Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 juli 2012, 12:57
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Concept Mozilla Firefox OS webOS gelijkenis?

Het viel mij op dat het concept van het Firefox OS waarmee begin 2013 telefoons gaan uitkomen, erg veel op het webOS lijkt.Inieder geval qua taskmanager en dat swipen.

Mozilla Firefox Mobile OS Exclusive Preview - Release date, specs, devices - YouTube

bron
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2012, 14:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Volgens mij gaan alle besturingssystemen met dat soort details op elkaar lijken.

RIM heeft goed naar WebOS gekeken en de nieuwere Androidversies doen ook aan WebOS denken. Ik zie dat als iets positiefs. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juli 2012, 18:42
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Volgens mij gaan alle besturingssystemen met dat soort details op elkaar lijken.

RIM heeft goed naar WebOS gekeken en de nieuwere Androidversies doen ook aan WebOS denken. Ik zie dat als iets positiefs. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

gr, Roel
"Beter goed gejat dan slecht bedacht"

Als elke fabrikant zo dacht zouden er ook geen patentoorlogen zijn.
Maar Microsoft, Samsung, Nokia en vooral Apple denken niet zo.

Android kan alleen links/rechts vv swipen en niet onder/boven of vanaf de bezel "bezel swipe"
webOS 2.0 boot time and Multitasking test - YouTube
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juli 2012, 18:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
HP vindt het blijkbaar niet nodig of kan het niet afdwingen via een octrooi waarop men het alleenrecht zou hebben. Anders zou men dat vermoedelijk wel doen om een aspect van het besturingssysteem te beschermen tegen kopiëren. Maar momenteel kunnen ze vermoedelijk weinig doen en hebben ze wellicht wat goodwill nodig om in de toekomst webOS nog een plekje te geven (bv. op hardware van een ander).

Ik meen me te herinneren dat HP een deel van de oude Palm portefeuille aan octrooien heeft verkocht, maar ik ben er niet zeker van. Dat was aan een investeringsmaatschappij dacht ik, al kan ik het mis hebben. Het verklaart dan waarom men niet actief die andere systemen tegen gaat.

Overigens is Firefox OS op veel punten natuurlijk vergelijkbaar met webOS. Ik weet niet hoe het technisch in elkaar steekt, maar vermoedelijk zijn er nog wel meer gelijkenissen tussen beide systemen. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt en welke groep de toestellen gaat aanschaffen.

Laatst gewijzigd door domo; 11 juli 2012 om 18:50.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juli 2012, 18:56
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Ik heb van HP ook nooit iets gelezen vwb patentclaims.

Maar ik weet bijna zeker dat RIM wel patent-gedonder gaat krijgen volgend jaar m.n van Apple. Omdat hun GUI van hun nieuwe BB nogal lijkt op dat van de Iphone, zeker als je het linker plaatje ziet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 juli 2012, 00:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Maar ik weet bijna zeker dat RIM wel patent-gedonder gaat krijgen volgend jaar m.n van Apple. Omdat hun GUI van hun nieuwe BB nogal lijkt op dat van de Iphone...
Tja, waar lijkt de interface van Blackberry niet op? De Playbook tablet is een halve TouchPad (net zo'n verkoopkraker overigens) en de rest lijkt van alles wat te zijn. Vervolgens kunnen ze niet voor 2013 iets op de markt brengen, én vind men het gek dat het journaille hen niet langer als vooruitstrevend ziet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023