Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 januari 2003, 20:18
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Stowaway XT- toetsenbord

Beste mensen,

Ik ben sinds twee dagen in het gelukkige bezit van een Stowaway XT-toetsenbord: superplat en eenmaal uitgeklapt buigt hij niet door zodat ik op schoot kan typen. Verder past het toetsenbordje op een intercity-treintafeltje zodat ik de laptop thuis kan laten. Ideaal dus, maar het vreemde is dat bepaalde commando's in het wordprogramma van Documents To Go niet werken, terwijl die in de andere programma's van DTG en de andere Palm-applicaties wel werken. Verder duurt het soms vrij lang voordat sommige commando's worden uitgevoerd. Ligt dit aan het stuurprogramma of conflicteert de driver misschien met andere programma's die ik in mijn Palm heb geïnstalleerd? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2003, 22:32
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Dat sommige programmas het keyboard deels niet ondersteunen is denk ik 100% afhankelijk van de programmeurs van die applicatie. Je moet er voor werken om al die keyboard commandos te ondersteunen.

Die vertraging tussen het intikken van een commando op de XT en het uitvoeren ervan op de TT ervaar ik hier ook. Dat ligt denk ik aan de XT driver. Hoop ergens een update te kunnen vinden.

Robert
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2003, 00:15
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Dank voor je antwoord Robert.

Wat ik wel een beetje gek vind is het feit dat de Stowaway XT plus driver wel naar behoren werkt op mijn reserve Palm 505. De driver voor de XT werkt ook in combinatie met de 505 en mijn oude Palm Portable Keyboard. Als ik de Tungsten met XT driver echter op mijn oude PPK aansluit, geeft hij kuren...

Maar goed, ik houd de website van Palm in de gaten voor nieuwe updates van drivers!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2003, 07:17
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
De verklaring hiervoor is - meen ik - erg simpel: de TT is de eerste OS5 versie waarmee die XT driver te maken krijgt, en daar hebben ze nog problemen mee.

Overigens steeds weer wonderlijk om te zien hoe de XT uitvouwt.

Robert
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2003, 08:04
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Hier is een link naar een PIC disucssie.
http://www.palminfocenter.com/forum/...TOPIC_ID=10147

Lijkt erop dat er een driver update de ronde doet via email, misschien zodra je je geregistreerd hebt.

Robert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2003, 10:22
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Robert,

Ik heb via PIC de nieuwe driver opgevraagd per mail. Zodra ik die heb, laat ik weten of de problemen zijn opgelost. Zo te zien op PIC is de driver die Palm op de CD bij de Stowaway XT meelevert, inderdaad niet voldoende uitontwikkeld...
Afgezien daarvan is de XT een wonder der techniek!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2003, 12:29
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Hier is de officiele beta driver link:
http://www.palm.com/support/beta/tun..._keyboard.html

Robert
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2003, 15:48
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Robert,

Ik heb even gekeken, maar de driver is bestemd voor mensen met een Tungsten en een 'oude' Palm Portable Keyboard; de beta is niet bestemd voor de XT, dus... we wachten de mail van PIC even af...

Groeten, Carolien
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 januari 2003, 15:57
robnet
Guest
 
Berichten: n/a
Prima, hoewel ik denk dat die driver voor zowel de oude als het nieuwe mode keyboard is gemaakt.Herinner me info van de keyboard driver in de TT die beide modellen beschreef...

Ik hoop vrijdag a.s. weer een nieuwe TT te hebben, dus dan kan ik het uitproberen.

Hopenlijk heeft die PIC persoon dan al wat laten horen.

Robert
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 januari 2003, 18:33
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Stowaway XT- toetsenbord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carolien
maar het vreemde is dat bepaalde commando's in het wordprogramma van Documents To Go niet werken, terwijl die in de andere programma's van DTG en de andere Palm-applicaties wel werken.
Hier had ik ook last van. Ik ben overgestapt op Iambic Office.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 januari 2003, 14:20
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Waar heb je het Stowaway XT keyboard gekocht, en voor hoeveel?

Iemand enig idee of er plannen zijn om dit keyboard ook voor de Sony Clie te maken???
Erwin
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 januari 2003, 17:33
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Stowaway XT- toetsenbord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.E. van Middelkoop
Hier had ik ook last van. Ik ben overgestapt op Iambic Office.
En binnen no-time ben ik weer terug bij Documents To Go. De nieuwe versie (5.004 als ik het mij goed herinner) werkt beter met het keyboard. Enkel de delete knop werkt nog niet zo goed.

Iambic office is een zeer belovend programma met goeie functies maar het verpest het werken met het toetsenbord compleet. Ook crasht de office hub als ik in vanuit de hub in een word document ga en hem vervolgens weer sluit. En om de een of andere reden vervangt het al mijn nummer opsommingstekens in bullets.

Maar verder vond ik het een geweldige set programma's. Integratie met het email gedeelte (en je kan de mail ook via je mobiel checken, wat met dataviz mail niet kan voor zover ik weet), werkt o.a. met .txt, .rtf, .doc, memo's en het doet niet automatisch double spacing tussen regels.

Weet iemand hoe je dat standaard af kan zetten? Ik vind het extreem irritant om telkens handmatig de spacing terug te zetten, zeker omdat dit niet altijd word opgeslagen!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 januari 2003, 19:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Iemand enig idee of er plannen zijn om dit keyboard ook voor de Sony Clie te maken???
Ik denk niet dat dit specifieke toetsenbord ook voor de Clié uitkomt, maar misschien dat er een verloopje bestaat van je Clié connector naar een Palm Universal Connector voor het geval je per se dit toetsenbord wilt.

Het toetsenbord is oa. hier te koop.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 09 januari 2003 om 19:12.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 januari 2003, 10:02
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat oude model hebben ze ook aangepast voor de Clie. Dat zullen ze voor de XT dan toch ook wel weer doen?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 januari 2003, 10:15
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Dat hoop ik dus ook
Erwin
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 januari 2003, 10:42
T.E. van Middelkoop
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Dat oude model hebben ze ook aangepast voor de Clie. Dat zullen ze voor de XT dan toch ook wel weer doen?
Ik heb zo mijn twijfels over het oude model.

Op de Vx was het perfect, maar het m505 model registreerde alleen aanslagen als ik op het onderste gedeelte van de knopjes drukte. Een reparatie en zelfs een vervanging hielpen niet. Uiteindelijk maar m'n geld terug gekregen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 januari 2003, 16:49
Palmfanatic's schermafbeelding
Palmfanatic Palmfanatic is offline
Forumbikkel
Voornaam: Steven
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 25 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Even een vraagje voor de XT bezitters: werkt LapTopHack met de XT? http://palmgear.com/software/showsof...fm?prodID=8672
__________________
-Steven
Palm Tungsten|T, Palm m505, Palm V and a Palm m100
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023