Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22 februari 2001, 23:43
edekker
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Ik werk zelf bij een aan NS verwant bedrijf, en heb een visje uitgegooid bij iemand die er misschien aan kan komen. Graag even geduld hebben...
Met citaat reageren
  #22  
Oud 07 maart 2001, 16:59
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Question

Hoe zit het nu. De laatste reactie is al weer errrug lang geleden. Hoe zit het met dat visje.
Deze topic moet toch echt resultaten gaan opleveren. Hoop ik.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 22 maart 2001, 00:11
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het visje is verzopen, denk ik...
Met citaat reageren
  #24  
Oud 22 maart 2001, 23:05
edekker
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Ok, het is zover !!

Een ieder dacht dat de vis verzopen was, maar dat is hij dus niet !!

Ik ben ondertussen in het bezit van een (als het goed is) werkende versie van de dienstregeling. Laat degene die er serieus iets mee kan maar contact met mij opnemen.

Het is gemaakt voor originele HP Jomanda 600 en schijnt NIET op andere modellen te werken. Ik heb 5 bestanden, die eindigen op .dbb en daar zou alles in moeten staan. Dit zijn de databases zoals ik het begrepen heb, en die zouden dus omgezet of leesbaar gemaakt moeten worden, en dan moet er dus een applicatie omheen geschreven worden.

Het is niet de bedoeling dat dit originele bestand rond gaat zwerven, dus ik moet helaas wel selectief zijn naar wie ik hem ga geven.

Mensen die er een produkt van kunnen maken, laat maar van je horen.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 maart 2001, 12:27
swart
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Zou je eerst eens willen kijken hoe groot die bestanden zijn????

want ik neem aan dat het best grote bestanden zijn....
(en een palm© heeft max. 8MB geheugen).

Veel suc6
Met citaat reageren
  #26  
Oud 23 maart 2001, 17:53
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Question

Wie stuurt er effe een mailtje naar Heule. Dit schijnt de kennis in huis te hebben om er wat van te maken. (zie enkele berichten terug)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 maart 2001, 19:50
edekker
Guest
 
Berichten: n/a
De grootte van de bestanden is totaal 777 Kbyte.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 maart 2001, 22:44
swart
Guest
 
Berichten: n/a
Zou je mij misschien 1 zo'n bestandje kunnen sturen....
Dan kan ik even kijken wat voor indeling de bestanden hebben en of er wat leuks van te breien is....

Ik zal het bestand niet verspreiden, en ik zal het bestand vernietigen als ik hem niet meer gebruik, om welke reden dan ook....

alvast bedankt.

Met citaat reageren
  #29  
Oud 16 april 2001, 18:12
Bill
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

leuk idee de ns-reisplanner!!!!!!!! mail ff een bestandje en ik hack het wel effe!!!!!!! ik als programeur kan wel ff een de-coder maken voor de database en dan mail ik het weer terug!!!! als je dat mailt?!?! geef ik het bestand aan niemand anders!
Met citaat reageren
  #30  
Oud 01 juli 2001, 22:15
ralph
Guest
 
Berichten: n/a
en...., poosje al niets meer gehoord op dit topic. is er al een reisplanner, is er iemand mee bezig, is het morsdood..?

ralph.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 02 juli 2001, 20:31
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tja, Heule schijnt het te kunnen. Effe een mailtje misschien?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 03 juli 2001, 01:03
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heule
Ik verwacht dat de PC reisplanner niet de oplossing is. Daar zit waarschijnlijk niet een apart databasebestand bij.
....
Marijn Heule
In België hebben we AriDisc, da's een PC-treinreisplanner van onze NMBS, die ook zowel op diskette (een 3-tal) als op CD-ROM geleverd wordt als STAND ALONE toestand (zonder netconnectie dus). Aldus moet er dus wél een dbaseje bijzitten als het Nederlands equivalent dit ook is... Onze "on-line" gids vind je dan weer op http://www.nmbs.be

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #33  
Oud 03 juli 2001, 11:43
futuray
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Ik heb net contact gehad met de NS over Reisplanner voor de Palm en zij hebben mij meedegedeeld dat er aan gewerkt wordt. Aangezien dit niet erg realistisch overkomt op mij verzoek ik iedereen te bellen en op deze manier ervoor te zorgen dat het belletje gaat rinkelen bij de NS.

Telnr. 030-2354603

Ik hoop dat het daadwerkelijk iets uithaalt want het zou wel erg handy zijn.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 03 juli 2001, 16:37
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Lang geen berichten over het topic. De status is als volgt:

Ik heb van iemand die dit forum bezoekt de database van de PocketPC van de conducteurs toegestuurd gekregen. Helaas heb ik deze gegevens niet om kunnen zetten naar een database voor de palm.

Ik ben met de reisplanner halverwege. De interface is af en ik heb een algoritme voor de snelste route. Wat ik nodig heb is toestemming van de NS om hun database te gebruiken. Deze krijg ik niet omdat ze er zelf al mee bezig zijn. Dit laatste hoor ik al anderhalf jaar en er is volgens mij nog niets gebeurd. Ik probeer nu om via verschillende wegen toch de toestemming te krijgen. Mocht ik ze eindelijk zo ver krijgen, dan kan de reisplanner binnen een maand klaar zijn.

Daarnaast zit ik sinds 6 weken met een hand in het gips en heb daardoor weinig geprogrammeerd. Binnenkort hoop ik weer met twee handen te kunnen typen.

Zodra er vorderingen op het vlak zijn laat ik het weten. Mocht iemand vragen of ideeen hebben, mail dan gerust.

Met citaat reageren
  #35  
Oud 03 juli 2001, 17:08
ralph
Guest
 
Berichten: n/a
geen toestemming NS

Sterkte met je hand.

Bedoel je dat je de D-Base wel hebt, maar je krijgt geen toestemming of dat je de D-Base niet hebt ?

In het eerste geval zou ik denken dat je het gewoon moet gaan gebruiken, niets zet de NS sneller in beweging (voorzover dit uberhaupt kan) dan de angst dat een ander hun spoor betreedt.

ralph.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 03 juli 2001, 20:56
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
Is het ook niet mogelijk om een beta versie te maken, die beperkt te verspreiden en vervolgens eentje naar de NS te sturen.. Misschien dat er dan wat vaart achter deze zaak komt.. Het is toch zonde om zo een handig programma ongebruikt te laten???
Aristos
PS: Ik weet dat het zo allemaal niet werkt, maar toch..
Met citaat reageren
  #37  
Oud 03 juli 2001, 22:30
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Dit topicje gaat er nu echt op lijken. Dat van die copyrights op de database, daar vraag ik me af of dat wel klopt. De treintijden in een databaseje stoppen (wat voor iedereen bekend is) dat mag gewoon. Dat je de data niet zelf verzameld heb doet daar in principe niet aan af.Ik zie geen problemen dus.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 04 juli 2001, 14:41
Heule
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

Nog een kleine update omdat de eerste blijkbaar niet echt duidelijk was. Ik heb op het moment geen database waarmee ik de reisplanner af kan maken. Mocht ik er een hebben dan ben ik in ieder geval van plan wel een betaversie te maken.

Ik heb verschillende mensen, binnen en buiten de NS, gesproken die allemaal zeggen dat er copyright op de database zit, ondanks dat de gegevens bij iedereen bekend zijn.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 04 juli 2001, 14:46
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Begrijpelijk infeite: Copyright is om het WERK te beschermen. Bvb: Windows 98 is ook bij iedereen bekend, doch er zit een copyright op...

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #40  
Oud 04 juli 2001, 22:18
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stargate
Begrijpelijk infeite: Copyright is om het WERK te beschermen. Bvb: Windows 98 is ook bij iedereen bekend, doch er zit een copyright op...


Met het verschil dat windows een beschermde broncode heeft. Dat heeft een database met reistijden echt niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023