Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 juli 2004, 08:40
bagheera
Guest
 
Berichten: n/a
is een koppeling PDA met GPS-apparaat mogelijk?

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe PDA omdat mijn IIIxe wel erg oud aan het worden is en ik ook wel eens wat nieuws wil. Nu denk ik erover om ook een PGS connectie voor bijv. in de auto te nemen. Echter, ik heb ook mijn oog laten vallen op een losse GPS die ik mee kan nemen in de bergen, bijv. van Garmin of Magelan. Is het mogelijk om zo'n los GPS apparaat aan je PDA te koppelen en de PDA te gebruiken voor de routeinformatie. Dit ipv een specifiek GPS deviceje welke alleen in combinatie met de PDA kan werken. Wat ik eigenlijk wil is van twee walletjes snoepen: de PDA los kunnen gebruiken, de GPS los kunnen gebruiken maar ook aan elkaar vast kunnen koppelen.... weet iemand of die mogelijk is?

Groet Johan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juli 2004, 09:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja dat kan. Zoeken naar een GPS met externe seriele aansluiting. Dan een kabeltje met de juiste connector kopen , en klaar ben je.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juli 2004, 19:10
mmolletje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb deze besteld en sinds maandag in gebruik:

Palm - Garmin Etrex/Geko - Power supply cable

Het leuke is dat ie in de auto de gps van voeding voorziet en tegelijkertijd de Palm oplaad. Je moet er dan nog wel zelf een houder bij fabriceren.

In combinatie met een PS2 kabeltje op de GPS kan je ook aan iets dergelijks denken:

Mobile Cradle for Palm Zire / Tungsten W

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juli 2004, 20:35
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Wat wil je met de Palm III in je auto precies doen?

Ik gebruik nu met de Palm III een ForeTrex 101 (zeer klein!) met kabels van Pc-Mobile.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 juli 2004, 23:10
vision4life
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-07-2004, om 20:10 heeft mmolletje dit gezegd in bericht #3
Ik heb deze besteld en sinds maandag in gebruik:

Palm - Garmin Etrex/Geko - Power supply cable

Het leuke is dat ie in de auto de gps van voeding voorziet en tegelijkertijd de Palm oplaad. Je moet er dan nog wel zelf een houder bij fabriceren.

In combinatie met een PS2 kabeltje op de GPS kan je ook aan iets dergelijks denken:

Mobile Cradle for Palm Zire / Tungsten W

Succes!
Hallo,
Misschien kun je me uit de droom helpen. Ik heb op he tpunt gestaan om een nieuwe thread te starten, maar ik denk in deze thread info uit te wisselen en dingen te weten komen. Ik heb namelijk een PalmTungsten T3, die ik met TomTom software + GPS antenne als car-navigatie systeem zou kunnen gebruiken. De voeding van de PDA en GPS antenne is dan een issue, maar daarover heb ik wel een thread gestart. Door deze discussie kom ik nog op eeen andere gedachte: ik heb namelijk ook een Garmin eTrex GPS. Het nadeel van deze GPS is, dat er geen Navigatie, dwz. routeplanning software voor is. Je kunt niet een huisadres opgeven en de route laten berekenen. Dus vraag ik me af of het DE oplossing is om met de Palm-Garmin powersupply kabel de zaak aan te sluiten en met uitsluitend de TomTom software op de Palm dan toch te bereiken wat ik wil. Bedankt voor je reactie!!!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 juli 2004, 10:26
Mate
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-07-2004, om 00:10 heeft vision4life dit gezegd in bericht #5


Hallo,
Misschien kun je me uit de droom helpen. Ik heb op he tpunt gestaan om een nieuwe thread te starten, maar ik denk in deze thread info uit te wisselen en dingen te weten komen. Ik heb namelijk een PalmTungsten T3, die ik met TomTom software + GPS antenne als car-navigatie systeem zou kunnen gebruiken. De voeding van de PDA en GPS antenne is dan een issue, maar daarover heb ik wel een thread gestart. Door deze discussie kom ik nog op eeen andere gedachte: ik heb namelijk ook een Garmin eTrex GPS. Het nadeel van deze GPS is, dat er geen Navigatie, dwz. routeplanning software voor is. Je kunt niet een huisadres opgeven en de route laten berekenen. Dus vraag ik me af of het DE oplossing is om met de Palm-Garmin powersupply kabel de zaak aan te sluiten en met uitsluitend de TomTom software op de Palm dan toch te bereiken wat ik wil. Bedankt voor je reactie!!!!
In één woord: Ja.
Ik heb zelf ook een T3 met een Garmin Etrex GPS-unit. De Palm-Garmin powersupply kabel heb ik echter (nog) niet, ik doe het nu met een verloopkabel van Etrex naar T3 en beiden werken ze onder hun eigen power, maar ik zou niet inzien waarom die combo-kabel niet zou werken.
Verder weet ik ook niet hoe het werkt met TomTom, maar met MapSonic werkt de combinatie uit de kunst.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 februari 2005, 09:40
Heembeek
Guest
 
Berichten: n/a
welke verloopkabel gebruik je ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2007, 16:01
blambo blambo is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 5
kan iemand mij precies uitleggen wat ik moet kopen om mijn 2 toestellen te laten communiceren met elkaar...

het is ook mijn droom mijn outdoor gps te koppelen aan mijn palm.

het gaat hier over de Palm Treo 650 en de Garmin Geko 201.
voor de geko heb ik een kabel die ik kan aansluiten op geko en langs de andere kant heb ik een sigaretten-aansteker-plug en een stuk om naar de seriele poort van m'n pc te gaan.

het zou geweldig zijn moest iemand raad weten.
ik ben nieuw in palm-land

mvg

bram
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023