Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 september 2011, 00:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Gerucht] Gekte rond HP houdt aan, nieuwe dumpronde van CEO op komst

Volgens bronnen van het financieel geörienteerde Bloomberg rommelt het in de directiekamers van HP na recente besluiten. Vorige maand maakte HP bekend geen toekomst meer te zien in ontwerp en verkoop van computerhardware, terwijl ze momenteel marktleider zijn met ongeveer 110 miljoen verkochte laptops en destopcomputers per jaar. Iedereen die webOS met een schuin oog gevolgd heeft de laatste tijd weet dat die beslissing een maandje terug leidde tot een dump van webOS hardware, met name de TouchPad. Sindsdien kwamen er sporadisch nog apparaten op de markt, maar nu lijkt er een grotere vis vrij te komen: de hoogste baas van HP. De raad van commisarissen bezint zich namelijk op de aangekondigde afsplitsing en tevens de positie van Leo Apotheker, die sinds zijn aantreden nog geen jaar geleden blijkbaar weinig vertrouwen geniet. Momenteel zijn het slechts geruchten maar er zou binnenkort in ieder geval een vergadering gehouden worden.

En zo zou het dus kunnen dat het directielid dat besliste over het ontslag van enkele honderden webOS business unit medewerkers zelf eveneens op straat wordt gezet. Hoe het zij, het is duidelijk dat HP momenteel in moeilijke omstandigheden zit. Er is geen heldere visie voor de toekomst, onenigheid in eigen gelederen en waar het webOS betreft lijkt men er nog helemaal niet uit waar men er mee naartoe moet. Logischerwijs blijkt het verloren vertrouwen van beleggers uit de koersen. Kort nadat vorige maand de beslissing openbaar werd kelderde de beurswaarde met 20%. Volgens Bloomberg was het aandeel HP vandaag al vrij snel ruim 6,5 procent gestegen na het bekend worden van dit gerucht.

Er circuleert ook al een naam van een tijdelijke opvolgster: Meg Whitman (ex-eBay). Natuurlijk lijkt een wederopstanding van webOS hardware onder HP vlag erg ver weg, maar de wind waait alle kanten op.

Bron: HP Board Said Reconsider PC Spinoff Proposal - Bloomberg
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5785-iqsqm5fa6x.jpg‎ (69,3 KB, 7x gelezen)

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 22 september 2011 om 10:10.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 september 2011, 10:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Leo Apotheker is (was) een softwareman met zijn SAP achtergrond. HP is altijd een hardwarebedrijf geweest en hopelijk draaien ze het besluit om te stoppen met hardware weer terug.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2011, 10:38
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ja het hele gebeuren rond HP is natuurlijk zo onduidelijk en wazig als het maar kan.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2011, 10:49
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
De vraag is welke van de voorbije beslissingen echt de beslissingen van Leo zelf waren en welke beslissingen hem door z'n raad van bestuur werden opgelegd.

De directe reden waarom hij m.i. nu buiten vliegt is de daling van HP's beursnotaties. De markt heeft de perceptie dat Leo aan de basis van alles ligt, dus heeft zijn ontslag een positief (tijdelijk?) effect.

Maar sta me wel even een kanttekening toe: Ik heb als consultant al vele CEO's bij diverse klanten weten ontslaan in een moeilijke periode. Telkens ontstond bij het gegriefde personeel de hoop dat gedane onpopulaire beslissingen zouden worden ongedaan gemaakt. Maar deze euforie werd onveranderlijk gevolgd door een ontnuchtering toen bleek dat vele van de onpopulaire beslissingen eigenlijk vanuit de raad van bestuur waren opgelegd en dat de CEO enkel gestraft werd omdat hij deze onomkeerbare beslissingen niet behoorlijk had weten te "verkopen".

Ik hoop natuurlijk ook op een ommekeer, maar de schade is inderdaad toegebracht voor webOS. Het kalf is mss nog niet helemaal verdronken, maar ik weet niet of ze de bijkomende investering om de zaak recht te trekken nog eens gaan willen opbrengen bij HP...

Wim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 september 2011, 11:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nee, dat de beslissing rondom webOS niet herzien zal worden lijkt me logisch. Inmiddels is het personeel ontslagen of is men dat binnenkort, dus de kennis is gedeeltelijk al weg. De motivatie sowieso, gok ik.

Men wist wie ze binnenhaalden. Maar goed, net als met webOS krijgt de CEO te weinig tijd om zich te bewijzen. Dat mag men zich bij HP wel aanrekenen.

Ik vind het vooral jammer dat ik de afbeelding niet vaker kan gebruiken, vond 'm wel geslaagd
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 september 2011, 12:03
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik vind het vooral jammer dat ik de afbeelding niet vaker kan gebruiken, vond 'm wel geslaagd
Idd!
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 september 2011, 16:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het wordt allemaal nog vreemder, zie dit artikel bij webOSRoundUp

Bijvoorbeeld:
Citaat:
Most board members never even met Leo before he was offered the job.
wtf?

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 september 2011, 17:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het lijkt erop iemand hierboven redelijk in de buurt kwam met de mededeling over raden van bestuur... Raar verhaal. Als dit waar is ziet het er niet goed uit voor HP.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 september 2011, 17:35
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Yeah... veel slechter als nu kan het toch niet... dus kom maar op met die nieuwe CEO...
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 september 2011, 19:38
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:17.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 mei 2012, 14:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het is een oude koe die ik hier uit de sloot trek, maar het vorige week gepubliceerde artikel in Fortune omtrent de perikelen van HP is misschien nog aardig leesvoer voor geïnteresseerden. Het artikel gaat vrij diep in op de benoeming van de directeuren en de rol van de Raad van Commissarisen. Onder andere webOS is kind van de rekening geworden, maar het was en het is nog steeds geen zonneschijn bij HP.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 mei 2012, 21:42
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
http://www.pocketinfo.nl/hp-hoopt-dat-windows-8-tablets-het-webos-debacle-doet-vergeten-62824
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 mei 2012, 23:03
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redacteur Pocketinfo: Karel Tsang
HP gaat weer meedoen in de Tablet-race. Na het WebOS-debable met de nooit echt op de markt gekomen TouchPad-toestellen, wil HP het gaan proberen met Windows 8-tablets.
Ik vrees dat Karel, hier wellicht bij sommigen nog bekend als Gazpacho, iets te kort door de bocht gaat in zijn openingszin. Er zijn immers bijna een miljoen TouchPads in omloop. Een succesverhaal kan je het niet noemen, maar ze zijn er wel. Het blijft natuurlijk zo dat HP wel met Windows 8 tablets komt en voorlopig niet met webOS. Maar het zou goed kunnen dat het webOS team zorgt dat die tablets wel via een dualboot oplossing webOS draaien. Dat zal echter pas gebeuren nadat Open webOS 1 uitkomt en daar kan de rest van HP niet op wachten. Oude hardware in de schappen gooien viel de vorige keer slecht
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 mei 2012, 05:40
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik vrees dat Karel, hier wellicht bij sommigen nog bekend als Gazpacho, iets te kort door de bocht gaat in zijn openingszin. Er zijn immers bijna een miljoen TouchPads in omloop. Een succesverhaal kan je het niet noemen, maar ze zijn er wel. Het blijft natuurlijk zo dat HP wel met Windows 8 tablets komt en voorlopig niet met webOS. Maar het zou goed kunnen dat het webOS team zorgt dat die tablets wel via een dualboot oplossing webOS draaien. Dat zal echter pas gebeuren nadat Open webOS 1 uitkomt en daar kan de rest van HP niet op wachten. Oude hardware in de schappen gooien viel de vorige keer slecht
Het ging mij meer om de titel. Daaruit blijkt de kater van HP overgehouden zou hebben aan het webOS.
De link waarnaar hij verwijst spreekt alleen van "HP restarts tablet manufacturing"
HP restarts tablet manufacturing - chicagotribune.com

en "The world's largest technology firm suspended its touchPad WebOS tablet production line last year on poor sales."

Klikt anders
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 mei 2012, 07:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik snap dat die titel niet veel goeds voorspelt, maar die titel is bedacht door de auteur. Dat men niet gelukkig was met de TouchPad verkoop, ok, maar ik zou de titel niet zo opschrijven aangezien HP dit niet zo stelt. Vrije interpretatie mag natuurlijk, zeker bij een Windows Phone fansite
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 mei 2012, 21:34
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Inderdaad.Stemmingmakerij mag
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023