Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 augustus 2008, 18:35
John V John V is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 01 januari 2008
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 8
gprs/hsdpa

Ik heb sinds gisteren een sim only van Telfort met data bundel.Uiteraard direct mijn mail instellingen in de Treo 750 gezet en ff lekker surfen op de Treo.

De eerst keren voel mij op dat er "gewoon" een gprs verbinding tot stand kwam, maar vandaag vliegen de mailtjes ineens binnen.Ik zag nu ook dat ik ineens een "HSDPA" verbinding heb??

Weet iemand toevallig of dit meer kost of dat dit ook gewoon in de databundel van Telfort zit??Ik heb al op de site van Telfort gekeken maar kom er niet achter of het gewoon in de databundel zit?

John
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 augustus 2008, 18:58
jonakeys's schermafbeelding
jonakeys jonakeys is offline
Lid
Voornaam: Jonathan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: Ede
Berichten: 31
Van wat ik uit de Telfort site op maak is dat je een databundel inkoopt per maand (€ 7,-) met snelheid "Snel (tot 768 kb/s)" staat op Mobiel internet op een toestel - Mobiel internet - Mobiel - Producten. Dat is een stuk sneller dan GPRS lijkt me. Dus volgens mij zit het snellere internet gewoon bij je bundel in. Je krijgt het zo snel als zij internet aanbieden. Er bestaat bij mijn weten niet zoiets als een GPRS, UMTS of HSDPA only bundel.
Maar ik kan er naast zitten, zit helaas nog op het trage Orange GPRS netwerk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 augustus 2008, 14:13
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
@John V
Ben ook wel geinteresseerd in de ervaringen met de Telfort daabundel. Begrijp op genoemde site en uit de algemene voorwaarden dat er buiten het FUP geen beperkingen zijn. Dus dat je mag internetten, voipen, DUNnen, streamen, ed. Omdat je gebruik maakt van het KPN-netwerk schijn je wisselende snelheden tegen te kunnen komen omdat de KPN-zakelijke gebruiker voorrang heeft, dan de KPN-particuliere gebruiker en dan de Telfort-gebruiker.

Zou het wel mooi vinden als je ervaringen wilt posten.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2008, 15:07
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonakeys Bekijk bericht
Er bestaat bij mijn weten niet zoiets als een GPRS, UMTS of HSDPA only bundel.
Maar ik kan er naast zitten, zit helaas nog op het trage Orange GPRS netwerk.
bij rabomobiel ( kan ik je trouwens afraden, heb er gezeten ) kan je een gprs750 bundel krijgen. gprs met een max data verbruik van 750 mb
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2008, 11:19
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonakeys Bekijk bericht
Van wat ik uit de Telfort site op maak is dat je een databundel inkoopt per maand (€ 7,-) met snelheid "Snel (tot 768 kb/s)" staat op Mobiel internet op een toestel - Mobiel internet - Mobiel - Producten. Dat is een stuk sneller dan GPRS lijkt me. Dus volgens mij zit het snellere internet gewoon bij je bundel in. Je krijgt het zo snel als zij internet aanbieden. Er bestaat bij mijn weten niet zoiets als een GPRS, UMTS of HSDPA only bundel.
Maar ik kan er naast zitten, zit helaas nog op het trage Orange GPRS netwerk.
zet je je toestel op handmatig netwerk en dan op t-Mobile dan kan je wel Umts/Hsdpa krijgen zonder extra geld ondanks roaming
Orange/T-Mobile zijn samengegaan

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2008, 20:11
John V John V is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 01 januari 2008
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 8
Ik heb een sim only kaart met databundel van Telfort in mijn treo zitten en moet zeggen dat het prima werkt.Ik gebruik het nu een week en mail lezen en ff het weer checken op internet gaat zonder problemen.Het werkt sneller dan ik had gedacht...dus ik ben tot nu tot erg tevreden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2008, 21:41
jonakeys's schermafbeelding
jonakeys jonakeys is offline
Lid
Voornaam: Jonathan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: Ede
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimklei Bekijk bericht
zet je je toestel op handmatig netwerk en dan op t-Mobile dan kan je wel Umts/Hsdpa krijgen zonder extra geld ondanks roaming
Orange/T-Mobile zijn samengegaan

Wimpie
Dankjewel, dat is handig! Heb er nog niet zoveel aan met m'n Treo 680, maar als ik binnenkort een ander toestel neem is het mooi meegenomen dat dubbele netwerk!

Jonathan
__________________
Met vriendelijke groet,

Jonathan
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 augustus 2008, 21:57
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Tja wist het ook niet maar helpdesk gebeld en die vertelde me dat ook orange klanten gebruik mogen/kunnen maken van t-mobile netwerk
sind de migratie en.......zonder roaming tarieven en kosten ondanks dat het teken van roaming in beeld komt
dus handmatig de t-mobile kiezen helpt in snelheid en zonder bij komende kosten

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023