kan en waarmee.

Alvast bedankt,
Fly
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2001, 22:58
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb ook sinds een maand een Nokia 6210 met die CD erbij. Op de CD staat de Nokia PC Suite, Nokia Modem Setup en een backup/restore programma. Jaja, je kan je een backup van je telefoon maken!!!.

Het zijn allemaal Windows programma´s die je op je Windows PC installeert. De programma´s maken het mogelijk om tussen PC en Nokia te communiceren. Bijvoorbeeld Internetten/e-mailen met je PC via een verbinding met je telefoon. Laptop/Notebook gebruikers op reis doen dat bijvoorbeeld. Maar jij kan dat al met je veel handzamere Palm en Nokia. Als je de programma´s van de CD toch wilt gebruiken (om bv. een backup van je telefoon te maken) heb je toch een InfraRood poort op je PC nodig. In plaats van InfraRood kan het ook met een datakabeltje voor de seriele PC poort. Kabeltje moet je los kopen.

Er wordt van de CD niets op je telefoon geinstalleerd, dus je hoeft ook geen moeite te doen om dat via je Palm erop te zetten. Het is allemaal Windows spul. Je Palm IIIc en je Nokia praten zo al met elkaar, zoals je al hebt ervaren. Dus daar hoef je ook niets meer voor te installeren, behalve handige Palm e-mail programma´s of webbrowsers.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023