Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2012, 18:29
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Touchpad en Android

Begin deze week kon je op de bevriende website webosnation.net lezen hoe je CyanogenMod 9 kunt installeren..

wat me aanvankelijk een moeilijke zaak leek te zijn, stond in de omschrijving wel heel simpel uitgelegd.. een werkje van 30min ongeveer leek het me..
En zo liet ik me vangen.. Ik installeerde dus gisteren Android op mijn HP TP...


Zijn er nog die het niet laten konden om eens te kijken wat android is (totaal geen ervaring met android, nooit een liker geweest van dat groene monster) of zijn er hier nog dualboot gebruikers?


wat zijn jullie bevindingen? welke progs raden jullie me aan?


Mijn bevindingen zijn dat ik helemaal niet warm ben geworden van Android... Voorlopig vind ik er niets aan, op de uitgebreide (en vol rommel) app catalogus na.. Vele zaken zijn gratis maar andere zaken zijn bij android veeeeel duurder (NOG duurder!)



Laat je maar horen, ben van oordeel dat ik zwak ben - maar kon het echt niet laten eens te testen.. (al zou een uninstall even makkelijk zijn (trok me over de streep) - vandaag bv nog niet geboot op android.. voel de drang niet momenteel..)
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2012, 21:03
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
De spraakherkenning van Adroid is verbluffend - een reden op zich voor aanschaf.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 april 2012, 23:12
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
De spraakherkenning van Adroid is verbluffend
waar kan ik die vinden dan?
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 april 2012, 02:33
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Om te beginnen heb ik geen HP TouchPad maar een HTC Wildfire

zo maar wat leuke programma's :

Geocaching van geocaching.com €7,00 mooie app om te gebruiken bij het geocachen

opencaching, de garmin app voor opencaching

gcc en geomt, tools die handig kunnen zijn bij het geocachen

ISS detector, laat zien wanneer het ISS bij je overkomt

9292ov Pro, handig als je veel met het ov reist

sygic, offline navigatie, €19,95 benelux, €29,95 west europa

tweetcaster, hele goeie / de beste twitter client

dropbox, wuala, box.net, ubuntu one, clients voor de desbetreffende cloud diensten

naar buiten, app om leuke gebieden van staatsbosbeheer te zoeken op max reisafstand van je huidige lokatie
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 april 2012, 08:45
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
De spraakherkenning van Android zit, voor zover ik weet, gewoon ingebouwd. Dat is althans zo bij de mobieltjes (Samsung en HTC) van respectievelijk mijn vrouw en mijn zoon. Misschien is de versie die op een tablet draait wezenlijk anders, maar als je op die mobieltjes bij Instellingen kiest voor Swipe (of zoiets) als tekstinvoer, dan krijgt het virtuele toetsenbord er een knop bij: de microfoon! Druk je daarop, dan kun je alles wat je wilt normaal inspreken, hetgeen vervolgens nagenoeg foutloos als tekst verschijnt. Geen oefening vereist, bijzonder knap.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 april 2012, 18:08
Dennis01 Dennis01 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 22
Ik heb al voor detweede keer androit geinstalleerd, nadat de eerste lastliel in usb modus. Nu loopt het wel goed. Ik ben geen fan van androit, maar met androit kan ik wordfeud spelen en de kpn app van itvonline gebruiken. Het is even wennen, ik vind webo beter maar beperkt in apps.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 april 2012, 18:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
De spraakherkenning van Android zit, voor zover ik weet, gewoon ingebouwd.
Dit is ingebouwd in Swipe, een alternatief invoersysteem waarbij je je vinger niet meer van het scherm hoeft te halen (zoals je ook al aangaf). Het is niet standaard voor Android. Het systeem wat erachter is zit is (gedeeltelijk) gelijk aan Siri, de spraakherkenning van Apple, zo las ik eerder deze week.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 april 2012, 10:10
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huub Bekijk bericht
B

Mijn bevindingen zijn dat ik helemaal niet warm ben geworden van Android... Voorlopig vind ik er niets aan, op de uitgebreide (en vol rommel) app catalogus na.. Vele zaken zijn gratis maar andere zaken zijn bij android veeeeel duurder (NOG duurder!)
Kort door de bocht zou ik zeggen.Er zijn zo'n 300.000 apps, NS reisplanner, 9292ov, MetrO (de krant en de OV-planner) gratis en betaalde navigatie apps,webmail apps, google, hotmail. Apps om je verzameling boeken, cd's enz. in de scannen.Tv-gidsen, apps om Uitz. gemist, vele systeem utilities, vele goede browsers zoals UC browser, Opera en Dolphin en vele andere zoals RTL te bekijken, online (Rabo) bankieren, en ABN-AMRO zo kan ik nog wel even doorgaan.

Minder te spreken ben ik over Google als privacy stofzuiger. Maar om later permissies in te trekken daar zijn ook apps voor.

Prijs van de apps. Doorgaans vanaf €1 t/m pakweg €65,- maar ontzettend veel gratis en zeker niet alleen "rommel" Ook de PLAY (market) wordt gecontroleerd zoals ook het geval is bij de Appstore van Apple.
Bekijk het nog eens op je gemak:
https://play.google.com/store
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023