Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 augustus 2009, 19:59
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Palm Pre - info wissen mogelijk ?

Hoi,

Weet iemand of er de mogleijkheid voorzien werd op de Palm Pre om alle gegevens te wissen op afstand (via bv. het bellen van je eigen nummer en intoetsen van een code) in je Palm Pre, voor het geval je die gestolen wordt of verliest ? Bedankt voor iedere respons !
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 augustus 2009, 21:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor de Treo-lijn bestaat een dergelijk programma, genaamd Central for Treo, zoals wordt vermeld in dit topic. Of iets dergelijks ook voor de Pre ontwikkeld gaat worden is gissen, hoewel je er een mail aan de ontwikkelaar aan zou kunnen wagen. Je krijgt dan allicht meer te weten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 augustus 2009, 23:45
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Er komt een remote wipe tool, heb ik ergens gelezen. Details waren nog niet bekend, wellicht in een volgende versie van webOS. Of het moet al in versie 1.1 zitten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 augustus 2009, 22:15
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Voor de huidige Palm versies is er Bluepill voor het formateren van Palm en SDcard.
Misschien dat er een versie voor de pre komt.
Ikzelf vindt die proggie heel goed werkend en een geruststellende gedachte dat mijn Centro en Treo's daarmee altijd veilig in de data zijn.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 augustus 2009, 20:16
Ralphye Ralphye is offline
nu al palm pre fan
Voornaam: Guus
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 22
ik heb al een filmpje van iemand gezien van iemand in Amerika die via internet perongeluk zijn palm pre had gedisabeld
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2009, 00:25
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
Hoi,

Weet iemand of er de mogleijkheid voorzien werd op de Palm Pre om alle gegevens te wissen op afstand (via bv. het bellen van je eigen nummer en intoetsen van een code) in je Palm Pre, voor het geval je die gestolen wordt of verliest ? Bedankt voor iedere respons !
Als iemand hem jat of als je hem verliest en iemand hem vind en niet aan je terug geeft. Rukt hij natuurlijk eerst jouw simkaart eruit en stopt z'n eigen sim kaart erin. Kun jij bellen wat je wilt

Nee. Dan zou je je PRE moeten gaan blokkeren wanneer de simkaart verwisseld wordt. Er wordt dan een mailtje gestuurd naar een door jouw opgegeven telefoonummer. Met alle data en evt. de locatie van de PRE.
Daar zijn inieder geval programma's voor voor WinMo.

Je bent vast aan het fantaseren voor als de PRE volgend jaar eens gereleased wordt?

Laatst gewijzigd door deMol; 11 augustus 2009 om 00:58.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 augustus 2009, 12:13
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
fantaseren...

Inderdaad, blijf dromen en die verdomde Palm een kans geven... alhoewel mijn geduld het bijna verliest op mijn gezond verstand dat me zegt over te stappen naar een Android toestel als bv. de HTC Magic... Ben net beroepshalve alweer terug uit Japan, had iemand mee met zo'n toestel... en jawel heeft me even in de verleiding gebracht, bovendien 3G... die kerel kon dus zijn telefoon gebruiken daar in Japan (en chatten en GPSsen enz), daar waar ik met GSM enkel kon balen... Enkel het multi-tasken weerhoudt me nog..

Een vraagje, by the way, begrijp ik het goed dat de Pre 3G in de USA uit is en unlocked kan verkregen worden ? En dus ook kan werken in Japan ?
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 augustus 2009, 17:06
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
I als bv. de HTC Magic... Ben net beroepshalve alweer terug uit Japan, had iemand mee met zo'n toestel... en jawel heeft me even in de verleiding gebracht, bovendien 3G... die kerel kon dus zijn telefoon gebruiken daar in Japan (en chatten en GPSsen enz), daar waar ik met GSM enkel kon balen... Enkel het multi-tasken weerhoudt me nog..

Een vraagje, by the way, begrijp ik het goed dat de Pre 3G in de USA uit is en unlocked kan verkregen worden ? En dus ook kan werken in Japan ?
Die PRE 3G is al een poosje uit in CDMA in de USA. En volgens mij gebruiken ze in Japan ook GSM.

Je moet wel weten dat ook Android Web-based is. Dus heb je een (dikke) databundel nodig.

Citaat:
Enkel het multi-tasken weerhoudt me nog..
Je bedoeld?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 augustus 2009, 09:32
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
hoi,

In Japan werkt een tri-band GSM NIET, kan ik je verzekeren ! Enkel de laatste nieuwe generatie telefoons 3G type, zoals bv. HTC Magic, zijn functioneel.

Met multi-tasken bedoel ik wat jullie op de site ermee bedoelen hé: van de ene applicatie kunnen overstappen zonder een vorige te moeten sluiten... gezien de applicatie als een openstaande "file" wordt beschouwd bij de Pre...(?)

Wat die data bundel betreft... Begrijp ik het goed dat de files (docs, excel, agenda, enz) niet in je telefoon zitten, maar ergens op een server ?? En je die data enkel kunt "ophalen" ... steeeds weer opnieuw bij iedere vraag naar data ? Dan zal er inderdaad een pak data verkeer zijn dat, zoals ik het begrepen heb, aangerekend wordt op je eventueel abonnement... (?)

Misschien ware het opportuun, nu de Pre er "bijna" aankomt, om de Palmclub website eens wat Pre-vriendelijker te maken, en de info die nu al beschikbaar is erin op te nemen... kwestie van een keuze voor eventuele geïnteresseerden, zoals ikzelf, gemakkelijker te maken...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 augustus 2009, 20:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
Wat die data bundel betreft... Begrijp ik het goed dat de files (docs, excel, agenda, enz) niet in je telefoon zitten, maar ergens op een server ?? En je die data enkel kunt "ophalen" ... steeeds weer opnieuw bij iedere vraag naar data ? Dan zal er inderdaad een pak data verkeer zijn dat, zoals ik het begrepen heb, aangerekend wordt op je eventueel abonnement... (?)
Nee, je data staat gewoon op de Pre zelf. Maar de Pre kan wel automatisch een backup maken naar een server van Palm d.m.v. je Palm Profile. Dat zal inderdaad wat data kosten. Hoeveel durf ik niet te zeggen. En er is natuurlijk de synchronisatie met je Facebook en Gmail accounts indien je dat wenst. Dat kost overigens weinig data, voor zover ik dat kan bepalen aan de hand van de emulator. Een eventuele sync met een Exchange server is natuurlijk afhankelijk van je wensen en sync-interval qua dataverbruik.

Maar aangezien je voor € 10,- meestal wel onbeperkt internetgebruik hebt bij je provider zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Heb je nu nog niet zo'n bundel is het natuurlijk wel weer een drempel. Maar goed, dit type telefoons moet het nou eenmaal hebben van de connectiviteit.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 augustus 2009, 22:15
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
hoi,

In Japan werkt een tri-band GSM NIET, kan ik je verzekeren ! Enkel de laatste nieuwe generatie telefoons 3G type, zoals bv. HTC Magic, zijn functioneel.
Inderdaad geen GSM.
Wel 3e generatie UMTS
http://www.tozai.nl/www.tozai.nl/www/spiritual.htm
Bellen in de trein mag niet
Hier meer informatie

GSM Coverage Maps | Japan | NTT DoCoMo, Inc | Coverage Map

Citaat:
Met multi-tasken bedoel ik wat jullie op de site ermee bedoelen hé: van de ene applicatie kunnen overstappen zonder een vorige te moeten sluiten... gezien de applicatie als een openstaande "file" wordt beschouwd bij de Pre...(?)
Snap ik. Maar jij snapte mij niet.

Citaat:
Enkel het multi-tasken weerhoudt me nog.
Op mijn windows dozen sluit ik ook geen apps af. Daarvan moet je er dan niet teveel open hebben, want anders is je batterij zo leeg. Dat gaat toch ook op Android zo dat multitasken?

Citaat:
Wat die data bundel betreft... Begrijp ik het goed dat de files (docs, excel, agenda, enz) niet in je telefoon zitten, maar ergens op een server ?? En je die data enkel kunt "ophalen" ... steeeds weer opnieuw bij iedere vraag naar data ? Dan zal er inderdaad een pak data verkeer zijn dat, zoals ik het begrepen heb, aangerekend wordt op je eventueel abonnement... (?)
Domo begint gelijk weer over de PRE maar ik noemde toch duidelijk ANDROID!

Citaat:
e moet wel weten dat ook Android Web-based is. Dus heb je een (dikke) databundel nodig.
En dat zit niet in de PRE.Ook die Android based phones werken geheel online.


Citaat:
Misschien ware het opportuun, nu de Pre er "bijna" aankomt,
Waar leidt je dat uit af? Of hoop je dat?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 augustus 2009, 22:30
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
N

Maar aangezien je voor € 10,- meestal wel onbeperkt internetgebruik hebt bij je provider zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Heb je nu nog niet zo'n bundel is het natuurlijk wel weer een drempel. Maar goed, dit type telefoons moet het nou eenmaal hebben van de connectiviteit.
Zeg dat nou niet want dat is niet zo. Ongelimiteerd bestaat net zoals gratis niet. Uitgevonden door handige marketing mensen.En jij doet mee aan deze waanzin. Jij stelt dat je voor 10 euro per maand "klaar"ben en dat je data kunt pollen wat je wilt.Dat is dis niet zo. Er is altijd een limit.Dit heet een fair use policy. Kortom. Ga je over die FUB krijg je een seintje van je provider.
Iedere MB over je limit kost je min. €2 per MB en dat tikt snel aan, heel snel.Zeker met filmpjes bekijken enzo.
Onbeperkt mobiel internet?

Er zijn genoeg mensen die ook dachten dat onbeperkt ook onbeperkt was. Die hebben nu problemen.Dus vraag eerste bij je provider hoeveel die FUB is.
maar. Doe wat je zelf wilt. Van mij hoef je helemaal niets aan te nemen. Het is vrijblijvend.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023